کد خبر : 1342913 | 01 مرداد 1395 ساعت 17:58 | 89.3K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم ناکامی برانکو مقابل سایپا و فرکی

شاگرد را شکست بده استاد(گزارش ویژه)

علیرغم تمام نتایج مثبتی که برانکو ایوانکوویچ طی ایام حضورش در پرسپولیس داشته، همچنان در پیروزی برابر حسین فرکی ناکام بوده است.

شاگرد را شکست بده استاد(گزارش ویژه)

به گزارش "ورزش سهسرخپوشان در حالی در هفته اول لیگ شانزدهم به مصاف سایپا خواهند رفت که برانکو ایوانکوویچ در دو تقابل قبلی‌اش با حسین فرکی ناکام بوده و نتوانسته به نتیجه دست یابد.


حسین فرکی که روزگاری در کادرفنی تیم ملی در کنار سرمربی کروات حضور داشت، در ایام مربیگری باشگاهی و روبروی برانکو به دو برد دست یافته است. او ابتدا با سپاهان در لیگ چهاردهم موفق شد تیم برانکو را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و در لیگ پانزدهم نیز در تک تقابل خود با این تیم به رهبری برانکو به برتری 4 بر 2 دست یافت.

 

سایپا
با این حال اکنون حسین فرکی هدایت نارنجی پوشان را برعهده گرفته و در هفته اول لیگ شانزدهم باید برابر پرسپولیسی قرار گیرد که برانکو نمی‌خواهد مثل فصل گذشته حسرت امتیازات هفته‌های ابتدایی را بخورد و این مساله مچ اندازی این دو را به تقابل بزرگی تبدیل می‌کند.


اولین برخورد – پس از 9 سال
اولین برخورد حسین فرکی و برانکو ایوانکوویچ در ایران مربوط به زمانی بود که این دو در راهروی سازمان لیگ و پس از 9 سال یکدیگر را دیدند و در آغوش گرفتند. حسین فرکی که در تیم ملی ایران در جام جهانی به عنوان دستیار برانکو فعالیت می‌کرد بعد از حذف ایران از این رقابت‌ها و عدم حضور برانکو در تهران دیگر ملاقاتی با او نداشت تا دیدار در راهروهای سازمان لیگ بعد از 9 سال رخ دهد. حسین فرکی البته رسم شاگردی را با برتری دو بر یک برابر پرسپولیس در استادیوم آزادی به جا آورد تا نشان دهد به خوبی از دست او تقلب کرده است. فرکی به همراه سپاهان در فصل پانزدهم نیز موفق شد این تیم را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد و از اصفهان بدرقه کند.

 

1035948


پرسپولیس – سایپا؛ امتیازات برباد رفته
دیدار پرسپولیس و سایپا در حالی در هفته اول قرار است برگزار شود که سرخپوشان از دیدارهای فصل گذشته‌شان خاطرات خوشی در ذهن ندارند. این تیم در فصل گذشته یکی از بزرگترین لطمات خود را در دیدار برابر سایپا متحمل شد. در رفت پرسپولیسی‌ها در ابتدا یک پنالتی توسط مهدی طارمی از دست داد و در ادامه در اشتباهی عجیب از سوی داور، یک پنالتی اشتباه به دلیل خطای پنالتی برخورد توپ به سینه رامین رضاییان! علیه آنها گرفته شد تا در نهایت بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کنند.

 

1040243


در دیدار برگشت هم در حالی که با دو گل احمد نوراللهی از حریف پیش بودند ناگهان همه چیز بر علیه‌شان شد و یک گل به خودی برد را از آنها گرفت تا به تساوی یک بر یک رضایت دهند و در دو بازی مقابل شاگردان مجید جلالی تنها یک امتیاز نصیب آنها شود.

 

1128238

 


4 بر صفر به سود فرکی و سایپا
دیدار هفته اول برابر سایپا می‌تواند از این حیث که حسین فرکی دو بار برانکو را ناکام کرده و پرسپولیس نیز در دو دیدار گذشته خود برابر سایپا ناکام بوده، حساسیت را بالا برده و شاگردان جوان این تیم را برای افتتاحیه بازی‌شان در لیگ شانزدهم برای کسب سه امتیاز مشتاق‌تر کند. اکنون که فرکی به عنوان سرمربی سایپا همه چیز را از نظر آماری به سود خود می‌بیند و برانکو و شاگردانش نیز به دنبال طلسم شکستی ناکامی خود برابر این مربی و البته سایپا هستند.


ترابی مهره‌ای که ناجی فرکی است
سرخپوشان در نقل و انتقالات تمام تلاش خود را برای اینکه ستاره سایپا را در اختیار بگیرند به کار بردند و پای تمام پیشنهادات آنها نشستند. اما مسوولان سایپا زیر بار این مساله نرفتند تا تک ستاره فعلی نارنجی پوشان همچنان در ترکیب این تیم باقی بماند. ترابی ستاره 4 بازی فصل گذشته سایپا برابر سرخابی‌ها بود و از این فرصت به بهترین شکل برای نمایش توانایی‌های خود سود برد. مسلماً او در این بازی نیز می‌خواهد ناجی حسین فرکی باشد و باز هم جلوی چشم برانکو ترکتازی کند.

 


امیری رونمایی می‌شود
پرسپولیس بیشتر لطمات خود را در فصل گذشته از درون دروازه و فرصت سوزی‌های بازیکنان در خط هجومی برد. آنها در این فصل علیرضا بیرانوند را در خط دروازه به کار گرفته‌اند و امیدوارند از سوتی‌های وحشتناک فصل گذشته فاصله بگیرند و اطمینان خاطر بالایی در درون دروازه‌شان احساس کنند. مهم‌ترین سورپرایز هواداران نیز می‌تواند حضور وحید امیری در خط حمله این تیم در کنار علی علیپور باشد. امیری که به عنوان شاه مهره نقل و انتقالات شناخته می‌شد در نهایت به تور پرسپولیسی‌ها افتاد و برانکو قصد دارد از او به عنوان یکی از عناصر هجومی‌اش سود ببرد. امیری که در ترکیب نفت و تیم ملی نشان داده به خوبی قدر تک فرصت‌ها را می‌داند مطمئناً نقشه‌های بزرگی در سر در خط حمله سرخپوشان خواهد داشت.


آماده سازی پیش فصل
پرسپولیس اردوی پیش فصل خود را در تهران و اوکراین برگزار کرده و در این مدت 5 دیدار دوستانه و تدارکاتی برگزار کرده است و در سمت مقابل نیز حسین فرکی بعد از عقد قرارداد با نارنجی پوشان و قبول هدایت این تیم با جذب سعید لطفی، امید خالدی، الساندرو، سیامک کوروشی و امیرمحمد مظلوم پا به رقابت‌های لیگ گذاشته تا کمترین تغییر را در ترکیب خود به وجود آورد.
دیدار دو تیم سایپا و پرسپولیس روز سه شنبه از ساعت 20:45 دقیقه برگزار خواهد شد و احتمالاً استادیوم تختی میزبان دو تیم باشد.

دیدگاه‌ها