کد خبر : 1343170 | 02 مرداد 1395 ساعت 20:27 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

آلاردایس: باید خاطره تلخ یورو را فراموش کنیم

سام آلاردایس، سرمربی جدید تیم ملی انگلیس قصد دارد تا از تجربیات تلخ تیم ملی کشورش در تورنمنت‌های اخیر، خضوصا یورو 2016 برای ایجاد تحولی نوین در آینده تیم تحت هدایتش استفاده کند.

آلاردایس: باید خاطره تلخ یورو را فراموش کنیم

به گزارش "ورزش سه"، سام آلاردایس جمعه گذشته به عنوان جانشین روی هاجسون انتخاب شد و تا پایان جام جهانی 2018، سکان هدایت سه شیرها را برعهده گرفت.

 

علیرغم اینکه بسیاری از کارشناسان، موفقیت در رده ملی انگلیس را ماموریتی دشوار برای "بیگ سام" می‌دانند، خود آلاردایس تاکید داشت که از انتخابش بسیار خوشحال است و هرگز نمی‌تواند احساس رضایت خود را پنهان کند.

 

در رسانه های انگلیس، از مسابقات  یورو 2016 و حذف برابر ایسلند به عنوان یک خاطره بسیار تلخ یاد می‌شود و کسی علاقمند به مرور این شکست نیست اما آلاردایس قصد دارد تا از خشم بازیکنان و مردم کشورش به عنوان حربه‌ای مناسب برای ایجاد انگیزه در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه استفاده کند. اولین بازی انگلیس در راه رسیدن به این تورنمنت، در ماه سپتامبر و در برابر اسلواکی انجام خواهد شد.

 

سرمربی سابق ساندرلند در این خصوص گفت: "در درجه نخست، اعتقاد دارم که بازیکنانم باید اعتماد به نفس لازم را دوباره بدست بیاورند. بعد از شکست در یورو، ملی پوشان باید آن خاطره تلخ را فراموش کرده و به روزهای آتی فکر کنند.

 

 

1128508

 

می‌دانم که ذهنیت بسیار بدی از بازی آخر تیم ملی در مقابل ایسلند در بازیکنان باقی مانده است اما من از آنها می‌خواهم که به جنبه مثبت ماجرا بپردازند و سعی کنند تا با بهره گیری از آن تجربیات، برای مسابقات بعدی از نظر روحی خود را آماده سازند.

 

آلاردایس افزود: آنها باید مدام به خود بگویند که "دیگر هرگز نمی‌خواهیم این اتفاقات تکرار شود" .

 

ایجاد حس انگیزه در بین بازیکنان، همیشه از اصول مهم کاری آلاردایس به شمار می‌آید و او در تیم هایی مثل بلکبرن، وستهام و ساندرلند نیز همیشه سعی در تحریک کردن بازیکنان و ایجاد یک روحیه جنگجویی بین آنها داشته است.

 

آلاردایس ادامه داد: در تمام سال‌های دوران مربی گری‌ام، اعتقاد داشتم که ابتدا باید نقاط قوت و ضعف تیمم را شناسایی کنم. سرآغاز موفقیت‌هایی مثل صعود با بولتون در سال 2001 به لیگ برتر نیز توجه به این نکته بوده است.

 

همیشه دوست دارم تا یک تیم پشتیبان قوی را در کنار خود ببینم. وظفیه من مدیریت هر دو گروه، یعنی بازیکنان و دستیارانم می‌باشد . با ایجاد انگیزه، می‌توان بهترین استفاده ممکن را از تمامی ارکان حاضر در یک تیم گرفت.

 

 

1128246

 

سرمربی 63 ساله انگلیس اضافه کرد: همیشه دوست دارم تا یک نفر از خودم قوی‌تر و دارای بار فنی بیشتر در کادر رهبری تیم وجود داشته باشد. وجود چنین افرادی، به من قدرت بهتر کار کردن را اعطا می‌کند.

 

سام آلاردایس در پایان گفت: احساس می‌کنم که هم از نظر سن و هم از نظر تجربه، در بهترین زمان ممکن سرمربی تیم ملی شده‌ام و می‌توانم تمام دانش و تجربه‌ام در در اختیار بازیکنان تیم ملی انگلستان قرار دهم.

 

زمانی که شما به رویایی که در ذهن پرورانده‌اید می‌رسید، باید به اهداف بزرگ و بی پایان فکر کنید. برای من، هدایت تیم ملی انگلیس بزرگ‌ترین افتخار ممکن به شمار می‌آید.

دیدگاه‌ها