کد خبر : 1343531 | 03 مرداد 1395 ساعت 18:30 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

مرفاوی: بازیکنانم توانایی شکست نفت را دارند

سرمربی صبای قم این توانایی را در شاگردانش می‌بیند که بتوانند صنعت نفت را شکست دهند.

مرفاوی: بازیکنانم توانایی شکست نفت را دارند

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت آبادان ابراز امیدواری کرد در چهار هفته ابتدایی نتایج خوبی بگیرند و پس از آن مراحل آماده‌سازی و عقب ماندگی پیش از مسابقات را جبران کنند.

خیلی‌ها منتظر نتیجه نگرفتن صبا هستند

خیلی‌ها منتظر هستند این تیم با مشکلات مواجه شود ولی خدا را شکر خدا کمک می‌کند و در جوار حرم کریمه اهل بیت(س) است که مردمش این تیم را دوست دارند. شاید برخی مسابقات استقبال نشود ولی می‌دانم دلشان با این تیم است و دوست دارند موفق شود. صبا شرایط خاصی دارد و همه باید به هم کمک کنیم از شرایط فعلی خارج شویم و به وضعیت مطلوبی برسیم.

زمان کمی داشتیم

تیم ما دگرگون شد و باید آن را از نوع می‌ساختیم. برای بازسازی یک تیم نیاز به زمان است اما برای آن زمان کمی داشتیم که تیم را جمع کنیم و آماده‌سازی داشته باشیم. خدا کمک کرد تیمی را جمع کردیم و ترکیبی به وجود آوریم که ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان در قالب یک تیم بازی خوبی ارائه دهیم. کارمان را از اردوی اردبیل شروع کردیم. در قم تیم را بستیم و بعد به اردو رفتیم تا افکار تاکتیکی و اخلاقی ما با یکدیگر نزدیک شود. همان هفت، هشت روز از نظر روحی، روانی و فنی تیم را به یکدیگر نزدیک کرد و ما این کار را انجام دادیم و ان‌شاالله بازی خوب و قابل قبولی ارائه دهیم.

دنبال  امتیاز گرفتن هستیم

صنعت نفت ساختار خود را از سال گذشته حفظ کرده و ریشه‌دار است. آنها نقاط ضعف را تقویت کردند و بیشتر بازیکنانش یک فصل کنار هم بودند که این می‌تواند به آنها کمک کند. صنعت نفت از این نظر جلو است ولی ما هم بازیکنان با انگیزه‌ای داریم که می‌خواهند با تمام وجود بازی و اثبات کنند که این روحیه در بچه‌های خودمان می‌بینیم که بازی فردا را دست پُر پشت سر بگذاریم.


برای 3 امتیاز می‌جنگیم

برنامه کوتاه مدت برای چهار هفته اول و سربلندی در آن داریم تا در یک ماه تعطیلی اول لیگ از نظر تاکتیکی و بدنی سطح بازیکنان را بالاتر ببریم تا شرایط بهتری داشته باشیم. البته برای فردا هم وضعیت تیم خوب است و امیدواریم سه امتیاز مسابقه با صنعت نفت را کسب کنیم. می‌خواهیم با تمام وجود بازی کنیم تا به 3 امتیاز برسیم. به بازیکنانم اطمینان دارم فردا نتیجه خوبی می‌گیرند.

بازیکنان نقش بزرگی در زمین دارند

تفکرات تیمی در هفته اول و مربیان باید خودش را نشان دهد. شاید نتوانیم 70-60 درصد تفکرات را در زمین و هفته اول پیاده کنیم ولی باید این کار انجام شود. همه چیز شانس نیست و بازیکنان نقش بزرگی در زمین دارند و مهم این است بازیکنان مسائلی که دنبال آن هستند انجام دهند.

بازیکنان جذب شده به تفکراتمان نزدیک هستند

سعی کردیم بازیکنانی بگیریم که به تفکرات ما آشنا باشند. بازیکنانی هم هستند که تیم ملی هستند ولی به تفکرات تیمی ما نخورند. اینکه ستاره تیم ملی بگیری یا نباشد خیلی شاید اهمیت نداشته باشد چون ما بازیکنانی گرفتیم که به تفکراتمان بخورد و بتوانیم تفکراتمان را از طریق آنها اجرا کنیم و از طریق کار گروهی، زوج‌های خوبی به وجود آوریم تا از نظر فنی به یکدیگر نزدیک باشند.

تمجید از نفرات بومی صبا

روند بازیکنان بومی بهتر شده است. سید مهدی حسینی دو سال قبل نبود ولی الان هست که می‌تواند به ما کمک کند. داوود بهادری، محسن کرمی و میلاد آبادی جوانان خوبی هستند که آینده خوبی در انتظارشان است.

نفرات جذب شده صبا

بازیکنانی گرفتیم که بتوانند در دو، سه پست توانایی بازی داشته باشند. اگر یک روز بازیکن وسط نتوانست بازی کند برود کنار بازی کند. مثل هاشم بیک‌زاده، حمیدرضا دیوسالار، قاسم دهنوی و امرایی که توانایی بازی در چند پست توانایی دارند و این برای تیم فصل جدید ما اهمیت زیادی دارد. بازیکنان دسته اولی را زیر نظر داشتیم و اگر هم زود شروع می‌کردیم خیلی از بازیکنان که کسی به فکر آنها نبود جذب می‌کردیم. سال گذشته ما در تیمی حضور نداشتیم ولی مسابقات لیگ برتر و دسته اول را می‌دیدیم. بازیکنانی خوبی دیدیم ولی قسمت این بود با فشردگی زمان این کار را انجام دهیم که همین بازیکنان لیگ یکی می‌توانند به ما کمک کنند.

فقط صبا مشکل مالی ندارد

مسؤولان دنبال حامی مالی هستند و در جریان این مسائل نیستم. از مسؤولان خواستیم به فکر مسائل فنی باشیم تا در فرصت کم کار تاکتیکی را انجام دهیم. مشکلات مالی مختص صبا نیست. برای کار کردن صداقت اهمیت زیادی دارد.

دیدگاه‌ها