کد خبر : 1346709 | 15 مرداد 1395 ساعت 16:28 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

ماجرای عکسی که دست به دست می‌شود

تختی هیچ‌وقت پرچم‌دار المپیکی ایران نبود

تصویری در وبسایت‌های خبری و شبکه‌های مجازی ایرانی بازنشر می‌شود با عنوان «وقتی تختی پرچم‌دار کاروان المپیک ایران بود.» موضوعی که صحت ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، گفته می‌شود این تصویر اشاره به المپیک 1956 ملبورن دارد. در حالی که چنین چیزی صحّت ندارد و ورزشی‌نویس ایرانی مقیم خارج از کشور نخستین کسی‌ست که به اشتباه بودن این موضوع اشاره کرده است.

 

1131689

 

(تصویر 1)


جهان‌پهلوان تختی هیچ گاه پرچم‌دار کاروان ایران نبوده است. در المپیک ملبورن محمود نامجو، وزنه‌بردار رشتی ایران که آن زمان مدال نقره المپیک را یدک می‌کشید پرچم‌دار ایران بود.


غلامرضا تختی تنها یک بار برای المپیک 1960 رم به عنوان پرچم‌دار ایران انتخاب شد امّا در واپسین لحظه‌های پیش از آغاز رژه تیمی، در اقدامی ویژه این مهم را به جعفر سلماسی پیشکسوت خود سپرد تا سلماسی پرچم‌دار کاروان ایران در رژه المپیک رم باشد و به این ترتیب تختی هیچ‌گاه پرچم‌دار ایران در المپیک نبوده است.


تصویر مورد نظر مربوط به مسابقه‌هایی به نام «جشنواره جهانی»ست. مقایسه تصویری از افتتاحیّه المپیک 1956 ملبورن با تصویر مورد نظر نشان می‌دهد که در ملبورن جلودارهایی که نام کشورها را حمل می‌کنند به وضوح با مرد رکابی‌پوش مقابل تختی متفاوت‌اند.

 

1131690


(تصویر 2)

دیدگاه‌ها