کد خبر : 1347745 | 18 مرداد 1395 ساعت 12:42 | 87.2K بازدید | 0 دیدگاه

روایتی از روز اول لیگ یک

پرستاره‌ها، پرتماشاچی‌ترین بودند

پرونده هفته نخست رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در حالی بسته شده که در 9 بازی انجام شده 23 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد و این معدل گل 2.55 را برای هر بازی به ثبت رساند.

 پرستاره‌ها، پرتماشاچی‌ترین بودند

به گزارش "ورزش سه"، این تعداد گل در هفته نخست بیانگر ارایه بازی تهاجمی از سوی تیم ها بود و در مجموع در هر 35 دقیقه شاهد به ثمر رسیدن یک گل بودیم که آمار خوب و قابل دفاعی است و ادامه این روند می تواند به زیبایی بازی های دسته اول و هم چنین افزایش تماشاگر منجر شود.


در ذیل نگاهی داریم به اتفاقات مهم هفته نخست:


کریمی از شکست پیروزی ساخت


جدال فیروز کریمی – محمود فکری با پیروزی اکسین البرز همراه بود. نساجی بازی را یک بر صفر با گل دقیقه 29 پیش افتاد اما در ادامه اکسین البرز با تدابیر و البته هیاهوی فیروز کریمی در کنار زمین 3 بار به گل رسید تا از شکست – پیروزی بسازد. فیروز کریمی در این بازی یکی از شاگردانش را به خاطر نمایش ضعیف در دقیقه 25 بازی تعویض کرد تا نشان دهد ذره ای از دیدگاه و عقاید فنی خود کوتاه نخواهد آمد و حتی اگر لازم باشد در همان دقایق ابتدایی بازیکن ضعیف را از ترکیب بیرون می کشد.


خیبر بدون سرمربی!


خیبر در بازی بدون فولاد یزد بدون سرمربی بود! و جالب اینکه با امتیاز میدان را ترک کرد. به نظر می رسد به خاطر بی پولی علی نیکبخت قبول نکرده این تیم را در مصاف با فولاد یزد همراهی کند. این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت و جالب اینکه در این بازی ابتدا تیم خیبر خرم آباد به گل رسید و اگر بازی را اداره می کرد بدون سرمربی به سه امتیاز شیرین دست می یافت.


گلایه های مایلی کهن به تماشاگران


ملوان در بازی با آلومینیوم اراک احساس غربت نمی کرد چون نزدیک به 200 هوادار این تیم در ورزشگاه پنجم مرداد اراک حاضر بودند و از اول تا آخر بازی ایستاده ملوان را تشویق کردند. در جاهایی هم به تصمیم داور معترض بودند و این اعتراض خود را با عصبانیت نشان دادند. در بین دو نیمه محمد مایلی کهن به سراغ آنها رفت و از تماشاگران ملوان خواست بر اعصاب خود مسلط باشند و فقط تیم را تشویق کنند.
او خطاب به تماشاگران گفت نباید به هیچ وجه اجازه توهین به داور را به خود بدهند.

 

1132685

 

1132634


پیروزی بزرگ وینگو


راه آهن یزدان در ساعات پایانی نقل و انتقالات با قهر چند بازیکن خود به بهانه مشکلات مالی مواجه شد. میلاد میداوودی، اکبر صغیری، حسین مالکی و... اعلام کردند حاضر به همراهی تیم راه آهن یزدان نیستند.
راه آهن گام نخست را با مهدی پاشازاده متزلزل برداشت. دو گل از گهر گهر سیرجان خورد. حریفی که روی نیمکت وینگو بگووویچ را داشت. مربی کروات که بعد از حضور در مس کرمان و مس رفسنجان حال حضور در سومین تیم کرمانی را تجربه می کند.


فقط ابراهیم زاده نبرد!


از بین مربیانی که پیش تر در لیگ برتر بودند و برای اولین بار حضور در لیگ یک را تجربه می کنند فقط منصور ابراهیم زاده طعم شیرین پیروزی را نچشید. مهدی تارتار که بعد از 8 سال حضور مدوام در لیگ برتر به عنوان مربی و سرمربی هدایت تیم پارس جنوبی جم را برعهده گرفته است در دقیقه 90 شاهد پیروزی تیمش در مصاف با مس رفسنجان بود. آنهم از روی نقطه پنالتی. محمد مایلی کهن هم با ملوان پیروزی 3-2 در برابر آلومینیوم اراک را جشن گرفت اما منصور ابراهیم زاده با مس کرمان از شکست در برابر فجر سپاسی گریخت. آنهم در دقیقه 90. پیش تر شاهد حضور این سه مربی روی نیمکت تیم های لیگ برتری بودیم و برای اولین بار است که حضور روی نیمکت تیم های دسته اولی را تجربه می کنند.

 

1124403


نفت مسجد سلیمان و قاطع ترین پیروزی


قاطع ترین پیروزی در هفته نخست را تیم نفت مسجد سلیمان با مربیگری سهراب بختیاری زاده به دست آورد که سه گل به تیم ایرانجوان بوشهر زد. مربیگری تیم ایرانجوان بوشهر هم بر عهده محمود خرمزی است که این فصل اولین تجربه سرمربیگری وی در لیگ یک خواهد بود. البته باید به این نکته اشاره کرد اخراج بازیکن ایرانجوان که در دقیقه 40 بازی مرتکب خطای پنالتی شد در پیروزی پر گل نفت مسجد سلیمان دخیل بود. اکسین البرز بعد از نفت مسجد سلیمان با پیروزی 3-1 در برابر نساجی صاحب پیروزی قاطعانه شد و بعد از این دو تیم گل گهر سیرجان با دو گل برتری خود را به حریف یعنی راه آهن یزدان تحمیل کرد و جای هیچ گونه حرف و حدیثی باقی نگذاشت.
البته ملوان هم با سه گل پیروزی خود را در برابر آلومیینوم اراک جشن گرفت اما دو گل هم از حریف خورد.

 

پنالتی که فجر هدر داد


فجر سپاسی در حالی به یک امتیاز در بازی با مس کرمان قناعت کرد که در جریان بازی یک ضربه پنالتی را هدر داد. فجر پیش از اینکه در جریان بازی دروازه مس کرمان را باز کند در دقیقه 49 صاحب ضربه پنالتی شد اما ضربه سید محمد رضا حسینی را آرمان شهدادنژاد از آن خود کرد! با این حال فجر سپاسی در ادامه دو بار به گل رسید و در حالی که می رفت بازی با نتیجه دو بر یک به سود این تیم خاتمه یابد مس در دقیقه 90 گل مساوی را به ثمر رساند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که فجر سپاسی از دقیقه 80 ده نفره شد و گل مساوی را در شرایطی دریافت کرد که ده نفره بود.


خونه به خونه پرتماشاگرترین تیم


در هفته نخست تیم خونه به خونه پرتماشاگرترین تیم بود. بازی این تیم در برابر استقلال اهواز 6 هزار تماشاگر داشت و شاید اگر ورزشگاه شهدای هفتم تیر ظرفیت بیشتری داشت تماشاگران بیشتری به استادیوم می آمدند. بعد از تیم خونه به خونه سپیدورد در بازی خانگی با بادران نزدیک به 5 هزار تماشاگر را به استادیوم شهید عضدی رشت کشیده بود. البته به نظر می رسد پرتماشاگرترین تیم در دسته اول نساجی باشد که معمولا در بازی های خانگی حساس نزدیک به 15 هزار تماشاگر را در استادیوم شهید وطنی قائمشهر حامی خود می بیند.

 

1132640

 

1132684


6گل از روی نقطه پنالتی


6 گل از مجموع 23 گلی که در هفته نخست به ثمر رسید از روی نقطه پنالتی به دست آمد. پر گل ترین بازی هم دیدار ملوان – آلومینیوم اراک بود که 5 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد! به ثمر رسیدن نزدیک به یک سوم گل ها از روی نقطه پنالتی نشان می دهد که گرفتن پنالتی یکی از ایده های مهم تیم های دسته اولی برای رسیدن به گل است. هم چنین خیلی از تیم ها اعتقاد داشتند که برای آنها پنالتی گرفته نشده است. مثل تیم آلومینیوم اراک که معتقد بود ضربه شاهین مجیدی به دست مدافع ملوان برخورد کرده است که محمد رضا فغانی چنین دیدگاهی نداشت.


برنامه لیگ یک از هفته سوم


برنامه لیگ یک که از شبکه ورزش پخش می شود و بازی های دسته اول را رصد می کند از هفته سوم به روی آنتن می رود. به نظر می رسد به دلیل المپیک این برنامه با دو هفته تاخیر روی آنتن خواهد آمد و در سری جدید هم برنامه ظهر جمعه برای علاقمندان به لیگ یک پخش خواهد شد. در سری جدید این برنامه تهیه کنندگی بر عهده مجتبی پوربخش خواهد بود که پیش تر مجری این برنامه بود و قرار است آیتم های جدیدی به برنامه اضافه شود.

دیدگاه‌ها