کد خبر : 1350593 | 27 مرداد 1395 ساعت 02:50 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

کوبا قهرمان کشتی فرنگی المپیک شد

مدال‌های طلای اوزان ۶۶ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به صربستان و ارمنستان رسید.

کوبا قهرمان کشتی فرنگی المپیک شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ریو داوور استفانک صربستانی مدال طلای 66 کیلو و آرتور آلکسانیان ارمنستانی طلای 98 کیلوگرم را از آن خود کردند.

 

در فینال 66 کیلو داور استفانک از صربستان با نتیجه یک بر یک از سد میگران آرتونیان از ارمنستان گذشت و قهرمان شد. البته تماشاگران و مربیان کشتی‌گیر ارمنستانی معتقد بودند که حق نماینده آنها در این دایدار مقابل هموطن رئیس اتحادیه جهانی کشتی خورده شده است و به همین دلیل برای دقایقی لالوویچ را هو کردند.

 

مدال‌های برنز این وزن نیز به رسول چونایف از آذربایجان و شیماگی بولکوادزه از گرجستان رسید.

 

آلکسانیان در دیدار نهایی با نتیجه 3 بر صفر دانیل کابررا از کوبا را شکست داد و به مدال طلا رسید. در این وزن چنگ ایلدیم از ترکیه و قاسم رضایی از ایران برنز گرفتند.

 

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک 2016 برزیل روزهای 24 تا 26 مردادماه در سالن کاری اوکا شماره 2 شهر ریودوژانیرو برگزار شد و در پایان سعید عبدولی در وزن 75 و قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. حمید سوریان، امید نوروزی، حبیب اله اخلاقی و بشیر باباجان زاده نمایندگان کشورمان در اوزان 59، 88، 85 و 130 کیلوگرم نیز نتوانستند صاحب مدال شوند.

 

تیم کشتی فرنگی کوبا هم با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان المپیک شد. در دوره قبل ایران با سه مدال طلا قهرمان شده بود.

 

روسیه نیز با 2 طلا و یک برنز در جایگاه دوم ایستاد. ارمنستان با یک طلا و یک نقره سوم و صربستان با یک طلا چهارم شد. ترکیه با یک نقره و یک برنز پنجم شد. دانمارک، ژاپن و اوکراین هر کدام با یک نقره مشترکا ششم شدند. ایران و آذربایجان نیز با دو برنز مشترکا نهم شدند.

 

* رده بندی نفرات برتر این رقابت‌ها به شرح زیر است:

59 کیلوگرم: 1- اسماعیل مولینا بوررو (کوبا) 2- شینوبو اوتا (ژاپن) 3- آندره استیگ برگ (نروژ) و المرات تاسمرادوف (ازبکستان) 5- روشن بایراموف (آذربایجان) و آرنس ارالیف (قرقیزستان) ... 11- حمید سوریان (ایران)

66 کیلوگرم: 1- داوور استفانک (صربستان) 2- میگران آرتونیان (ارمنستان) 3- رسول چونایف (آذربایجان) و شماگی بولکوادزه (گرجستان) 5- ریو هانسو (کره جنوبی) و توموهیرو اینوئه (ژاپن)... 10- امید نوروزی (ایران)

75 کیلوگرم: 1- رومن ولاسوف (روسیه) 2- مارک مادسن (دانمارک) 3- سعید عبدولی (ایران) و کیم هیون وو (کره جنوبی) 5- پیتر باسی (مجارستان) و بازو استارسویچ (کرواسی)

85 کیلوگرم: 1- داوید چاکوتادزه (روسیه) 2- ژان بلنیوک (اوکراین) 3- جاوید حمزاتوف (بلاروس) و دنیس کودلا (آلمان) 5- ویکتور لورینچ (مجارستان) و نیکولای بایراکوف (بلغارستان) 7- حبیب اله اخلاقی (ایران)

98 کیلوگرم: 1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- لوگو دانیل یاسمانی کابررا (کوبا) 3- چنگ ایلدیم (ترکیه) و قاسم رضایی (ایران) 5- آلین الکسیوس سیوراریو (رومانی) و استفان شوئن (سوئد)

130 کیلوگرم: 1- میجاین نونز لوپز (کوبا) 2- رضا کایالپ (ترکیه) 3- صباح شریعتی (آذربایجان) و سرگئی سیمینوف (روسیه) 5- ادوارد پاپ (آلمان) و هیکی نبی (استونی)... 10- بشیر باباجان زاده (ایران)

 

دیدگاه‌ها