کد خبر : 1351233 | 29 مرداد 1395 ساعت 09:20 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

تشک های ریو آماده نمایش آزادکاران ایرانی؛

ماموریت شکست طلسم 16 ساله

طلای علیرضا دبیر در المپیک 2000 سیدنی آخرین حضور یک کشتی گیر آزادکار ایرانی روی سکوی قهرمانی المپیک بوده است و حالا ریو آماده شکسته شدن این طلم خواهد بود.

ماموریت شکست طلسم 16 ساله

به گزارش "ورزش سه"، از ساعت 17:30 امروز آزادکاران کشتی ایران به تشک های سالن کاری اوکا شماره ریودوژانیرو می روند تا طلسم 16 ساله را بشکنند. بعد از طلای علیرضا دبیر در المپیک 2000 سیدنی، کشتی آزاد ایران دیگر رنگ طلا را به خود ندیده است و ریو همان المپیکی است که یورش به این طلسم با بیشترین اراده همراه است. اولین آزادکاران ایرانی حسن رحیمی و حسن یزدانی هستند که هر دو از شانس های کسب مدال محسوب می شوند، به خصوص حسن یزدانی.


57 کیلوگرم؛ حسن رحیمی


در وزن 57 کیلوگرم که 20 کشتی گیر حضور دارند، حسن رحیمی در گروه دوم، پس از استراحت در دور اول در دور بعد به مصاف گارنیک مناتساکانیان از ارمنستان می رود و در صورت پیروزی مقابل این کشتی گیر در دور سوم با برنده کشتی ویکتورلبدف قهرمان جهان از روسیه و ساندیپ تومار از هند کشتی خواهد گرفت.  در گروه رحیمی یانگ کیونگ ایل دارنده دو مدال طلا و یک برنز المپیک از کره شمالی، بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا و بایاخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان حضور دارند.

 

در بالای جدول نیز ولادمیر خینچیگاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از گرجستان، حاجی علی اف دارنده دو مدال طلای جهان (در وزن 61 کیلوگرم) از آذربایجان، ولادمیر دوبوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از بلغارستان و دنیل دنیس و سلیمان آتلی کشتی گیران مطرح آمریکا و ترک حضور دارند.


این راه بسیار دشواری برای فینالیست شدن و کسب مدال خواهد بود اما حسن رحیمی تجربه المپیک را قبل از این هم داشته است و قطعا ریو برای او مسابقات سخت لندن نخواهد بود. مدال برنز مسابقات جهانی 2011 استانبول، امیدهای درخشش رحیمی در المپیک لندن را چند برابر کرد، اما شکست ناباورانه مقابل حریف هندی رویاهای رحیمی همه چیز را خراب کرد.


حالا او در فاصله یک سال تا المپیک ریو مسابقات جهانی لاس‌وگاس امریکا را پشت سر گذاشت. آنجا با شکست تمامی حریفان پا به فینال گذاشت و در حالی که فاصله‌ای با کسب عنوان قهرمانی جهان نداشت در ثانیه‌های پایانی خاک شد و کشتی را به خینچگاشویلی گرجستانی واگذار کرد. یک بار دیگر در آستانه المپیک، حسن رحیمی یکی از پرامیدترین کشتی گیران ما برای کسب مدال طلاست. او که با 4 مدال جهانی حالا فقط مدال المپیک در وزن اول را کم دارد.


* 74 کیلوگرم؛ حسن یزدانی
در وزن 74 کیلوگرم که 20 کشتی گیر حضور دارند. حسن یزدانی عجوبه کشتی آزاد ایران و جهان دور اول استراحت استراحت خواهد داشت اما در دور دوم به مصاف آسناگه کاستلی از هائیتی می رود و در صورت پشت سر گذاشتن این حریف، در دور سوم باید با برنده آنوربات پروجاو نایب قهرمان جهان از مغولستان و سنور دمیرتاش از ترکیه کشتی بگیرد. در گروه یزدانی، ایوان لوپز دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از کوبا و نارسین یاداو دارنده مدال برنز جهان از هند حضور دارند.


اما جردن باروز قهرمان المپیک و دارنده سه مدال طلای جهان از آمریکا، انور گدویف دارنده مدال برنز جهان از روسیه، جبرئیل حسن اف دارنده دو مدال برنز جهان از آذربایجان و بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان در بالای جدول قرار دارند و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهند شد این مساله امیدوار کننده برای حسن یزدانی خواهد بود.


باروز در این وزن تا به حال دست نیافتنی بوده است و شکست های پی در پی را برای صادق گودرزی و عزت الله اکبری داشته است اما حالا حسن رحیمی برای شکست او بهترین گزینه خواهد بود. البته این دو در صورت فینالیست شدن با هم مبارزه خواهند کرد اما حالا پیگیران کشتی  در ایران و جهان امیدوارند المپیک ریو پایان حکومت باروز به دستان حسن یزدانی باشد.

 

** برنامه کشتی گیران ایرانی در روز جمعه:
رقابت های کشتی آزاد از ساعت 17:30 آغاز می شود که هر دور ورزشکار ایرانی در دیدار اول استراحت خواهند گرفت و از ساعت 17:45 کار خود را در دور دوم آغاز می کنند.

دیدگاه‌ها