کد خبر : 1352208 | 01 شهریور 1395 ساعت 19:15 | 320.4K بازدید | 0 دیدگاه

حاشیه های جذاب آخرین روز المپیک

باورنکردنی از ریو 2016 (ویژه)

هر چند المپیک تابستانه ریو به اتمام رسید اما حاشیه های عجیب آن همچنان ادامه دارد.

باورنکردنی از ریو 2016 (ویژه)

 

 

این خبر بروز رسانی می شود...

به گزارش "ورزش سه"، پس از نزدیک به شانزده روز، المپیک ریو با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید اما حاشیه های آن همچنان ادامه دارد. روز آخر این بازی ها با اتفاقات جالبی همراه بود که در کنار مراسم زیبای اختتامیه مورد توجه رسانه های زیادی قرار گرفت.


با ورزش سه و تلگرام های حاشیه ای ریو همراه باشید:

 

 

 

اتحادیه اروپا قهرمان ریو 2016!
پارلمان اروپا با انتشار توییت و یک عکس جالب توجه قهرمانی اتحادیه اروپا را با کسب 325 مدال در المپیک ریو تبریک گفت. در این عکس پس از اتحادیه اروپا، آمریکا و چین در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
در این عکس اروپاییها به عنوان یک کشور واحد از سوی این اتحادیه در نظر گرفته شدند و به همین دلیل توانستند در رتبه اول قرار گیرند. اتحادیه اروپا در ماه های گذشته پس از جدایی بریتانیا از این اتحادیه وضعیت خوبی ندارد و شاید با اینگونه اخبار در تلاش است تا از جدایی دیگر کشورهای تاثیر گذار از این سازمان جلوگیری کند.

 

 

1137295

 

 

فلپس بالاتر از همه؛ حتی ماهی ها
مایکل فلپس اسطوره ای با ثبت عملکردی درخشان در ریو 2016 برای همیشه با این مسابقات خداحافظی کرد. فلپس در جریان المپیک ریو نیز توانست با کسب 5 مدال طلا و یک مدال نقره در صدر جدول ورزشکاران قرار بگیرد تا اینگونه یک کاریکاتوریست برزیلی در ستایش او این کاریکاتور را ترسیم کند.
در این کاریکاتور فلپس با مجموعه ای از مدالها بالاتر از دو ماهی قرار گرفته تا پیش از پیش بهترین بودن این ورزشکار دست نیافتنی به تصویر کشیده شود.

 

 

1137294

 

 

 

رسوایی بولت ادامه دارد
بولت دونده اسطوره ای جاماییکا همچنان در صدر اخبار ریو حتی پس از اتمام این رقابتها قرار دارد. روزنامه اُ گلوبو برزیل چند ساعت پس از انتشار تصاویر رسوایی بولت در شبکه های اجتماعی، تصاویر جدیدی از این ورزشکار جاماییکایی منتشر کرد.
بولت که در ریو موفق به کسب سه مدال طلای دیگر شده بود، در تصاویر منتشر شده ی توسط این روزنامه نیز شرایط عادی ندارد تا حالا موفقیت های این ورزشکار با توجه به انتشار این تصاویر به حاشیه رانده شود و او پس از سه المپیک طلایی با حضور در صدر حواشی تبدیل به سوژه ی اول رسانه ها شود.

 

 

 

ایران در رده ششم آسیایی های ریو
چین به مانند مسابقات آسیایی همچنان در صدر جدول کشورهای آسیایی قرار دارد و با فاصله 14 مدال طلا نسبت به تیم دوم فاصله دست نیافتنی با دیگر کشورهای آسیایی دارد. پس از چین، ژاپن با 12 و کره جنوبی با 9 مدال طلا در رده های بعدی قرار دارند.
ازبکستان و قزاقستان نیز با 4 و 3 مدال طلا در رده های چهارم و پنجم قرار دارند تا بالاتر از کشور ما عملکرد مناسبتری در ریو 2016 ثبت کرده باشند. نکته جالب توجه در این میان عملکرد خوب کشور ازبکستان در این مسابقات است. ازبک ها در بازی های آسیایی اینچئون رتبه یازدهم جدول رده بندی را در میان کشورهای آسیایی داشتند اما حالا بالاتر از ایران در رتبه پنجم کشورهای آسیایی گرفتند.
ایران نیز ششمین کشور آسیایی در جدول نهایی رقابتهای ریو است که نسبت به المپیک لندن عملکرد ضعیف تری از خود به جای گذاشته است.
پس از ایران در میان کشورهای آسیای میانه کره شمالی، تایلند، گرجستان و آذربایجان در رده های هفتم تا دهم قرار دارند.

 

 

1137281

 

 

ارقام جالب ریو 2016
در المپیک ریو بیش از 10 هزار ورزشکار در اولین المپیک برگزار شده در آمریکای جنوبی به رقابت پرداختند.
در ریو 207 کشور به رقابت پرداختند اما تنها 78 کشور توانستند با حداقل یک مدال این رقابتها را ترک کنند تا 129 کشور بی آنکه مدالی کسب کنند، راهی خانه شوند. در این رقابتها تنها 59 کشور موفق به کسب مدال طلا شدند که نسبت به 55 کشور المپیک لندن البته این رقم افزایش یافته است.
این ورزشکاران در 31 رشته ورزشی به رقابت پرداختند و در 306 رقابت ورزشی مدال اهدا شد.

 

 

 

 

ورزشهای انفرادی ویژه
کشورهایی در المپیک ریو بودند که موفق به کسب بیش از نیمی از مدالهای خود از یک رشته ورزشی شدند که کشور ما نیز در رشته کشتی چنین وضعیتی را دارد تا این ورزش ها برای آنها ورزشی ویژه محسوب شود.
کره شمالی و تایلند در وزنه برداری، ایران، ترکیه و آذربایجان در کشتی، کوبا و ازبکستان در بوکس، جاماییکا، کنیا و اتیوپی در دومیدانی و مالزی در بدمینتون بیش از نیمی از مدال های خود را در این رشته ها کسب کردند.

 

 

1137273

 

 

بولت سومین پرافتخار دومیدانی
اوسین بولت با کسب سه مدال طلا در مسابقات ریو 2016 خود را به رده سوم ورزشکاران دومیدانی رساند. بولت در سه المپیک پکن، لندن و ریو توانست با حضور در رقابتهای 100، 200 و 4 در 100 متر موفق به کسب این 9 مدال با ارزش شود.
پاوو نورمی از فنلاند با کسب 9 مدال طلا و سه نقره در دهه 20 در صدر جدول این رقابتها قرار دارد و کارل لوییس آمریکایی با 9 مدال طلا و یک نقره در جایگاه دوم این رده بندی قرار دارد. لوییس برخلاف بولت و نورمی در چهار المپیک حاضر شده است اما نتوانست از این فرصت برای حضور در صدر این فهرست استفاده کند.

 

1137268

 

 

چند نفر ریو را دیدند؟
بنابر ارزیابی رسانه های مختلف، مراسم افتتاحیه المپیک ریو را نزدیک به 350 میلیون نفر در دنیا تماشا کردند. همچنین این ارزیابی نشان می دهد از 7.4 میلیارد نفر جمعیت جهان، نزدیک به 3.7 میلیارد نفر تعامل فعال با این رویداد جهانی و بزرگ داشتند تا رکوردی منحصر به فرد از ریو ثبت شود.
رقابتهای ریو 2016 روز یکشنبه با انجام مراسم اختتامیه پس از نزدیک به 16 روز رقابت در ریو به پایان رسید.

 

 

1137266

 

 

27 رکورد شکنی در ریو؛ شنا در صدر
در جریان المپیک ریو، رکورد ورزشهای مختلف 27 بار شکسته شد که ورزش شنا و وزنه برداری با 8 رکورد شکنی مشترکا در جایگاه اول قرار دارند. دوچرخه سواری پس از این دو رشته با 7 رکورد شکنی در جایگاه دوم قرار می گیرد.
دو ررشته دومیدانی و تیر و کمان نیز با سه و یک رکورد شکنی در جایگاه های بعدی قرار دارند.
همچنین شناگر  آمریکایی، لدکی که موفق به کسب چهار مدال در این رقابتها شده بود با دو رکورد شکنی در صدر جدول رکورد شکنان قرار دارد.

 

1137261

 

آمریکا همچنان در صدر ادوار المپیک
آمریکایی ها موفق شدند در جریان المپیک ریو هزارمین مدال طلای خود را به دست آورند و حالا با 1022 مدال طلا در صدر جدول مدال آوران قرار دارد. بعد از آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی با وجود اینکه سالهاست به کشورهای کوچک تجزیه شده است، همچنان با کسب 395 مدال طلا در رده دوم قرار دارد. بریتانیا که در المپیک ریو عملکردی درخشان داشت 261 مدال طلا کسب کرده و در رتبه سوم این جدول رده بندی قرار دارد.
چین، فرانسه، ایتالیا، آلمان، مجارستان، آلمان شرقی و رسیه کشورهایی هستند که پس از این کشورها در رده های بعدی قرار دارند.

 

1137258

 

 

 

کشورهایی که در ریو طلایی شدند
کشورهای فیجی، اردن و کوزوو موفق شدند در المپیک ریو اولین مدال طلای خود را کسب کنند. فیجی در رقابتهای تیمی راگبی مردان توانست با اقدامی تاریخی اولین مدال طلای خود را کسب کنند. تیم فیجی با کسب این مدال طلا باعث شد تا این کشور برای یک روز تعطیل شود و مردم استقبال با شکوهی از قهرمانان خود به عمل آوردند.
احمد ابوقائوش تکواندو کار وزن 68 کیلوگرم اردن نیز در ریو توانست اولین مدال طلای این کشور عربی را به دست آورد.
کوزوو نیز که به تازگی استقلال خود را به دست آورده توانست در اولین المپیک خود در جودو بانوان اولین مدال طلای خود را به دست آورد تا این کشور نیز به جمع مدال داران ریو تبدیل شود.

 

 

1137255

 

 

از تکرار قهرمانی آمریکا تا استمرار سقوط چین
آمریکا با قهرمانی در بازی های ریو از عنوان قهرمانی خود در لندن دفاع کردند. آمریکا در 5 دوره گذشته چهار بار موفق به کسب رتبه اول در جدول رده بندی کلی شده است و تنها در المپیک 2008 پکن این عنوان به چینی ها رسید.
بریتانیا که در این رقابتها موفق به کسب رتبه دوم شده، روند صعودی خوب خود را به بهترین شکل ادامه داده است تا سرمایه گذاری 20 ساله آنها به نتیجه برسد. بریتانیا در لندن رتبه سوم، در پکن رتبه چهارم را کسب کرده بود و تا در المپیک توکیو نیز چهره یک مدعی را داشته باشد.
چینی ها از از المپیک 1996 آتلانتا روند صعودی خود را آغاز کردند و پس از آن در سیدنی رتبه دوم و در پکن موفق به کسب رتبه نخست شدند اما روند نزولی چشم بادامی ها پس از آن آغاز شد تا چین پس از کسب مقام دومی در لندن، در ریو با یک پله سقوط در جایگاه سوم قرار بگیرد.

 

 

1137253

 

 

 

استقبال مردم فیجی از قهرمانان راگبی
مدال طلای تیم راگبی مردان فیجی اتفاق ویژه ای را در تاریخ ورزش این کشور رقم زدند و حالا در بازگشت از ریو به شدت مورد استقبال مردم و مسئولین این کشور قرار گرفتند. اعضای تیم راگبی فیجی با استقبال مردم در خیابانهای پایتخت این کشور برای برگزاری مراسم در ورزشگاه مملو از تماشاگر حاضر شدند تا مقامات بلند پایه دولتی از جمله رئیس جمهور از این قهرمانان تقدیر کنند.
 رئیس جمهور فیجی در این مراسم ضمن اهدای جوایز مالی به ارزش 30 هزار دلار به اعضای این تیم، بالاترین عنوان دولتی این کشور را به بن رایان، سرمربی انگلیسی تیم راگبی کشورش اهدا کرد.

 

 

1137250

 

 

 

پسر ناتمام پدر را تکمیل کرد
رافینیا با کسب مدال طلای المپیک ریو در رشته فوتبال، توانست کار نا تمام پدر خود را به اتمام رساند. هافبک بارسلونا که فرزند مازینهو هافبک مهاجم سابق برزیل است، در حالی به این افتخار دست یافت که پدر او در المپیک سئول در یک قدمی کسب مدال طلا، شکست خورد تا حالا رافینیا این افتخار را برای برزیل و کشورش به ارمغان بیاورد.
برزیل در کارنامه افتخارات فوتبالی خود به مدال طلای تمامی رشته ها رسیده بود اما این مدال را کم داشت که حالا در اولین میزبانی خود توانست این افتخار را به کارنامه دست نیافتنی خود اضافه کند.

 

1137249

 

 

 

 

هشدار به ورزش بریتانیا
بریتانیا بدون شک یکی از موفق ترین کشورهای المپیک ریو 2016 بود اما تنها یک روز پس از پایان این رقابتها، رئیس کمیته المپیک این کشور نسبت به تکرار این نتایج هشدار داد.
بیل سویینی رئیس کمیته ملی المپیک بریتانیا پس از این نتیجه فوق العاده در اولین روز پس از پایان المپیک ریو 2016، گفت: این یک نتیجه درخشان است که به لطف استفاده درست از سرمایه گذاری های 20 سال گذشته به دست آمده است.
او ادامه داد: اما نباید فراموش کنیم که چالش سختی در توکیو منتظر ما است. در توکیو، ژاپنی ها کشور میزبان هستند و تلاش زیادی خواهند کرد و مطمئنا تیم چین نیز بسیاری قوی تر برای جان فشانی خواهد آمد.

 

1137241

 

ادای احترام نخست وزیر بریتانیا به تاریخ سازان ریو
بریتانیایی ها در پایان المپیک و قرار گرفتن در رتبه دوم جدول کلی این رقابتها، جشن گرفتند. بریتانیا که توانست در مجموع مسابقات بالاتر از چین به عنوان دوم دست پیدا کند، یکی از موفق ترین کشورها این رقابتها به شمار می رود.
ترسا می، نخست وزیر بریتانیا پس از پایان این مسابقات با برجسته خواندن این دستاوردها، به ورزشکاران بریتانیایی ادای احترام کرد.
بریتانیا در این رقابتها با کسب 27 مدال طلا، 23 نقره و 17 برنز عملکرد چشمگیری داشت.

 

1137237

 

سوپر ماریو المپیک را به توکیو برد
شینیزو آبه نخست وزیر ژاپن با حضور در مراسم اختتامیه المپیک خبرساز شد. آبه که در این مراسم با لباس یکی از شخصیت های معروف بازی های رایانه ای یعنی سوپر ماریو حاضر شده بود، درباره المپیک بعدی که در ژاپن برگزار می شود صحبت کرد و در پایان صحبتهای خود را با بیان جمله " در توکیو می بینمتان" به پایان برد.
ژاپن و شهر توکیو در سال 2020 میزبان رقابتهای المپیک هستند و ژاپنی ها که امیدوارند در المپیک آتی بتوانند با پیشرفتی چشمگیر و تکیه بر میزبانی خود، عنوان بهتر از ششمی کسب کنند.

 

1137235

 

توقیف گذرنامه مدیران کمیته المپیک ایرلند
به گزارش رویترز، گذرنامه و وسایل شخصی تعدادی از اعضای کاروان ایرلند در ریو توسط پلیس برزیل ضبط شد. پت هیتکی رئیس شورای المپیک ایرلند، استفان مارتین مدیر اجرایی شورا، درموت هنیهان دبیرکل و کوین کیلتی خزانه دار شورای المپیک ایرلند افرادی هستند که از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفتند.
پلیس برزیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که هیچ کدام از این افراد دستگیر نشده اند و باید روز سه شنبه برای ادای پاره ای توضیحات در مرکز پلیس حاضر شوند.
این افراد به دلیل آنچه شرکت در فروش غیر قانونی بلیط و گران فروشی بلیط ذکر شده، مورد تحقیق و بازجویی قرار خواهند گرفت.

 

1137225

 

کنیا موفق ترین کشور آفریقایی ریو

کاروان کشور کنیا با کسب 6 مدال طلا، 6مدال نقره و یک مدال برنز موفق ترین کشور آفریقایی در ریو 2016 شد. کنیایی ها تمامی مدالهای خود را در رشته دومیدانی کسب کردند تا مجددا مشخص شود با سرمایه گذاری در رشته هایی مانند دومیدانی که مدالهای بسیاری در آن وجود دارد، تیم ها در نتیجه گیری موفق تر عمل خواهند کرد.
پس از کنیا، آفریقای جنوبی با 2مدال طلا، 6نقره و دو برنز در جایگاه دوم کشورهای آفریقایی و سی ام جدول کلی قرار گرفت. اتیوپی و ساحل عاج نیز دیگر کشورهای آفریقایی هستند که در ریو موفق به کسب مدال طلا شدند و پس از آفریقای جنوبی در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

 

1137224

 

عشق ابد و یک روزی برزیلی ها به فوتبال
المپیک شاید تنها رقابتی باشد که از مسابقات جام جهانی فوتبال ارزش بالاتری دارد اما برای مردم برزیل حتی اگر میزبان المپیک هم باشند، رقابتهای فوتبال این مسابقات بسیار با ارزش تر است.
برزیلی ها هر چند در ابتدای راه از تیم خود نا امید شدند اما همواره استادیوم محل برگزاری دیدارهای برزیل مملو از عاشقانی بود که تنها در ویترین افتخارات خود یک جای خالی داشتند و حالا با این مدال طلا، اولین کشوری شدند که تمام افتخارات را در اختیار دارند.
میکال که فردی ناشناخته در میان مربیان بزرگ برزیلی به شمار می رود پس از کسب این مدال طلا گفت: فوتبال در برزیل نمرده است، با این افتخار حالا می توانیم با اعتماد بیشتری نسبت به آینده حرکت کنیم.
فوتبال برزیل حالا پس از روزهای سخت پس از باخت 7 بر یک برابر آلمان دوباره تاریخ خود را با شکست آلمان در فینال المپیک از نو خواهد نوشت.

 

1137024

 

جنجال بر سر پرچم چین
کاربران چینی در فضای مجازی نسبت به شکل پرچم این کشور در دیدار پایانی رقابتهای والیبال زنان اعتراض شدیدی انجام دادند. این انتقادات از روز اول و پس از مراسم افتتاحیه آغاز شد اما پس از بیانیه کمیته مسابقات و مسئولان چینی مبنی بر حل شدن این مشکل فروکش کرد تا اینکه روز گذشته پس از دیدار فینال والیبال نزدیک به ده هزار کاربر چینی با تکرار عادت کاربران ایرانی به صفحات مسئولین برزیلی هجوم بردند تا اعتراض خود را اینگونه مطرح کنند. مردم چین ضمن اعتراض به مسئولین برزیلی خواستار عذر خواهی رسمی آنها از این کشور شدند.
چین در رده بندی کلی پس از آمریکا و بریتانیا به عنوان سومی دست یافتند.

 

1137204

 

قهرمان های همیشگی
قهرمانی آمریکا در رقابتهای بسکتبال ریو، خبری تکراری و همیشگی است و شاید کمتر کسی در مسابقاتی که این تیم قدرتمند حضور دارد، حاضر به شرط بندی بر روی دیگر تیم ها شود. آمریکایی ها با اختلافی فاحش در دیدار فینال با تکیه بر تعدادی از بازیکنان مطرح خود صربستان را شکست دادند تا مجددا ثابت کنند که در این رشته ورزشی فاصله زیادی با بسیاری از تیم ها دارند.
تیم ملی آمریکا در هفت دوره گذشته رقابتهای المپیک، 6مدال طلا و یک مدال برنز دارند که این مدال نیز متعلق به المپیک 2004 آتن و قهرمانی آرژانتین است که البته یک اتفاق در تاریخ این رشته وزشی در سالهای گذشته به شمار می رود.

 

1137186

 

خبر بد گزارشگر روی خط زنده
گزارشگر شبکه NBC در اتفاقی جالب پس از پایان دو 5000 متر در گفت و گو با پاول کلیمو آمریکایی به او که برنده مدال نقره این رقابت حساس شده بود، اعلام کرد به دلیل تخلف در جریان مسابقه از سوی داوران مردود شده و نمی تواند برنده مدال باشد.
دونده آمریکایی پس از شنیدن این خبر از جانسون به اندازه ای ناراحت شد که در برابر دوربین های تلویزیونی شروع به اشک ریختن کرد و در واکنش به این خبر بد اعلام کرد که او هرگز تخلفی نکرده است و توضیحاتی را درباره مسابقه خود بیان کرد.
در نهایت اما دقایقی بعد پس از اعتراض این دونده کنیایی الاصل دادگاه تجدید نظر اعلام کرد که اعتراض دونده آمریکایی را پذیرفته است تا او بعد از فرح آمریکایی صاحب مدال نقره شود.

 

1137184

 

 

اختتامیه ریو از کمی دورتر
المپیک ریو با انجام یک مراسم اختتامیه جذاب به پایان رسید تا این شهر پس از نزدیک به شانزده روز به روزهای عادی خود بازگردد. این مراسم اختتامیه در حالی برگزار شد که انتشار تصاویری از این دست که فقر مردم این شهر در خرابه های ریو را نشان می دهد تبدیل به یکی از سوژه های هر روز ریو 2016 شده بود. در این تصویر نیز مانند آنچه از مراسم افتتاحیه منتشر شده بود، کودکان پابرهنه ریو نظاره گر جشن اختتامیه چند میلیون دلاری هستند. ریو که نزدیک به 6.5 میلیون نفر جمعیت دارد، حالا با پایان هیاهوی المپیک، سلامی دوباره به همه ی ویژگی های خود یعنی توپ فوتبال، فقر، باندهای جنایتکار و زندگی خواهد کرد.

 

1137185

 

فرح ستاره ی روز آخر
دونده استقامت بریتانیا در یک روز مانده به پایان مسابقات موفق شد دومین مدال طلای خود در ریو کسب کند تا با دو تکرار دو مدال قبلی خود یکی از چهره های شاخص این المپیک باشد.
این اتفاقات باعث شد تا فرح در روز پایانی این رقابتها تبدیل به سوژه داغ بسیاری از رسانه ها شود به شکلی که عکس او در روز پایانی این رقابتها تبدیل به تصویر اول بسیاری از روزنامه ها شده بود.
بریتانیا با تکیه بر درخشش ورزشکارانی مانند فرح توانست به رتبه دوم در جدول رده بندی مدالها دست یابد تا چین با یک مدال طلای کمتر سوم شد.

 

1137183

 

اعتراض استرالیایی ها؛ یک سوپرمن داور را خرید
آخرین امید کاروان استرالیا برای کسب مدال برنز در مسابقات تیمی با شکست نزدیک برابر تیم قدرتمند اسپانیا از بین رفت. استرالیایی ها در دیدار رده بندی در حالیکه اعتراض شدیدی نسبت به نحوه ی قضاوت داور این دیدار داشتند، با یک اختلاف امتیاز و نتیجه 88-89 برابر قرمزها شکست خوردند.
آندره بوگات یکی از ستاره های تیم استرالیا خاطر نشان کرد که قضاوت داور این دیدار غیر قابل باور است. بوگات که از شکست خوردن در آخرین ثانیه و از دست دادن مدال المپیک بسیار ناراحت بود در پایان این اتهام را مطرح کرد که اسپانیایی ها در لحظه ی آخر با یک شیرجه مانند سوپر من، داور را خریدند.

 

1137181

 

انتقام اسنایدر از فینالیست قلابی
کیل اسنایدر کشتی گیر وزن 97 کیلو آمریکا توانست در دیدار فینال این وزن آزادکار گازیموف آذربایجانی را شکست دهد تا دست این فینالیست قلابی به مدال طلا نرسید. گازیموف که با ناداوری آشکار و تصمیمات عجیب تیم داوری رضا یزدانی اصلی ترین رقیب خود را شکست داده بود، در فینال در حالی مغلوب اسنایدر آمریکایی شد که این بار دیگر تیم داوری توان شکست کشتی گیر آمریکایی را نداشتند.
اسنایدر با 20 سال سن جوان ترین کشتی گیر آمریکایی شد که در رقابتهای المپیک موفق به کسب مدال طلا شده است.  این دانشجوی جوان دانشگاه اوهایو، در اولین سال ورزش حرفه ای خود در سال 2013 در حالی در تمامی رقابتها موفق به کسب 179 امتیاز شد که حتی یک امتیاز نیز به حریفان خود نداده بود.

 

1137178

 

کشتی گیر اوکراینی حریف خود را "گاز" گرفت
آندری کیواتکوسکی از اوکراینی در رقابتهای وزن 65 کیلوگرم در حالیکه در خاک حریف آمریکایی خود قرار داشت، دست این ورزشکار را گاز گرفت.
کیواتکوسکی که در فاصله یک دقیقه مانده تا پایان بازی از حریف خود عقب بود، این حرکت عجیب را انجام داد. نکته جالب توجه این است که حرکت غیر ورزشی کشتی گیر اوکراینی از چشمان داور ایتالیایی دیدار دور ماند اما پس از اعتراض فرانک مولینارو آمریکایی و نشان دادن جای دندانهای کیواتکوسکی بر روی دستانش، داور متوجه این حرکت غیر ورزشی شد.
مولینارو آمریکایی در نهایت با شکست برابر حریفی از ایتالیا بی آنکه موفق به کسب مدال شود، رقابتهای این وزن را به پایان برد.

 

1137172



تلو تلو تا خط پایان
مسابقه دو ماراتن که یکی از مهم ترین رقابتهای المپیک است در روز پایانی با قهرمانی دونده کنیایی به پایان رسید اما لحظات زیبایی در این مسابقه ثبت شد. لیام آدامز استرالیایی در حالی به خط پایان رسید که توانایی ایستادن بر روی پاهای خود را نداشت و در مترهای آخر در حالیکه تلو تلو میخورد موفق به رد شدن از خط پایان شد.
آدامز استرالیایی که توانست با هشت دقیقه اختلاف نسبت به نفر اول، رتبه سی و یکم را کسب کند، پس از پایان این مسابقه گفت که در طول مسابقه با کاملا آسوده بوده است و عبور از خط پایان را یک کامیابی بزرگ می دانم.
آدامز حالا با ثبت این رکورد، در رتبه دوم میان دوندگان استرالیایی قرار دارد.

 

1137166

 

وقتی مغول ها برهنه شدند
مربیان کشتی گیر مغول پس از ناداوری عجیب اما تکراری در دیدار با نماینده ازبکستان، با برهنه شدن در برابر میز رئیس تشک، اعتراض خود را به این نا داوری نشان دادند. کشتی گیر ازبکستانی که پیش از این با نا داوری حریف پورتوریکویی خود را حذف کرده بود، در پایان دیدار به عنوان بازنده معرفی شد اما لحظاتی بعد تیم داوری نظر خود را عوض کردند و او راه به عنوان فاتح مدال برنز معرفی کردند تا مربیان این کشتی گیر به شکلی عجیب اعتراض خود را نسبت به نفوذ ازبک ها و ناداوری صورت گرفته نشان دهند.
تصویر اعتراض این مربی به داوران و رئیس تشک مطمئنا از تصاویر ماندگار ریو 2016 خواهد بود.

 

1137162

 

رسوایی بولت در شب آخر
انتشار عکسهایی از قهرمان افسانه دومیدانی در سه المپیک گذشته باعث شد تا بولت دوباره تبدیل به سوژه ی مهم ریو 2016 شود. در تصاویر منتشر شده از بولت در شبکه های اجتماعی، قهرمان جاماییکایی که موفق به کسب هر سه مدال طلای ممکن شده است، حالتی غیر عادی دارد تا این تصاویر اختتامیه جذاب و گران قیمت ریو را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
باید دید قهرمان المپیک های پکن، لندن و ریو حالا پس از خداحافظی با این مسابقات چگونه نسبت به این حواشی واکنش نشان خواهد داد.

 

1137161

دیدگاه‌ها