کد خبر : 1352418 | 02 شهریور 1395 ساعت 12:25 | 105.2K بازدید | 0 دیدگاه

بیست شخصیت ورزشی برتر المپیک ریو

از یوزپلنگ سریع السیر تا گلزنی در 14 ثانیه

اوسین بولت، مایکل فلپس، سیمون بیلز، نیمار و ... همه ستاره های المپیک ریو بودند که در این مطلب به معرفی بیست نفر اول آنها که جذاب ترین های المپیک بودند خواهیم پرداخت.

از یوزپلنگ سریع السیر تا گلزنی در 14 ثانیه

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان المپیک ریو 2016 به مانند گذشته سایت ها، خبرگزاری ها، روزنامه ها و اغلب رسانه های دنیا به رونمایی از انتخاب های خود از ستاره ها، ورزشکاران برتر و ... می پردازند که در روزهای پس از المپیک جذابیت ویژه ای برای مخاطبان خواهد داشت. سایت globo برزیل که یکی از معتبرترین رسانه های جهان است نیز انتخاب های جالبی به عنوان 20 ورزشکاران اول المپیک ریو کرده است، انتخاب های آن ها را از نظر می گذرانیم.


1. اوسین بولت(جامائیکا): یکی از جاودانه ترین های تاریخ المپیک، یوزپلنگ که عنوان سریعترین مرد تاریخ المپیک را به نام خود زده است در ریو نیز توانست سه بار مدال طلا را بر گردن خود ببیند. بولت در رشته دو و میدانی و ماده های 100 متر، 200 متر و 4 در 100 متر توانست به مقام اول دست پیدا کند.

 

1136575


2. مایکل فلپس (آمریکا): شناگر آمریکایی که امسال توانست رکوردها و مدال های المپیکی خود را عجیب و غریب تر کند در 5 رشته به مدال طلا و یک رشته نیز به مدال نقره دست پیدا کرد. فلپس در رشته شنا و ماده های 100 متر آزاد، 4 در 100 متر آزاد، 200 متر آزاد، 200 متر پروانه و 4 در 200 متر امدادی به مدال طلا دست پیدا کرد و در 100 متر پروانه نیز اسیر شناگر جوان سنگاپوری شد.

 

1134172


3. سیمون بیلز (آمریکا): یکی دیگر از اعجوبه های دنیای ورزش که در ریو درخشید، ژیمناست دختر و کم سن و سال آمریکایی در توانست به 4 مدال طلا و 1 مدال برنز دست پیدا کند. بیلز در ماده های پرش از خرک، حرکات زمینی، ژیمناستیک هنری انفرادی و میله تعادل توانست عنوان قهرمانی را در المپیک از آن خود کند. او پرچمدار کشورش در اختتامیه این رقابت ها نیز محسوب می شد.

 

1135325


4. ژوزف اسکولینگ (سنگاپور): جوان 21 ساله سنگاپوری توانست فلپس افسانه ای را شکست دهد، او در رشنه شنا و ماده 199 متر پروانه، به مقام اول رسید تا نخستین طلای کشور سنگاپور را در تاریخ المپیک به دست بیاورد. نکته جالب اینکه اسکولینگ به دلیل کسب اولین طلای تاریخ یک کشور، بیشترین پاداش را هم دریافت، او 740 هزار دلار بابت شاهکار خود پاداش گرفت.

 

1137300


5. تیاگو براز داسیلوا (برزیل) : یکی از ارزشمندترین طلاهایی که در هر المپیک داده می شود، او اکنون عنوان بلند پروازترین را در اختیار دارد، تیاگو به عنوان قهرمان پرش با نیزه، توانست رکورد 6 متر و 3 سانتی متری را به نام خود بزند.

 

1136224


6. رافائل سیلوا (برزیل) : نخستین طلایی برزیلی ها در المپیک ریو، رافائل توانست با پیروزی های متعدد خود را به فینال برساند و در آن دیدار در برابر جودکار مغولستانی به پیروزی برسد و در نهایت مدال طلای وزن 57- کیلو را به عنوان اولین طلای برزیلی ها در المپیک 2016 معرفی کند.


7. رابسون کونسیسائو (برزیل) : بوکسور برزیلی هم یکی از چهره های جذاب و برتر این دوره معرفی شده است، او که در وزن 60- کیلو مشت زد در نهایت توانست خود را به فینال برساند و در برابر حریف فرانسوی به برتری برسد و برای اولین مدال طلای المپیک را بر گردن خود ببیند.


8. تدی رینر (فرانسه) : جودوکار سنگین وزن فرانسوی نیز یکی از طلاهای این دوره را به نام خود زد، او در وزن 100+ کیلو مبارزه کرد در نهایت توانست در دیدار نهایی جودوکار ژاپنی شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.


9. آنتونی اروین (آمریکا) : یکی از مسن ترین ورزشکاران شرکت کننده در المپیک ریو، او در 35 سالگی نیز به مانند 16 سال پیش و المپیک سیدنی به مدال طلا دست پیدا کنذ، اروین عنوان پیرترین طلایی تاریخ المپیک را با کسب مدال طلای ماده 50 آزاد رشته شنا را به نام خود بزند.

 

1134808


10. شائونای میلر (باهاماس) : یکی از عجیب و غریب ترین مدال های تاریخ المپیک را دونده زن باهاماسی برای خود کرد، مدالی که شهرتی بیش از آنچه تصور می شد برای او به ارمغان آورد، او که در دور مقدماتی به عنوان چهارم رسیده بود در دور نهایی در حالیکه از رقیب خود عقب تر بود با شیرجه ای توانست 0.07 ثانیه خود را زودتر از فلیکس آمریکایی از خط پایان عبور دهد.


11. مو فرح (بریتانیا) : محمد فرح، دونده مسلمان بریتانیایی سومالیایی تبار، توانست در المپیک ریو نیز عناوین خود را تکرار کند و خود را بی رغیب نشان دهد، او امسال توانست دو مدال طلای دومیدانی را به نام خود کند، طلاهای دوی 5000 متر و 10000 متر برای این دونده مسلمان بود.

 

1137377

 

12. آبی آگوستینو (آمریکا) و نیکی هامبلین (نیوزلند) : البته این دو نفر نتوانستند مدالی از آن خود کنند اما چیزی که باعث شد نام آنها در لیست جذاب ترین ها قرار بگیرد اتفاقی بود که برای آنها افتاد، این دو دونده زن به عنوان آخرین دونده های مرحله نیمه نهایی دوی 5000 متر بودند که یکی از آنها قبل از خط پایان به زمین خورد، دونده آمریکایی نیز بدون توجه به خط پایان به او کمک کرد تا از جای خود برخیزد، چند متر جلوتر نوبت این دونده بود که به علت مصدومیت زمین بخورد و این بار دونده نیوزلندی به سراغ او آمد و به وی کمک کرد تا با یکدیگر از خط پایان بگذرند.


13. آلیسون کروتین و برونو اشمیت (برزیل) : والیبالیست های ساحلی برزیل الف، توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند، تیمی که متشکل از این دو نفر بود و در نهایت توانست مدال طلا را از آن خود کند.


14. نیمار (برزیل) : کاپیتان تیم ملی فوتبال المپیک برزیل بالاخره توانست خاطره تلخ جام جهانی را پاک کند و جام قهرمانی المپیک را بالای سر ببرد، نیمار که در این رقابت ها با گلزنی خود راه را برای قهرمانی بازیکنانش باز کرد سریع ترین گل تاریخ المپیک را در ثانیه 14 به ثمر رساند.

 

1137029


15. تیم ملی والیبال برزیل : برزیلی ها یک قهرمانی بسیار ارزشمند دیگر را از آن خود کردند، آنها علاوه بر فوتبال در یک ورزش تیمی دیگر نیز توانستند طلایی شوند، تیم ملی والیبال برزیل پس از شکست حریفان توانست خود را به فینال برساند و در بازی نهایی نیز بعد از پیروزی در برابر ایتالیا طلایی شود.

 

1137088


16. ایساکو آی کی روش (برزیل) : قایقران برزیلی نیز یکی از اولین مدال های این کشور را از آن خود کرد، کی روش در قایقرانی تک نفره توانست با ثبت زمان 3:58:52 عنوان اول را در هزار متر مردان به دست بیاورد.


17. کیت لدکی (آمریکا) : شناگر زن آمریکایی که در این المپیک با ثبت رکوردهایی خارق العاده یکی از شگفتی های ریو بود او توانست با عملکرد استثنایی خود 4 مدال طلا و 1 مدال نقره به دست بیاورد.


18. کاتینکا هوسزو (مجارستان) : شناگر مجارستانی نیز یکی از مهم ترین بازیکنان حاضر در ریو بود، او توانست 3 بار مدال طلا و 1 بار نیز مدال نقره رقابت ها را از آن خود کند.


19. دانوتا کوژاک (مجارستان) : قایقران مجاری توانست در رشته کایاک به سه مدال طلا دست پیدا کند و نام خود را به عنوان یکی از مدال آورترین های ریو معرفی کند.


20. رایان مرفی (آمریکا) : یکیدیگر از شناگران آمریکایی نیز خود را در رده پرمدال ها قرار داد، او نیز توانست سه بار طلایی شود و به عنوان بیستمین چهره مورد نظر رسانه برزیلی خود را معرفی کند.

دیدگاه‌ها