کد خبر : 1352517 | 02 شهریور 1395 ساعت 18:13 | 25.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

شروع رئال زیدان و بنیتس، 363 روز و 5 تفاوت

خاطره رئالی ها از شروع تیمشان در لالیگای فصل گذشته، خاطره خوشی نیست. کهکشانی ها با مربیگری بنیتس، در دیداری پرتنش و عصبی نتوانستند در زمین حریف تازه به لالیگا صعود کرده خیخون پیروز شوند.

شروع رئال زیدان و بنیتس، 363 روز و 5 تفاوت

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید فصل گذشته با هدایت رافا بنیتس، کار خود در لالیگا را از ورزشگاه ال مولینون و برابر خیخون شروع کرد، زمینی که به نظر نمی رسید برای رئال چندان دشوار باشد و یک برد بی دردسر برای این تیم پیش بینی می شد اما نتیجه پایانی بدون گل مساوی بود تا رئال همان ابتدا دو امتیاز از بارسا عقب بیفتد.

363 روز بعد در آنوئتا، همه چیز متفاوت بود. رئال با مربیگری زیدان توانست با سه گل در مقابل حریفی دشوارتر مثل سوسیداد به برتری دست یافته و لالیگا را با یک برتری قاطع شروع کند.

 

 

1137113

 

 

در شروع لالیگا، رئال امسال با رئال سال گذشته در بسیاری مسائل متفاوت بود. در زیر نگاهی داریم به همین مساله:

 

 

1- رئال مادرید یکشنبه شب با برتری 3-0 بر سوسیداد، پاسخ قاطعی به برد 6-2 شنبه شب بارسلونا داد. زیدان بازیکنانش را آگاه کرده بود که یک پیروزی بی حرف و حدیث در بازی اول، تا چه اندازه می تواند برای شروع مهم باشد. رئال در آنوئتا تیمی متحد و یکدست بود. همه با هم حمله می کردند و در دفاع حضور می یافتند. همان چیزی که زیدان می خواست. این سه امتیاز در زمینی دشوار به دست آمد و رئال به روند خوب خود در بازی های خارج از خانه ادامه داد. از 13 دسامبر سال 2015، رئال در زمین هیچ حریفی در لالیگا بازنده نبوده و آمار این تیم 9 برد و 2 تساوی بوده است.

 

 

1084371

 

 

2- بنیتس در مقابل خیخون از سیستم 3-4-3 استفاده کرد و ترجیح داد خسه را به جای بنزمای مصدوم در ترکیب قرار دهد. او رونالدو و مودریچ را نیز در اختیار داشت در حالیکه زیدان از این موهبت برخوردار نبود. بنیتس ایسکو و دانیلو را نیز به جای خامس و کارواخال از ابتدا به میدان فرستاد.

 

سیستم زیدان در بازی برابر سوسیداد نیز همان 3-4-3 بود با این تفاوت که انعطاف پذیری آن بیشتر بود و در برخی مقاطع بازی ما شاهد سیستم های 2-4-4 و 1-4-1-4 در زمین از سوی رئالی ها بودیم. زیدان بر خلاف بنیتس، کارواخال را به دانیلو ترجیح داده بود ضمن اینکه ایسکو و خامس هر دو روی نیمکت بودند و کوواچیچ از ابتدا در ترکیب قرار گرفته بود. در خط حمله نیز بیل، موراتا و آسنسیو حضور داشتند. آسنسیو بسیار خوش درخشید و یک گل زد و بیل نیز در غیاب رونالدو رهبر تیم بود و دبل کرد.

 

 

1137107

 

 

3- رئال مادرید زیدان بر خلاف رئال مادرید بنیتس، جوانان و اسپانیایی های بیشتری در ترکیب خود دارد. زیزو در اولین بازی، از 4 بازیکنی که سابقه بازی برای تیم های پایه ای را داشتند استفاده کرد: کاسیا، کاسیمیرو، کارواخال و موراتا. این تعداد در سوپرکاپ اروپا 5 بود. زیزو در نیمه دوم، لوکاس واسکز را نیز به زمین فرستاد. تعداد اسپانیایی های ترکیب رئال نیز 5 بود در حالیکه در تیم بنیتس، تنها یک بازیکن جوان(خسه) و سه بازیکن اسپانیایی حضور داشت.

 

 

1137106

 

 

4- رئال مادرید زیدان، در گلزنی تواناتر از رئال بنیتس در اولین بازی نشان داد. سال گذشته رئال مقابل خیخون 27 شوت به دروازه داشت که 8 تای آنها داخل چارچوب بود ولی موفق به گلزنی نشد اما امسال برابر سوسیداد رئال 18 بار اقدام به شوتزنی کرد، 8 تای آنها داخل چارچوب بود که حاصل این شوت ها نیز در نهایت 3 گل بود.

 

5- رئال مادرید سال گذشته هرچقدر در بازی اول برابر خیخون از داوری لطمه دید، امسال از این ناحیه لطف شامل حالش شد. در بازی مقابل خیخون، داور یک پنالتی مسلم روی رونالدو را نگرفت اما امسال برابر سوسیداد، خطای پنالتی کارواخال روی برگارا نادیده گرفته شد.

 

دیدگاه‌ها