کد خبر : 1353457 | 07 شهریور 1395 ساعت 10:59 | 133.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش تصویری از البسه تیم ملی در مقدماتی های جام جهانی

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه با پیراهن های آدیداس در رقابت ها حاضر خواهد شد، این اتفاق در حالی می افتد تیم ملی ایران و این برند بعد از چهل سال باز هم به یکدیگر رسیدند.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه ملی پوشان ایران در بازی مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه کمپانی آل اشپورت را به عنوان اسپانسر خود می دیدند و پیراهن های این برند را بر تن می کردند، در بازی های مرحله دوم مقدماتی و با توجه به قرارداد تیم ملی با کمپانی جیووا، قرار بر این شد تا اسپانسر تیم ملی تغییر کند. اما در نهایت اعلام شد به دلایل مختلفی که پیش از این بارها به آن پرداخته شد، از این پس و در بازی های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2018 پیراهن هایی منقش به آرم کمپانی آدیداس بر تن ملی پوشان خواهد نشست تا وضعیت البسه ایرانی ها در این دیدارها به طور کلی تغییر کند. لباس هایی که توسط مسئولان خریداری می شود و فعلا قرارداد اسپانسری بین طرفین بسته نشده است.


با بررسی پیراهن های مختلف تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی جام های جهانی مختلف همراه "ورزش سه"، باشید:


2014 – آل اشپورت، یوز ایرانی و جام جهانی


مسئولان تیم ملی ایران بعد از اتمام همکاری با کمپانی لگیا و نارضایتی های پیش آمده تصمیم به تعویض اسپانسر لباس های تیم ملی گرفتند و در میان نام های مطرح شده انتخاب عجیبی داشتند، کمپانی آل اشپورت که که تا آن زمان در تولید البسه دروازه بان ها بسیار فعال بود در راه جام جهانی اقدام به تولید لباس های تیم ملی کرد، دوره سه ساله همکاری تیم ملی با این برند، حواشی بسیاری در پی داشت و در نهایت آل اشپورت در جام جهانی نیز با لباس هایی منقش به تصویر یوز ایرانی تامین کننده البسه ملی پوشان بود.

 

1138469


2010 – دایی، مجید و دیگران


پس از پایان قرارداد تیم ملی با کمپانی پوما، دایی اسپانسر پیراهن های تیم ملی شد، در این دوره که خود علی دایی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد کمپانی تحت مدیریت او نیز وظیفه تامین البسه این تیم را برعهده گرفت، پس از جدایی دایی از این تیم نیز قرارداد کمپانی دایی با تیم ملی نیز ملغی شد تا ملی پوشان در بازی های باقیمانده با پیراهن های تولیدی مجید حاضر شود. هر دو کمپانی یکی دو طرح ثابت داشتند که در بازی های مختلف از آن استفاده می کردند، نکته جالب دیگر خطوطی به رنگ پرچم ایران در طرح هر دو کمپانی بود.

 

1138475

 

1138477


2006 – دایی به امپراطوری پایان داد


بعد از سال ها همکاری تیم ملی با تولیدی شکاری، دایی اسپانسر تیم ملی شد و به نوعی به امپراطوری این تولیدی پایان داد، دایی که تقریبا از ابتدای حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم به عنوان اسپانسر تیم ملی معرفی شد در بازی های جام ملت های آسیا 2003 و مقدماتی جام جهانی پیراهن ملی پوشان را تامین کرد. هرچند پس از صعود به جام جهانی، کمپانی پوما به عنوان اسپانسر رسمی تیم ملی به تولید البسه برای این تیم پرداخت. دایی در دوره اولین حضور خود(پیش از مربیگری دایی در تیم ملی) از یک طرح ساده و سفید، بدون حک نام خود استفاده می کرد چرا که نام اسپانسر دیگر تیم ملی روی سینه ملی پوشان حک می شد.

 

1138478


2002 – شکاری ادامه می دهد


پس از بازی های تیم ملی در بانکوک و اتمام قرارداد به جا مانده از جام جهانی 98 با کمپانی پوما، بازهم شکاری توانست عرصه را به دست بگیرد و به تولید لباس های تیم ملی بپردازد، در این دوره که بلاژوویچ روی نیمکت تیم ملی می نشست ملی پوشان در نهایت نتوانستند به جام جهانی برسند و آخرین همکاری با این برند برای طرفین ناکامی دربر داشت. شکاری در این دوره طرح های قبلی خود را نیز نداشت و پیراهنهای یقه هفت کاملا ساده با تک رنگ سفید و یا قرمز را برای ملی پوشان تولید می کرد.

 

1138474

 


1998 – شکاری همچنان می تازد


پیش از برگزاری جام جهانی و قبل از قرارداد تیم ملی با کمپانی پوما، شکاری به تولید لباس های تیم ملی می پرداخت و به نوعی یکه تاز عرصه لباس ورزشی در ایران محسوب می شد، این تولیدی که در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی 94 به تولید لباس های تیم ملی می پرداخت پیراهن های یقه هفت که پرچم ایران را به صورت اریب روی سینه داشت و در دو رنگ سفید و قرمز خاطره های تلخ و شیرین فراوانی را برای فوتبال دوستان ایرانی به وجود آورد.

 

1138476


1994 – شکاری آغاز کرد

 

اوایل دهه هفتاد را می توان آغاز همکاری تولیدی شکاری با تیم ملی دانست، این تولیدی که پس از تولیدی امینی به عنوان رسید پیراهن هایی تک رنگ به صورت سفید و یا قرمز تولید می کرد که در دوران تحت مربیگری علی پروین برتن ملی پوشان می شد، این لباس ها در مرحله اول مقدماتی پرچم ایران را به صورت روی سینه ملی پوشان داشت و در مرحله دوم نیز کاملا ساده و بدون پرچم تولید می شد. البته این البسه در نهایت به همراه تیم ملی به جام جهانی راه نیافت اما همکاری اش با تیم ملی به صورت ادامه دار بود.

 

1138470


1990 – امینی در دوران فترت


در ادامه اغلب لباس های تیم ملی در دهه 60، تولید کننده البسه تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی 90 ایتالیا نیز تولیدی امینی بود. در این دوره البسه اصلی تیم ملی سبز رنگ، پیراهن های یقه هفت سبز رنگ که در سال های فترت حضور برندهای مختلف به تن ملی پوشان می نشست. بازی های مقدماتی جام جهانی 90 نیز برای بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی خاطره انگیز بود.

 

1138471


1978 – گمنامی پیش از حضور آدیداس


در سال هایی که تنها یکی دو برند مطرح در فوتبال دنیا وجود داشت تیم ملی ایران نیز با لباس های یک تولید کننده گمنام در رقابت های خود حاضر می شد، تیم ملی در این پیراهن های سفیدرنگ یقه گرد به تن می کرد، نام ایران به صورت لاتین و سبزرنگ روی سینه بازیکنان حک می شد و یقه پیراهن ها نیز به سه رنگ پرچم ایران بود. پس از حضور تیم ملی در جام جهانی آدیداس به عنوان اسپانسر تیم ملی انتخاب شد.

 

1138484


1974 – تولیدکننده نامشخص


در ادامه بازی های 1972 برای مقدماتی جام جهانی 74 نیز تیم ملی لباس هایی ساده به تن می کرد، پیراهن هایی که به 2 صورت سبز و سفید رنگ بود و تنها نام ایران به صورت لاتین روی سینه حک می شد.

 

1138473

دیدگاه‌ها