کد خبر : 1353474 | 07 شهریور 1395 ساعت 11:58 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

گودرزی: نتایج ما خوب بود اما قانع کننده نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون جانبازان و معلولین به دلیل اینکه کمیته ملی المپیک بخشی از بودجه پارالمپیک را تامین نکرده با مشکل مواجه است.

گودرزی: نتایج ما خوب بود اما قانع کننده نیست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فکر می‌کنم امروز آخرین روز تمرینات است که خدمت رسیدیم تا هم خدا قوت بگوییم و هم اینکه در نزدیکی اعزام به تقویت روحیه ورزشکاران کمک کنیم. من یکی دو گیم از بازی ورزشکاران را دیدم که قوی بودند. اگر همینطور در پارالمپیک باشند نتیجه خوبی می‌گیریم. 

 

 

وی افزود: جا دارد از محمود خسروی‌وفا رئیس فدراسیون تشکر کنم چون کمیته ملی المپیک مقداری از بودجه پارالمپیک را لحاظ نکرده و این فدراسیون با مشکل ریالی مواجه است که امیدوارم از کانال‌های دیگر بتوانیم به آنها کمک کنیم.

 

 

گودرزی همچنین درباره پاداش پارالمپیکی‌ها اظهار داشت: بارها گفته‌ایم مشابه آنچه برای المپیک در نظر گرفته‌ایم برای پارالمپیک لحاظ می‌شود. 

 

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به این سؤال که عملکرد المپیکی‌ها را چطور می‌بینید، خاطرنشان کرد: قرار است در نشستی مفصل در این باره صحبت کنم اما در مجموع خوب بودیم. بعد از 15 دوره‌ای که در المپیک شرکت کرده‌ایم ریو دومین دوره نتایج قابل توجه ما بوده است اما قانع‌کننده نیست. امیدوارم برای دوره بعدی برنامه‌ریزی شود و ما در رشته‌هایی که توفیق نداشته یا لطمه دیده‌ایم آنها را تقویت کنیم.

 

 

وی درباره برگزاری انتخابات جودو یادآور شد: برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها را بعد از المپیک یا شاید پارالمپیک گذاشته‌ایم تا فضا آرام شود. 

 

 

گودرزی در ادامه در خصوص اینکه آیا تغییراتی در راس هرم فدراسیون‌ها صورت خواهد گرفت یا خیر،‌ گفت:‌تغییرات به وجود نمی‌آید مگر اینکه خودشان خواستار تغییر شوند. وزارت ورزش اجازه دخالت در تغییرات را ندارد و اساسنامه فصل‌الخطاب است. ممکن است یک رئیس فدراسیون خسته شده باشد یا خودش تشخیص بدهد که باید جایش را به کسی دیگری بدهد اما وزارت ورزش دخالتی در این مواضع ندارد.

 

 

وزیر ورزش وجوانان در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون تکواندو با توجه به نتایج ضعیف این رشته در المپیک تغییرات خواهد داشت یا خیر، گفت: خیر این مسئله دست ما نیست. اتفاقا خانم علیزاده کار بزرگی در ریو انجام دادند ولی در مورد آقایان باید آسیب‌شناسی شود که چرا چنین نتایجی کسب شده است. ممکن است در کادر فنی آقایان‌ تغییرات به وجود بیاید که آن را هم من نمی‌دانم ولی امیدوارم این موضوع توسط فدراسیون بررسی شود ولی در مورد تغییرات در تکواندو همه چیز بسته به اساسنامه است و وزارت دخالتی ندارد.

 

 

به گزارش فارس، مهدوی رئیس فدراسیون هندبال استعفای خود را تقدیم وزارت ورزش کرده و گودرزی در خصوص اینکه چرا تصمیم‌گیری نشده است، گفت: ما در ابتدا باید دلایل استعفا را بررسی کنیم و قرار نیست به محض اینکه شخصی استعفا داد، اعمال نظر شده و در موردش سریعا تصمیم بگیریم. البته مسئله بازنشستگی یک مسئله جدی از سوی دولت است و طبق قانون در این مورد اقدام خواهد شد. همانطور که می‌دانید بکارگیری بازنشسته‌ها ممنوع است ولی آقای مهدوی در نامه‌ای که به من ارائه کردند، مدعی هستند که بیمار شده‌اند و به این دلیل استعفا داده‌اند. حالا یا ایشان می‌روند یا می‌مانند که ما در این مورد تصمیم‌گیری کرده و اگر رفتنی باشند، به فکر جایگزین خواهیم بود.

 

 

خبرنگاری گفت: ظاهرا در غیاب مهدوی دبیر فدراسیون کارها را انجام می‌دهد که گودرزی پاسخ داد ظاهرا اطلاعات شما از من بیشتر است! 

 

 

وی در خصوص اینکه گفته می شود قرار است به مجتبی عابدینی در حد مدال‌آوران المپیک پاداش داده شود و آیا این موضوع صحت دارد، گفت: از ایشان قدردانی خواهد شد اما اگر قرار است حد آن را شما تشخیص دهید که لطفا آن را اعمال کنید! نفرات دیگری هم در ریو بوده‌اند که چهارم شدند و ممکن است آنها هم نگران باشند که چرا به آنها در حد قهرمانان پاداش تعلق نمی‌گیرد اما این مسئله شورایی تصمیم‌گیری می‌شود و ما کمیته‌ای داریم که آن را بررسی می‌کنیم.

 

 

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه ظاهرا مدت زمان ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری به پایان رسیده است، گفت: هر کدام از فدراسیون‌ها که زمان ریاست‌شان به پایان رسیده باشد برای آنها مجمع تشکیل می‌شود. اما اگر به تاخیر افتاده، مطمئن باشید به خاطر برنامه‌ریزی در المپیک بوده است. 

 

 

گودرزی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما چند هفته پیش در تمرین استقلال اعلام کردید افتخاری اگر سرپرست است، اما حکم او با مدیرعاملی فرقی نمی‌کند ولی ظاهرا وی این روزها حق امضا ندارد و همین مسئله باعث شده حکم او هم صادر نشود و باشگاه دچار مشکلاتی است، گفت: چنین چیزی نیست. همانطور که می‌دانید به محض اینکه شرکت‌ها ثبت می‌شود، هیأت مدیره انتخاب و آنها گزارشات را به مجمع ارائه می‌کنند. قبلا اینگونه بود که اعضای مجمع نفراتی از قبیل نمایندگان دادگستری و نهادهای دیگری بودند ولی حالا کلا به صورت قانونی این دو باشگاه به وزارت ورزش واگذار شده است. مطمئن باشید به محض برطرف شدن موانع قانونی احکام صادر و این مشکل نیز حل می‌شود و افتخاری هم مشکل حق‌ امضایش برطرف خواهد شد.

دیدگاه‌ها