کد خبر : 1353537 | 07 شهریور 1395 ساعت 16:11 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

لیستی از المپین هایی که حق پاداش مدال دارند؛

چالش جدید وزیر ورزش برای اهدا پاداش

محمود گودرزی اهدا پاداشی معادل با مدال آوران المپیکی به مجتبی عابدینی را رد کرد تا او به عنوان اولین مدعی این پاداش تنها بگوید:«وزیر دلم را شکست»

چالش جدید وزیر ورزش برای اهدا پاداش

به گزارش "ورزش سه"، تا اهدا پاداش مدال آوران المپیکی زمان زیادی نمانده است و معمولا این مراسم خالی از حواشی نیست. در آخرین تنشی پیرامون این مراسم، وزیر ورزش درخواست اهدا پاداش مدال به مجتبی عابدینی را رد  کرد. شمشیرباز ایرانی شگفتی ساز کاروان در هفته اول المپیک بود و برای اولین بار موفق شد در تاریخ ورزش ایران تا نیمه نهایی راه پیدا کند. او شانس مدالی را از دست داد که کمتر کسی توقع داشت که ایران در شمشیربازی چنین عملکردی داشته باشد.


با این حال محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست اهدا پاداش مدال آوران به مجتبی عابدینی گفت:« ما در حد تلاش او پاداش خواهیم داد،  ولی این به این معنا نیست که مانند مدال آوران برخورد کنیم ، زیرا کسانی بودند که چهارم ، پنجم و ششم شدند و امکان دارد از این مساله نگران شوند و آسیب ببینند. در این زمینه  ضابطه‌ای گذاشته شده است و ما بر طبق آن ضابطه عمل خواهیم کرد. در این زمینه  باید شورایی تشکیل شود و تصمیم گیری لازم در خصوص پاداش افراد اتخاذ گردد.»


مجتبی عابدینی هم عکس العمل شدیدی نشان نداد و گفت:« حرف وزیر محترم ورزش و جوانان دل من را شکست. من اصلا دوست ندارم صحبتی از پاداش انجام بدهم. همه چیز را به مردم و مسئولان واگذار کردم.»

 

1133476


این چالش یک بار دیگر موضع گیری هایی را ایجاد کرد که آیا حق با وزیر ورزش خواهد بود یا مجتبی عابدینی؟ گودرزی پاسخ روشنی داده بود که تعداد چهارم و پنجم های کاروان زیاد هستند و اگر بخواهند به تمام آنها پاداش مدال تعلق بگیرد شاید مدال آوران راضی نباشند اما وزیر ورزش این حس توقع را در ورزشکارانی که مدال نیاورند ایجاد کرده است که آنها هم حق چنین پاداشی را دارند.


پس از اینکه بهداد سلیمی توسط هیات ژوری مسابقات 105+ وزنه برداری المپیک از دور رقابت ها حذف شد، وزیر ورزش از تهران اعلام کرد که پاداش یک مدال طلا به بهداد تعلق خواهد گرفت. او در گفت و گویی گفته است:« اتفاقاتی که در وزنه برداری رخ داد و حق بهداد سلیمی ضایع شد، عقبه دارد. زمانی که قرار بود انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در ایران برگزار شود، تاماش آیان یک سری رفتارهایی داشت که ما به او گفتیم که اینچنین نکند. تاماش آیان ذهنیتی داشت که ما از او خواستیم رفتاری نکند که احساس کنیم می‌خواهد در انتخابات دخالت کند، به نظر من آن ذهنیت‌ها در اتفاقات دیشب دخیل بود. ما به اندازه طلایی‌هایمان به بهداد سلیمی پاداش می‌دهیم. برای مجتبی عابدینی نیز پاداشی تعیین و به او پرداخت می‌کنیم.»

 

1136999


این تصمیم شروعی بر سلیقه ای اعلام شدن دستورات وزیر ورزش بود تا سایر ورزشکارانی که مدال نگرفته اند به نوعی متوقع پاداش مدال شدند. اینکه وزارت آیین نامه دارد و تمام پرداخت ها در این چارچوب صورت می گیرد حرف درست و منطقی وزیر است اما محمود گودرزی این چارچوب را رعایت نکرد تا ورزشکاران دیگر احساس کنند در حق آنها اجحاف شده است. حالا وزارت باید پاداش ورزشکاران المپیکی را پرداخت کند و در این بین نفراتی هستند که با توجه به سلیقه وزیر شرایط گرفتن پاداش مدال آوران را دارند:


* کیمیا علیزاده: یکی از ارزشمندترین مدال های تاریخ ایران در المپیک که توسط کیمیا علیزاده به دست آمد. او با برنز تکواندو تبدیل به اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک شد تا مدت ها کاروان و ورزش ایران را تحت تاثیر قرار دهد. بعد از برنز کیمیا, کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک بعد از پایان مسابقه پاداش 10 هزار دلاری مدال آوران طلایی را از طرف کمیته به او اهدا کرد و در گفت و گویی تلوزیونی از رییس جمهور خواست تا در مراسم اهدا جوایز، پاداش طلایی ها به او داده شود که فعلا این درخواست مورد موافقت قرار نگرفته است.


* مجتبی عابدینی: اولین شمشیر باز ایرانی که تا نیمه نهایی المپیک پیش رفت و با اشتباهات داوری موفق به کسب مدال نشد. هیچ کس توقع چنین عملکردی از شمشیربازی را نداشت و او به نوعی شگفتی ساز کاروان محسوب می شد.


* حسن تفتیان: سریع ترین مرد ایران که نام خود را به عنوان فینالیست دو 100 متر المپیک ثبت کرد. این رشته یکی از جذاب ترین رویدادهای المپیک است که یکی از گران ترین بلیت ها در ریو برای این مسابقه فروخته می شد. تفتیان موفق به حضور در فینال رویداد بزرگ شد تا یکی از بهترین رکوردهای ایران در المپیک را به جا بگذارد.

 

1134369


* محمدجعفر مرادی: اولین ماراتن من ایرانی که صحنه عبور او از خط پایان مسابقه تا مدت ها مورد توجه رسانه ها بود. او در فاصله کوتاه تا خط دیگر توان ادامه راه را نداشت و چهار دست و پا مسابقه را پایان داد که به خاطر این همت و تلاش او مدت ها توسط حاضرین مورد تشویق قرار گرفت. مرادی چهره خود را به عنوان یکی از مطرح ترین ورزشکاران ایرانی در المپیک مطرح کرد که به شکل جالبی مسابقه را تمام کرد.

 

1032290


* الهه احمدی و نجمه خدمتی: این دو بانوی تیراندازی توانستند راهی فینال ماده های مختلف شوند تا نام تیراندازی به عنوان اولین رشته ای ثبت شود که دو بانوی فینالیست دارد. احمدی ششم و خدمتی هشتم شد اما توانستند فینال را تجربه کنند تا تیراندازی این افتخار را داشته باشد که دو بانوی خود را در فینال ببیند.


با این حال در بین این اسامی تنها بهداد سلیمی بدون کسب مدال طلا پاداش این مقام را خواهد گرفت، در حالیکه دیگر ورزشکارانی که موفق به کسب مدال نشده اند مدعی هستند حالا که می توان خارج از آیین نامه پاداش تعلق گیرد لطفا سلیقه وزیر با شرایط آنها هم سازگار شود.

دیدگاه‌ها