کد خبر : 1353570 | 07 شهریور 1395 ساعت 18:17 | 73.3K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده باید بهتر از این باشد

شوک کی‌روش به سروش رفیعی(گزارش)

سروش رفیعی بازیکن محبوب کارلوس کی روش توانست مجوز حضور در اردوهای تیم ملی را از نظام وظیفه بگیرد اما پس از اردوی تیم ملی در ایتالیا از لیست تیم ملی برای بازی با قطر و چین خط خورد تا نشان دهد کی روش از رفیعی انتظار بسیار بالاتری دارد و شاید این خط قرمز شوک بزرگی برای این بازیکن باشد.

شوک کی‌روش به سروش رفیعی(گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، لیست تیم ملی برای بازی ایران و قطر اعلام شد و غیبت سروش رفیعی برای این بازی نشان می دهد که کارلوس کی روش از وضعیت فعلی رفیعی در اردوی ایتالیا راضی نبوده است، کی روش که برای ملی پوش شدن رفیعی بسیار تلاش کرده بود با این انتخاب نشان داد که برایش وضعیت کنونی بازیکنان ارجحیت دارد و بهترین ها در زمان حال در لیست تیم ملی قرار خواهند گرفت.


سروش رفیعی زمان حضور فرکی در فولاد به عنوان ذخیره طلایی خود را معرفی کرده بود، وقتی که در ثانیه های پایانی بازی ملوان- فولاد در انزلی با یک ضربه آکروباتیک دروازه سفیدپوشان انزلی را باز کرد، نشان داد که چه ستاره ای برای فوتبال ایران در حال تولد است.


رفیعی که اصالتا اهل نورآباد ممسنی است، البته توانست با فولادخوزستان قهرمان شود اما " ابر ستاره " تیمش نبود تا اینکه دراگان اسکوچیچ به فولاد خوزستان برای لیگ چهاردهم پیوست.


اسکوچیچ در ابتدای حضورش دلیلش برای انتخاب فولاد را بازیکنانی چون بختیار رحمانی و اسماعیل شریفات اعلام کرده بود اما سونامی کارت های پایان خدمت باعث شد فولاد خوزستان بسیار ضرر ببیند و 17 بازیکن از تیمش به دلایل مختلف جدا شدند.


اما فولاد تا پایان نیم فصل موفق شد در جمع مدعیان قهرمانی باشد اما چند بازیکن دیگر نیز بازهم در ادامه سونامی کارت های پایان خدمت، فولاد را ترک کردند که مشهور ترین آنها سروش رفیعی بود، ستاره تیم اسکوچیچ در نیم فصل اول لیگ چهاردهم!

 

1001406


اسکوچیچ سرمربی کروات فولاد در نیم فصل دوم اعلام کرد که سروش رفیعی را به من بدهید تا فولاد را قهرمان لیگ برتر کنم، این صحبت نشان دهنده کلاس بالای فوتبال سروش رفیعی است که توانسته چشم یک سرمربی خارجی را اینگونه بگیرد.


البته رفیعی در حالی کارت خدمتش باطل شد که 5 سال در فجرسپاسی تیم نظامی فوتبال بازی کرده و ماه ها برای اثبات بیگناهی خود وقت تلف کرد. او در روزهایی که پیراهن تمرینی هم پس از ابطال کارت پایان خدمتش از او دریغ شده بود، در یک بازی لیگ قهرمانان آسیا چند دقیقه ای برای فولاد برابر الاهلال عربستان در میان تشویق شدید خوزستانی ها در غدیر به میدان رفت تا این حسن ختامی برای حضورش در فولاد باشد که البته در آن بازی خبری از رفیعی آماده نیم فصل اول لیگ برتر نبودکه چنین چیزی نسبت به غیبت چندین ماهه اش از مستطیل سبز طبیعی به نظر می رسید.


پس از این اتفاقات سروش رفیعی همراه با تیم ملی با مجوز سازمان نظام وظیفه در جام ملت های آسیا حاضر شد و پس از بازگشت از جام ملت ها به تراکتورسازی تبریز پیوست تا سربازی اش را بگذراند.


رفیعی در تراکتورسازی بازی های چشم نوازی از خود به نمایش گذاشته که شاید گل او به سید مهدی رحمتی در ورزشگاه آزادی که اتفاقا دوستی بسیار نزدیکی با هم دارند، نقطه عطف فوتبالش در لیگ برتر برای تراکتورسازی باشد، جایی که با حرکت زیبایش توانست دروازه استقلال را فرو بریزد، گلی در حد گل های اروپایی، او در بازی های آسیایی برای تراکتورسازی نیز درخشید و در برد 4-0 تیمش الجزیره ستاره میدان شد.

 

1134643


رفیعی بعد از مذاکرات فدراسیون (طبق اصرار کی روش) و نظام وظیفه توانست مجوز حضور در تیم ملی و سفرهای برون کشوری را بگیرد، و پس از این مجوز از سوی کارلوس کی روش برای اردوی ایتالیا دعوت شد اما پس از بازگشت در لیست تیم ملی برای بازی های مقدماتی جام جهانی برابر قطر و عراق حضور نداشت.


این خط قرمز نشان می دهد که رفیعی در اوج آمادگی خود نبوده است و باید جدی تر در تیم ملی تلاش کند، این در حالی است که سروش همچنین رقبای دیگری چون رحیم زهیوی، محسن مسلمان، مرتضی تبریزی و مهدی ترابی دارد که تمام آنها برای حضور در تیم ملی انگیزه های فوق العاده ای دارند.  


مطمئنا سروش رفیعی از آن دسته بازیکنانی است که اگر با جدیت و تمرکز کامل در تیم ملی و باشگاهش بازی کند، می تواند لژیونر بعدی فوتبال ایران در اروپا باشد. گفتنی است البته شیپور جنگ برای حضور رفیعی در نیم فصل دوم از اکنون در بعضی تیم های لیگ برتری به صدا در آمده است تا رفیعی از اکنون شاه ماهی نقل و انتقالات نیم فصل به حساب بیاید.

دیدگاه‌ها