کد خبر : 1354944 | 13 شهریور 1395 ساعت 12:07 | 150.8K بازدید | 14 دیدگاه

پاداش علی اوف هم فاصله را پر نکرد

مهماندوست؛ ارزان‌تر از حاج صفی و آندو

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان بعد از کسب یک طلا و دو برنز در ریو پاداش ٧٠٠ میلیونی و نشان لیاقت دریافت کرد تا او به عنوان یکی از گرانترین و با ارزش ترین مربیان ایرانی تبدیل شود.

مهماندوست؛ ارزان‌تر از حاج صفی و آندو

به گزارش "ورزش سه"، کاروان ورزشی آذربایجان در المپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب ۱۸ مدال طلا ، نقره و برنز در رتبه ۳۹ ایستاد. از این تعداد مدال تنها یکی رنگ طلا داشت و آن را هم رادیک عیسی اف در رشته تکواندو کسب کرد. مراسم تقدیر رئیس جمهور این کشور از مدال آوران المپیکی در ضیافت شامی برگزار شد و الهام علی اف بالاترین نشان دولتی این کشور را به رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو اهدا کرد. پاداشی نزدیک به ٧٠٠ میلیون تومان هم همراه این نشان به مهماندوست داده شد تا او به یکی از گرانترین مربیان ایرانی در جهان تبدیل شود.

 

1140004

 

1140053

 

با وجود اینکه آذربایجان جزو کشورهایی است که بالاترین مبالغ پاداش را برای مدال آوران المپیکی خود در نظر می گیرد و اهمیت زیادی برای این رویداد قائل است اما باز دستمزد و پاداش مربی مانند رضا مهماندوست با ٣ مدال المپیک در کشوری که بیشترین پاداش را می دهد باز هم به نصف گرانترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران مثل آندرانیک تیموریان و احسان حاج صفی نمی رسد که مبلغ قرارداد آنها در سازمان لیگ فدراسیون ١.٥ میلیارد ثبت شده است. البته تفاوت این دو نوع پرداخت در این است که معمولا بازیکنان لیگ برتری فوتبال به تمام مبلغ قرار داد خود در طول یک فصل نمی رسند و کسری های مثل مالیات هم به عدم تعهدات مالی اضافه می شود اما از طرف دیگر مبالغی مثل ٢٠٠ هزار دلار پاداش برای یک مربی المپیکی هر ٤ سال یک بار اتفاق می افتد.

 

1140052

 

1140054

 

این مقایسه با کشوری مثل آذربایجان صورت گرفته است که مبلغ پاداش و دستمزد آنها زبانزد است اما به طور مثال در ایران مربی مثل محمد بنا که توانست همراه تیم کشتی فرنگی ٣ طلا در المپیک لندن کسب کند هیچ وقت پاداشی نزیک به این عدد هم نخواهد گرفت.  پاداش مدال آوران ایرانی در المپیک ریو ٣٠٠ سکه برای طلا بود که سرمربی هر ورزشکار نیمی از آن را دریافت خواهد کرد به طوریکه اگر کشتی فرنگی نتیجه لندن را با ٣ طلا در ریو تکرار می کرد محمد بنا نزدیک به ٤٥٠ میلیون تومان پاداش می گرفت که حالا این تلاش از سوی آذربایجانی ها تنها با یک طلا و ٢ برنز با تقدیر ٧٠٠ میلیونی از مهماندوست رو به رو شد.

 

1140044

 

کمتر تیم های ورزشی در ایران هستند که شرایط پرداخت این مبالغ را دارند و حالا دو مربی ایرانی تکواندو آذربایجان به یکی از گران قیمت ترین ها تبدیل شده است. او بعد از این مراسم و دریافت نشان از سوی رییس جمهور آذربایجان گفت: خوشحالم از اینکه مسئولان آذربایجان تلاش یک مجموعه را برای کسب این افتخار بزرگ دیدند. اشک های من در این مراسم برای بی مهری هایی بود که به من از سوی فدراسیون تکواندو شد. از مسئولین ورزش ایران می خواهم که با امثال رضا مهماندوست آنگونه برخورد نکنید و به خاطر سلیقه های آدم های که خوب نیستند ، پاک شان نکرده و بعد «مزدور» خطابشان کنیم.

 

1140045

 

دیدگاه‌ها