کد خبر : 1355972 | 17 شهریور 1395 ساعت 10:00 | 45.5K بازدید | 25 دیدگاه

جذاب ترین دشمنی تاریخ در جملات دو نابغه مربیگری

شما گواردیولایی هستید یا مورینیویی؟

روزی که همه منتظرش بودیم نزدیک است. جنگ بتمن و سوپرمن را فراموش کنید، این بزرگترین رقابت ابرقهرمان‌های سال است: پپ گواردیولا در مقابل ژوزه مورینیو.

شما گواردیولایی هستید یا مورینیویی؟

 

 

به گزارش "ورزش سه"، دیدار روز شنبه می‌تواند یکی از جذاب ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر باشد. گواردیولا و مورینیو هر دو در زمان حضورشان در نوکمپ رابطه نزدیکی داشتند ولی وقتی یکی راهی رئال مادرید شد و دیگری سرمربی بارسا، آنها به دشمنان همدیگر تبدیل شدند. اگر دیدار نیمه نهایی چمپیونزلیگ در زمان حضور مورینیو در اینتر را به خاطر داشته باشید نیز متوجه حرارت شعله این رقابت و حساسیت دربی منچستر خواهید شد. پیش از برگزاری این بازی، جملات این دو دوست که به دشمن هم تبدیل دشند را بررسی کرده ایم.


مورینیو درباره گواردیولا چه گفته:


درباره نیمه نهایی مشهور چلسی - بارسا که با پیروزی بارسا در دقایق پایانی و اشتباهات داوری همراه بود....


"یک سال پیش چلسی گریان بود و بارسا خندان زیرا داور با آنها بود. آنها می‌خندیدند زیرا داور موقعیت‌های بچه های چلسی من را از آنها می‌گرفت."

 

1141013

 


پس از انتقاد گواردیولا از داور به این خاطر که گل پدرو را آفساید اعلام کرده است....


"تا به حال تنها گروه کوچکی از مربیان بودند که راجع به داوری صحبت نمی‌کردند و گروه زیادی از آنها صحبت می‌کردند. با صحبت‌های اخیر پپ، یک دوره جدید برای گروه سومی شکل گرفت که تنها یک شخص در آن وجود دارد. کسی که وقتی از داور انتقاد می‌کند که تصمیم درستی گرفته شده است. این موضوع برای من کاملا جدید است."


پس از شکست 2-0 رئال مقابل بارسا در نیمه نهایی چمپیونزلیگ 2011...


" دوست دارم یک روز گواردیولا به درستی قهرمان چمپیونزلیگ شود. اگر به یوفا بگویم که در حال حاضر چه فکر و احساسی در سر دارم، دوره مربی گری ام به پایان می‌رسد. به جایش سوالاتی می‌پرسم که امیدوارم روزی به آنها پاسخ داده شود. چرا؟ چرا اوربو( داور دیدار چلسی - بارسلونا)؟  چرا بوساکا (داور دیدار آرسنال - بارسلونا) ؟ چرا ده بلیکر ( داور دیدار اینتر - بارسلونا)؟ چرا اشتارک (داور دیدار رئال - بارسا) ؟ چرا؟ زیرا در هر نیمه نهایی اتفاقی تکراری رخ داده است.

 

ما درباره یک تیم فوتبال فوق العاده صحبت می‌کنیم بنابراین چرا به چنین چیزی نیاز دارند؟ چرا یک تیمی به خوبی بارسلونا به یک چیز اضافه نیاز دارد که همه به وضوح قادر به دیدن آن هستند؟ نمی‌دانم به خاطر اسپانسر بودن یونیسف است یا به خاطر اینکه آنها انسان‌های خیلی خوبی هستند. نمی‌فهمم. آنها قدرت ندارند و ما گزینه دیگری نداریم. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که این سوالات را اینجا در هوا رها کنم و امیدوارم باشم یک روز به آن پاسخ داده شود. آنها باید به فینال برسند و به آن خواهند رسید. جوزپ گواردیولا مربی بزرگی است ولی من دو بار قهرمان چمپیونزلیگ شدم و او یک بار و این موضوع برای من خجالت آور است.


خجالت می‌کشم تنها قهرمانی ام با آن افتضاحی که در استمفوردبریج رخ داد همراه باشد. اگر امسال هم آن را ببرد، با افتضاح برنابئو همراه بوده است. در اعماق درونشان اگر انسان های خوبی باشند، این قهرمانی طعم خوبی برایشان نخواهد داشت. امیدوارم روزی گواردیولا این فرصت را داشته باشد تا یک جام بدون هیچ حرف و حدیثی کسب کند."

 

1141015

 


درباره سبک بازی بارسا در سوپرکاپ اسپانیا سال 2011

 

"نمی‌خواهم بگویم که ما خوشحالیم که قهرمان سوپرکاپ نشده ایم زیرا این جمله ای ریاکارانه از سوی من خواهد بود ولی ما مثل مرد بازی کردیم و با کوچکترین ضربه ای خودمان را زمین نزدیم. من یاد گرفتم که مثل مرد بازی کنم و زمین نخورم."


درباره استراحت یک ساله گواردیولا پس از اتمام ماموریتش در بارسا...


این زندگی اوست ولی استراحت یک ساله حتی در ذهن من هم نمی‌آید. او جوان تر از من است ولی من خسته نیستم.

 

1141017

 


پس از تقابل با بایرن در سوپرکاپ اروپا...


"تیم برتر باخت. آنها فقط پنالتی‌های بیشتری گل کردند."


درباره استانداردهای داوری...


"هر گاه من و پپ روبرو می‌شویم، تیم من 10 نفره است. احتمالا این یکی از قوانین یوفا است."

 

1141016

 


درباره شباهت‌هایش با گواردیولا....


"افرادی هستند که باهوش تر از من هستند و تصویر بهتری از خودشان نشان داده اند، کاملا متفاوت با من ولی در اعماق وجودشان مثل من هستند."


درباره یک عکس از زمان حضور او و گواردیولا در بارسا...


"بله هنوز عکس‌های آن دوره را دارم. ما رابطه نزدیکی داشتیم."


درباره اینکه چرا رقابتشان در لیگ برتر حساسیت کمتری خواهد داشت....


"تجربه ام به من اجازه نمی‌دهد ساده لوح باشم. من دو سال در اسپانیا بودم که چمپیونزلیگ یا برای او بود یا من. آنجا حرکات انفرادی بازیکنان تاثیر گذارتر بود زیرا روی نتیجه تاثیر بیشتری داشت. در لیگ برتر، من روی او و منچسترسیتی تمرکز دارم و او روی من و منچستریونایتد و ممکن است تیم دیگری قهرمان شود. سطح لیگ برتر با بازیکنان و مربیانی که اضافه شده اند بهتر و بهتر خواهد شد.


چهار قهرمان متفاوت در طی چهار سال نشان می‌دهد که چقدر این لیگ رقابتی است و همچنین چیزهای زیادی درباره حق پخش تلویزیونی می‌گوید که باعث رشد لیگ شده است. اینجا با دیگر لیگ‌ها که کوسه ها همیشه کوسه می‌مانند فرق می‌کند."

 

1141014

 


گواردیولا در مورد مورینیو چه گفته:


چرا پپ همیشه آرامشش را حفظ می‌کند...


"من مورینیو را می‌شناسم و می‌دانم می‌خواهد من را به واکنش وادار کند ولی من وارد این موضوع نمی‌شوم. واکنشی نشان نخواهم داد. پاسخی نمی‌دهم تا وقتی که فکر کنم زمان آن رسیده باشد."

 

1141019

 


زمان پاسخ دادن در نیمه نهایی چمپیونزلیگ فرا رسید...


همانطور که آقای مورینیو من را پپ خواند،‌ من هم او را خوزه می‌خوانم. فردا در ساعت 8.45 دقیقه روبروی هم قرار می‌گیریم. در خارج از زمین او برنده است و همیشه برنده بوده است. باید اجازه دهیم به این خاطر یک جام قهرمانی چمپیونزلیگ به او بدهند تا او از آن لذت ببرد.


در این اتاق ( اتاق مطبوعات)، او رئیس بزرگ است و بیش از همه شناخت و تبحر دارد. من فقط می‌خواهم یادآوری کنم که ما با هم بودیم، حدود 4 سال، او و من. او من را می‌شناسد و من او را بنابراین این کافی است.

 

اگر او دوست دارد به صحبت‌های روزنامه نگارانی اهمیت بدهد که اطلاعاتشان را از فلورنتینو پرز می‌گیرند و از سوی او تغذیه می‌شوند و به این موضوع بیش از دوستی 4 ساله مان اهمیت می‌دهد،‌ این انتخاب اوست. من سعی می‌کنم در زمین از خوزه یاد بگیرم ولی همچنین سعی دارم خارج از زمین کمترین مقدار ممکن از او یاد بگیرم."

 

 

1141020


درباره دوران حضورشان تحت هدایت بابی رابسون...


"ما ایده هایمان را برای همدیگر مطرح می‌کردیم. رابطه خوبی داشتیم و همه چیز خوب پیش می‌رفت."


درباره حالت دوستی شان در دوران مختلف...


"با مورینیو خیلی اتفاقات رخ داد. خیلی چیزها."

 

1141012

 


پس از اینکه به گواردیولا گفته شد شباهت زیادی با مورینیو دارد....


"اگر حقیقت داشته باشد، درباره رفتارم تجدید نظر خواهم کرد."


پس از انتخاب به عنوان سرمربی منچسترسیتی...


" فکر می‌کنم خوزه به خوبی در این رابطه صحبت کرد. موضوع من و او نیستیم. هر چه از دور دیده اید اهمیتی ندارد. ما بارها مقابل هم قرار گرفته ایم و من شناخت خوبی از او دارم."


درباره فصل جدید لیگ برتر...


"من این را یک سوال نمی‌بینم. او می‌خواهد قهرمان شود، من می‌خواهم قهرمان شوم. ما از زمان حضورمان در بارسلونا شناخت خوبی از هم داریم."

 

منبع: دیلی میل

 

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها