کد خبر : 1356216 | 18 شهریور 1395 ساعت 12:10 | 57.2K بازدید | 0 دیدگاه

پپ 7 - 3 خوزه

مورینیو - گواردیولا ؛ راند هفدهم در الدترافورد

روز شنبه گواردیولا و مورینیو در دیداری حساس در اولین تقابل خود در انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت و تقابل های پیشین آنها باعث شده تا هیجان برای این بازی به اوج برسد.

مورینیو - گواردیولا ؛ راند هفدهم در الدترافورد

به گزارش "ورزش سه"، این دو مربی تا به حال در طول 7 سال و در 5 باشگاه مختلف، 16 بار به مصاف یکدیگر رفته اند. با مصاحبه های تند علیه یکدیگر، واکنش‌ها در کنار زمین و خوشحالی‌های داخل زمین، این دو تبدیل به بزرگترین دشمنان فوتبالی در اروپا شده اند. در زیر به بررسی تقابل‌های پیشین آنها می‌پردازیم.


بارسلونا تحت هدایت گواردیولا در مقابل اینتر تحت هدایت مورینیو


4 تقابل؛ 2 پیروزی سهم گواردیولا، 1 پیروزی سهم مورینیو


اینتر 0-0 بارسلونا- 16 سپتامبر 2009- چمپیونزلیگ


شاگردان گواردیولا کاملا بر بازی تسلط داشتند ولی نتوانستند راهی برای عبور از خط دفاعی مورینیو پیدا کنند. بارسا خیلی با حضور مسی و دیگران، خیلی روان تر از حریف بازی می‌کرد ولی موفق به گلزنی نشد تا بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد.

 

1141209

 


بارسلونا 2-0 اینترمیلان - 4 نوامبر 2009 - چمپیونزلیگ


اولین پیروزی در تقابل‌های گواردیولا-مورینیو، برای بارسلونا به ثبت رسید، روزی که پیکه و پدرو موفق شدند با دو گل در نوکمپ تیمشان را پیش بیندازند. آقای خاص پس از بازی به تمجید از بارسا پرداخت و مدعی شد که اگر دو تیم در مرحله حذفی بار دیگر با هم روبرو شوند، انتقام این دیدار را خواهد گرفت.


اینتر میلان 3-1 بارسلونا - 20 آوریل 2010 - چمپیونزلیگ


اینتر و بارسا در نیمه نهایی چمپیونزلیگ همان سال مقابل یکدیگر قرار گرفتند، جایی که مورینیو در سن سیرو موفق شد اولین پیروزی اش مقابل گواردیولا را دشت کند. وسلی اشنایدر، مایکون و دیگو میلیتو گلزنان اینتر در آن دیدار بودند که با تاکتیک‌های فوق العاده مورینیو، درهای گلزنی به روی بارسا بسته شده بود.

 

1141014

 


بارسلونا 1-0 اینترمیلان- 28 آوریل 2010 - چمپیونزلیگ


در حالی که بازی اول بدون اتفاق و حاشیه خاصی به پایان رسید، بازی دوم پر از حواشی و اتفاقات بود.  تیاگو موتا در دقیقه 26 به طرزی مشکوک اخراج شد، اینتر به شدت در لاک دفاعی فرو رفت، بارسا یک گل زد که توسط داور مردود شد و در نهایت خوشحالی جالب مورینیو در نوکمپ و روشن شدن آب‌پاش‌های ورزشگاه!


بارسلونا تحت هدایت گواردیولا در مقابل رئال مادرید تحت هدایت مورینیو


11 تقابل؛ 5 پیروزی برای گواردیولا، 4 تساوی؛ 2 پیروزی برای مورینیو


بارسلونا 5-0 رئال مادرید- 29 نوامبر 2010 - لالیگا


مورینیو با کسب قهرمانی چمپیونزلیگ به اسپانیا آمد و با روحیه ای بسیار بالا در نوکمپ ظاهر شد ولی در اولین ال کلاسیکو، مسی و یارانش سنگین ترین شکست سرمربی پرتغالی را رقم زدند. روزی که رونالدو به ندرت پا به توپ شد و راموس که به شدت عصبی بود، با تکلی خشن روی مسی از زمین اخراج شد. گواردیولا پس از بازی گفت:" افتخار می‌کنم که تمام جهان دید ما چطور فوتبال بازی کردیم."

 

1141207

 


رئال مادرید 1-1 بارسلونا - 16 آوریل 2011 - لالیگا


اولین دیدار از 4 بازی پیاپی و مشهور آن سال در برنابئو برگزار شد، جایی که هر دو تیم با پنالتی به گل رسیدند و مسی اولین گلش به تیم‌های مورینیو و رونالدو اولین گلش به بارسا را به ثمر رساند. چالش بحث برانگیز آن بازی، اخراج رائول آلبیول بود که روی صحنه پنالتی با کارت قرمز داور روبرو شد.


بارسلونا 0-1 رئال مادرید - 20 آوریل 2011 - کوپا دل ری


سانتر استثنایی آنخل دی‌ماریا و پرش فوق العاده رونالدو، در دقیقه 103 رئال مادرید را برای اولین بار در تقابل‌هایشان با گواردیولا از حریف پیش انداخت. به نظر مورینیو بلاخره راه بردن بارسا را برای رئال پیدا کرده بود  و موفق شد روی ضد حملات و استفاده از اشتباهات حریف به پیروزی برسد. گواردیولا پس از بازی از کمک داور به خاطر مردود کردن گل پدرو انتقاد کرد و مورینیو با استفاده از همین صحبت‌ها، سرمربی اسپانیایی را در کنفرانس خبری کوبید.

 

1141211

 


رئال مادرید 0-2 بارسلونا - 27 آوریل 2011 - چمپیونزلیگ


مورینیو و په په در دیداری جنجالی از زمین مسابقه اخراج شدند تا بارسا با دو گل مسی پیروز میدان شود.پنجمین دیداری که مورینیو مقابل بارسا 10 نفره بازی را به پایان رسانده بود. او پس از بازی گفت:" دوست دارم روزی گواردیولا ، سالم قهرمان چمپیونزلیگ شود."
اشاره او به قهرمانی سال 2009 بارسا نیز بود. آبی اناری ها در نیمه نهایی بسیار مشکوک مقابل چلسی موفق شدند پیروز شده و به فینال برسند و در نهایت قهرمان شوند. آقای خاص ادامه داد:" من خجالت می‌کشم که این جام را با افتضاحی مثل استمفوردبریج کسب کرده باشم."


بارسلونا 1-1 رئال مادرید - 3 می 2011 - چمپیونزلیگ


مورینیو که دو جلسه از همراهی تیمش در رقابت‌های اروپایی محروم بود، از روی سکوها بازی را دنبال کرد و شاهد حذف تیمش از چمپیونزلیگ بود. گواردیولا آن شب را "یکی از زیباترین شب‌های زندگی اش خواند" و احتمالا منظورش کنایه ای به عدم حضور مورینیو در کنار زمین نیز بود.

 

1141205

 


رئال مادرید 2-2 بارسلونا- 14آگوست 2011 - سوپرکاپ اسپانیا


اولین تقابل دو تیم در دومین فصل حضور مورینیو در سوپرکاپ اسپانیا بود. دو گل رئال را مسوت اوزیل و ژابی آلونسو به ثمر رساندند و دو گل بارسا را داوید ویا و لیونل مسی. بازی حاشیه خاصی نداشت و در آرامش به پایان رسید.


بارسلونا 3-2 رئال مادرید- 17 آگوست 2011 - سوپرکاپ اسپانیا


مسلما این دیدار به خاطر برخوردهای کنار زمین آن همیشه در اذهان فوتبال دوستان خواهد ماند. مورینیو دستش را در چشم تیتو ویلانووا فرو کرد و پس از بازی گفت:" ما مثل مرد بازی کردیم و با هر برخوردی خودمان را زمین نزدیم." پیکه که پس از بازی بسیار عصبانی بود نیز درباره آقای خاص گفت:" یک نفر باید کاری بکند،‌مورینیو در حال تخریب فوتبال اسپانیا است."

 

1141206

 


رئال مادرید 1-3 بارسلونا - 10 دسامبر 2011 - لالیگا


شاگردان مورینیو که در ثانیه 22 توسط بنزما به گل رسیده بودند، در نهایت نتوانستند برتری خود را حفظ کرده و 3-1 شکست خوردند تا مشکل مورینیو در بردن ال کلاسیکو ها همچنان پابرجا بماند. گل‌های الکسیس سانچز، فابرگاس و گل به خودی مارسلو، باعث شکستی دوباره برای رئال در برنابئو شد.


رئال مادرید 1-2 بارسلونا - 18 ژانویه 2012 - کوپا دل ری


پس از حضور مورینیو در اسپانیا، گواردیولا در تمام بازی‌های رفت و برگشتی موفق تر از آقای خاص ظاهر شده بود و این بار نیز آنها موفق شدند دومین پیروزی فصلشان در برنابئو را کسب کنند. کارلس پویول و اریک آبیدال برای بارسا گلزنی کردند و تک گل رئال را رونالدو به ثمر رساند که دومین گلش به بارسا بود.


بارسلونا 2-2 رئال مادرید - 25 ژانویه 2012 - کوپا دل ری


هواداران بارسلونا شروع به تحقیر مورینیو کرده بودند. آنها با شعار "مورینیو بمان" قصد داشتند سرمربی اسپانیایی را تحریک و تحقیر کنند. بازی در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید و در اتفاقی کاملا عادی،‌سرجیو راموس از زمین مسابقه اخراج شد. رئال حذف شد و مورینیو بار دیگر در شکست دادن گواردیولا ناموفق بود.

 

1141208

 


بارسلونا 1-2 رئال مادرید - 21 آوریل 2012 - لالیگا


شاید شروع پیروزی‌های رئال مقابل بارسا و غلبه بر سلطه آبی اناری‌ها در اسپانیا از همین بازی آغاز شد. جایی که رئال مادرید موفق شد پس از مدت‌ها بارسا را در نوکمپ شکست دهد. در ابتدا سامی خدیرا رئال را پیش انداخت، سپس سانچز کار را به تساوی کشاند ولی گل رونالدو و خوشحالی معروفش، در نهایت پیروزی را از آن رئال کرد تا قهرمانی سپیدپوشان در لالیگا نیز تقریبا قطعی شده باشد.


بایرن مونیخ تحت هدایت گواردیولا در مقابل چلسی تحت هدایت مورینیو


1 تقابل؛ 1 تساوی (شاگردان گواردیولا در ضربات پنالتی پیروز شدند)

 

1141204

 


بایرن مونیخ 2-2 چلسی (5-4 در پنالتی‌ها) - 30 آگوست 2013 - سوپرکاپ اروپا


اولین تقابل دو مربی پس از جدایی گواردیولا از بارسا در سوپرکاپ اروپا بود، جایی که شاگردان گواردیولا در نهایت موفق شدند در ضربات پنالتی حریف را شکست داده و قهرمان شوند. هر چند که این بازی هم حواشی خودش را داشت و مورینیو پس از بازی گفته بود:" بایرن فقط پنالتی‌های بیشتری گل کرد."

 

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها