کد خبر : 1356729 | 20 شهریور 1395 ساعت 11:49 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا: رقابت من و مورینیو موضوع مهمی نیست

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی مدعی شد که دشمنی با مورینیو ندارد و رقابت آنها مثل تمام رقابت‌های بزرگ ورزشی است.

گواردیولا: رقابت من و مورینیو موضوع مهمی نیست

به گزارش "ورزش سه"، گواردیولا به همراه تیمش امروز مهمان مورینیو در الدترافورد خواهند بود. دو مربی اولین تقابل خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند. آنها که در اواخر دهه 90 در بارسلونا و در کنار هم حضور داشتند، از سال 2008 که گواردیولا سرمربی بارسا شد، به رقیبان فوتبالی تبدیل شدند و با حضور مورینیو در لالیگا، این رقابت جدی و جدی تر شد. حال آنها در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند و سرمربی سیتی مدعی شد که دشمنی با آقای خاص ندارد.


گواردیولا در پاسخ به خبرنگاران درباره این موضوع گفت:" بیخیال! آیا ما واقعا شبیه دو دشمن هستیم؟  با تمام احترامی که برای شما (خبرنگاران) قائلم ، فکر می‌کنم موضوع را بزرگ کرده اید. من و خوزه نیستیم که بازی می‌کنیم بنابراین متاسفم. وقتی آیوان لندل یا جان مک‌انروئی بازی می‌کنند، وقتی مایکل جردن بازی می‌کند، طبیعی است که جردن تمامی رقبا را شکست می‌دهد ولی جردن، کوبی برایانت، فدرر، نادال یا جوکوویچ، آنها هستند که بازی می‌کنند نه ما و این نکته اصلی است. فوتبال متعلق به بازیکنان است، به خوزه متعلق نیست، به من یا آرس یا مربیان بزرگ متعلق نیست. فکر می‌کنم شما اهمیت زیادی به من داده اید. در نهایت ما هر چه که هستیم، از طریق بازیکنان افکار باید عملی شود، در طول بازی نه صحبت‌های ما. بنابراین رقابت در زمین است و بازیکنان ستاره اصلی میدان هستند. فردا مردم به الدترافورد می‌روند که بازیکنان بزرگ حاضر در زمین را تماشا کنند.

 

1141341

 


من در زمان بازیگری ام هم گفته بودم که بازیکنان بزرگ شما را به بازیکن بهتری تبدیل می‌کنند و مربیان بزرگ شما را به مربی بزرگتری تبدیل می‌کنند. در اینجا، در آلمان با حضور توماس توخل یا یورگن کلوپ و در اسپانیا نیز داستان همین بوده است. من می‌خواهم هر تیمی که قصد شکست من را دارد را شکست دهم، می‌خواهم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم و برای همین به بهترین بازیکنان یا بهترین مربیان نیاز دارم تا من را رو به جلو حرکت دهند. شکی در این موضوع نیست. ولی در نهایت به خاطر رقابت با یک مربی دیگر جامی نخواهید برد زیرا دو یا سه بازی از این دست در طول فصل وجود دارد. من خوش شانس بودم که مربی چنین بازیکنان بزرگی بوده ام و جام‌های زیادی کسب کرده ام زیرا بازی‌های زیادی برده ام، نه فقط یک بازی به خوزه یا مربی بزرگ دیگری."

دیدگاه‌ها