کد خبر : 1356737 | 20 شهریور 1395 ساعت 12:14 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

تغییرات ژوزه و پپ در تیم‌هی جدید؛

یونایتد و سیتی چگونه در دربی به میدان می‌روند؟

دو تیم همشهری منچستر یونایتد و منچسترسیتی با مربیان نامدار خود سه بازی ابتدایی خود را قدرتمند آغاز کردند تا باز هم شاهد تقابل این دو مربی در بالاترین سطح باشیم.

 یونایتد و سیتی چگونه در دربی به میدان می‌روند؟

به گزارش "ورزش‌سه"،  نبرد مورینیو و گواردیولا در چندین سال گذشته یکی از جذابیت‌های این رشته ورزشی در سرتاسر دنیا بوده است. بعد از مسابقه‌های حساسی که این دو مربی با تیم‌های متفاوت تجربه کرده‌اند، حالا در شهر منچستر انگلیس نبردهای بعدی این دو مربی رقم خواهد خورد.


گواردیولا در فکر تطبیق با فوتبال جزیره؛


گواردیولا  اولین تجربه سرمربیگری خود را در لیگ جزیره پشت سر می‌گذارد، لیگی که شرایط خاص خود را پیگیری می‌کند و به خاطر فشردگی مسابقات متمایز از لیگ‌های دیگر است. البته در سه بازی گذشته گواردیولا نشان داده می‌تواند سورپرایزهای بزرگی برای سیتی به همراه داشته باشد.

 

1125249


جا انداختن سیستم دلخواه؛
عملکرد درخشان آگوئرو که در بازی‌های ملی اثری از آن دیده نمی‌شد، یکی از علایم تغییراتی است که گواردیولا در تیم جدیدش ایجاد کرده است. ورود گواردیولا به شهر منچستر با تغییرات زیادی در سیستم بازی و ترکیب نفرات همراه بوده است. در سه بازی ابتدایی و هم‌چنین مقدماتی لیگ قهرمانان، گواردیولا به مانند گذشته از سیستم 3-3-4 استفاده کرده است، اما ترکیب نفرات این تیم متفاوت از فصل گذشته آرایش یافته.

 

فرناندینیو در نقش بوسکتس؛


مربی آبی‌پوشان شهر منچستر به جای کمپانی مصدوم از جان استونز در قلب خط دفاعی خود در کنار اوتامندی و کولاروف بهره برده است و باید ببینیم با بازگشت کمپانی کدام بازیکن به روی نیمکت منتقل می‌شود. بیشترین تغییر با توجه به افکار گواردیولا  در سه نفر میانه میدان اتفاق افتاده، جایی‌که گواردیولا داوید سیلوا را به عقب‌تر فراخوانده تا در کنار فرناندینیو نقش بازی‌سازی را به مانند بارسلونا و بایرن‌مونیخ از خط دفاعی آغاز کند. در سیستم جدید منچستر سیتی این‌بار به جای بوسکتس در بارسلونا و ژابی آلونسو در بایرن‌مونیخ، فرناندینیوی برزیلی را به قلب خط دفاعی اضافه کرده تا با باز شدن مدافعین وسط فرصت برای اضافه شدن فرناندینیو و بازیسازی این بازیکن از قلب خط دفاعی فراهم شود، ضمن اینکه با این سیستم مدافعین چپ و راست (کولاروف، کلیچی ؛ ساینا، زابالتا) می‌توانند به بالاتر حرکت کنند تا حضور موثرتری در حملات داشته باشند.


اطمینان به بازیکنان سریع و تکنیکی در فاز حمله؛


 بازی‌سازی تیم، بر عهده کوین دی‌بروین بلژیکی گذاشته شده و در خط حمله یک تغییر نسبت به سال گذشته وجود دارد و آن هم اضافه شدن نولیتو به مثلث خط حمله آبی‌های منچستر است. و دو ضلع دیگر را آگوئرو و استرلینگ پر خواهند کرد. البته گواردیولا مهره‌هایی مثل ایلکای گوندوگان، ژسوس برزیلی و .. را به تیم خود اضافه کرده که در طول فصل می‌تواند با توجه به سیستم و شرایط بازی از آن‌ها استفاده کند.


براوو برای ایجاد فضا و شروع حملات از دروازه؛
شاید یکی از مهم‌ترین تغییرات منچسترسیتی در خط دروازه باشد. گواردیولا در این پست، با تمام دردسرهایی که برایش به همراه داشت، سرانجام کلودیو براوو را به ورزشگاه اتحاد آورد و جانشین جو هارتی کرد که مهارت مدنظر گواردیولا را در این خط نداشت. در فلسفه فکری مورد نظر گواردیولا دروازه‌بان نقش کلیدی را در شروع حملات را بر عهده دارد و همین موضوع زمینه‌های خروج ویکتور والدز را از بارسلونا فراهم کرد. حالا او در منچسترسیتی از بابت خط دروازه‌اش خیال راحتی را دارد.

 

1141686


تغییرات مورینیو در منچسریونایتد؛


اولین قدم بازگردان شخصیت برنده بودن؛


در سوی مقابل مورینیو منچستری را تحویل گرفت که نشانی از منچستر زمان الکس فرگوسن نداشت. اما مورینیو که قبل‌تر هم توانایی خود را در دگرگونی تیم‌ها و دادن شخصیت قهرمانی به آن‌ها نشان داده بود، با اضافه کردن چند بازیکن در نقاط تاریک فصل گذشته سعی در جبران آن ضعف‌ها و بازگشت شخصیت از دست رفته منچستریونایتد داشته است.


شکار پوگبا، میختاریان و زلاتان؛ بهترین‌های سه لیگ معتبر


 البته منچستر در چند سال اخیر هزینه‌های هنگفتی برای خرید چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال داشته و برگرداندن پوگبا از یوونتوس هم در ادامه همین ولخرجی‌ها صورت گرفت. زلاتان ابراهیموویچ هم که اگر نگوییم بهترین، بدون شک خاص‌ترین مهاجم چند ساله اخیر زمبن فوتبال بوده است، نفر دیگر مورد علاقه مورینیو بود که سال 2009 در اینترمیلان، یک فصل را در کنار هم سپری کرده بودند. هنریک میختاریان به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته بوندسلیگا به تیم منچستریونایتد اضافه شد تا با قرار گرفتن در کنار پوگبا و زلاتان، منچستریونایتد خانه بهترین بازیکنان فصل گذشته لیگ‌های اروپایی شود.


بیلی برای ترمیم ضعف‌های دفاعی؛


در خط دفاعی مورینیو اریک بیلی را از تیم ویارئال به خدمت گرفت تا با قرار گرفتن در کنار اسمالینگ، قلب خط دفاعی این تیم از استحکام بیشتری برخوردار گردد، البته مورینیو در بازی‌های اخیر نشان داده که اعتماد کاملی به اسمالینگ ندارد. نفرات چپ و راست مورد نظر مورینیو از بین نفرات فصل قبل انتخاب شده‌اند، که احتمالا لوک شاو در چپ و والنسیا در راست خواهد بود.

 

1138395


 

تلاش برای یافتن بهترین نفرات میانی؛


خط میانی مورد نظر مورینیو در بازی قبلی با زوج مروان فلینی و پل پوگبا در پست هافبک تدافعی و وین رونی در پست بازیکن پشت مهاجمان شکل گرفته است. مارسیال در سمت چپ و خوان ماتا در سمت راست انتخاب‌های مورینیو تا به اینجا بوده‌اند اما بدون شک هنریک میختاریان از جمله بازیکنانی است که می‌تواند خود را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کند. و در نهایت بازیکن هدف مورینیو زلاتان ابراهیموویچ است که در چند بازی گذشته در سن 34 سالگی ستاره تیمش بوده است.

 

سرخابی‌های شهر منچستر در بهترین فرم؛


با این حال هنوز مدت زیادی از آغاز بازی‌ها نگذشته و ترکیب دو تیم و نفرات اصلی می‌تواند دستخوش تغییرات زیادی واقع شود. مورینیو سرمربی در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که تا سپتامبر برای پیدا کردن ترکیب اصلی زمان لازم دارد و گواردیولا هم که اولین تجربه خود را در لیگ جزیره طی می‌کند از این قاعده مستثنی نخواهد بود.


با تمامی این تفاسیر هر دو سرمربی بازی‌های ابتدایی خود را علیرغم تمام پیش‌بینی‌هایی که می‌شد قدرتمند شروع کردند و با کسب امتیازات کامل در صدر جدول قرار گرفتند. گواردیولا در ورود به لیگ جزیره همان شرایطی را سپری می‌کند که مورینیو پس از ترک اینترمیلان و پیوستن به رئال‌مادرید با آن روبرو شد، که او را مجبور به ایجاد تغییراتی در افکار و شیوه بازی خود کرد.


هنوز شرایط در لیگ انگلیس به روزهای فشرده نرسیده و از حالا نمی‌توان در مورد مدعی بودن یا نبودن هر کدام از این دو تیم و دو سرمربی صحبت کرد اما چیزی که واضح به نظر می‌رسد، دشوار بودن مسیر هر دو تیم برای گام برداشتن در راه موفقیت است. مسیری که به نظر می‌رسد برای مورینیو و شناخت کاملی که او از لیگ جزیره دارد هموارتر به نظر می‌رسد.


هواداران فوتبال این‌بار در لیگ جزیره شاهد نبردهای دیدنی این دو مرد تاریخی دنیای فوتبال در قالب دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی خواهند بود، و امروز اولین دیدار این دو مربی رقم خواهد خورد تا این دو تجربه رویارویی برابر هم در قالب دو تیم همشهری و به ویژه لیگ جزیره را هم به خاطرات خود اضافه کنند.

 

1141210

 


 در دیدارهای گذشته‌ای که این دو مربی در قالب تیم‌های مختلف با هم داشته‌اند کفه ترازو به نفع پپ گواردیولا سنگینی می‌کند و این مربی موفق شده تعداد بردهای بیشتری را کسب کند. اما در کسب جام‌های معتبر هر دو تقریبا در یک سطح حضور دارند و تعداد 21 جام مورینیو در تمامی رقابت‌ها، 22 جام گواردیولا را در کنار خود می‌بیند.


با این وصف امروز دو تیم در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که کسب امتیازات کامل از هر سه بازی گذشته، پیش نمایش هیجان‌انگیزی را برای این دیدار رقم زده است. منچسترسیتی در این دیدار آگوئرو را در اختیار ندارد و مورینیو می‌تواند با استفاده از امتیاز میزبانی و نبود مهاجم هدف گواردیولا نتیجه این نبرد را به نفع خود برگرداند.
 با این حال باید منتظر شروع اولین دوئل این دو سرمربی در لیگ برتر ماند و ببینیم چه اتفاقاتی انتظار این بازی را می‌کشند.

 

احمدرضا خلیلی

دیدگاه‌ها