کد خبر : 1361256 | 06 مهر 1395 ساعت 17:51 | 42.2K بازدید | 0 دیدگاه

فساد گسترده و لغات غالب درفوتبال ما

آقای بهروان ترازمالی را منتشر کنید!

برای افشای پرونده بلیت های فوتبال، نیازی به قضا و قدر نبود.

آقای بهروان ترازمالی را منتشر کنید!

به گزارش "ورزش سه"، هر چند نواقص در سیستم فروش بلیت موجب شد بخش مهمی از جایگاه هواداران استقلال در بازی دربی خالی بماند تا آبی ها با حسرتی تلخ از این دیدار یاد کنند ولیکن این عدو سبب خیر شد، سبب خیر "فوتبال" که آقای بهروان رئیس کمیته مسابقات لیگ در آخرین برنامه نود مشتاق اعطای "حقوق حقه اش" بود.


در این برنامه، عادل فردوسی پور بعد از افشای قرارداد یازده ساله پیمانکار بلیت فروشی الکترونیکی لیگ و سهم 35 درصدی شرکتی که بدون برگزاری مناقصه، مجری فروش بلیت ورزشگاه ها شده است، از فقدان "ساز و کار"و "شفافیت" در مدیریت سازمان لیگ نالید: "فساد گسترده، یک فساد گسترده رخنه کرده در فوتبال ما"


ما هم دوست داریم مثل آقای بهروان "توی بکار بردن این لغات یک خرده احتیاط" کنیم به این شرط که عزمی جدی در تغییر رویکرد سازمان لیگ ببینیم. اینکه این سازمان با در پیشگیری راه و مشی شفاف، افشای پرونده های این چنینی را به دست قضا و قدر و حوادث یک بازی فوتبالی نسپارد و با رسانه ها به عنوان بهترین ناظر بر اعمال مدیریت سازمان همکاری کند.
اگر سازمان لیگ همانطور که بارها "ورزش سه" تقاضا کرده است، آخرین تراز مالی خود را روی سایت رسمی اش می گذاشت، کارشناسان این امکان را پیدا می کردند تا ازدرصد بالای پرداختی بابت "حق کومیسیون بلیت" اطلاع حاصل کنند(حتی بدون روئیت مفاد قرارداد) و قبل از آنکه چنین رفتارهایی تبدیل به اپیدمی یا "فساد گسترده" شود نسبت به آن هشدار دهند.


بالاخره درحوزه اقتصاد، می توان از طریق سایت بانک مرکزی و مرکز ملی آمار به ارقام کلان اقتصادی دسترسی پیدا کرد.از همین داده هاست که کارشناسان اقتصادی، عملکرد و نتایج اقتصادی را نقد می کنند. چگونه است که متولیان فوتبال، با وجود تاکید قانون، خود را ملزم به انتشار ارقام نمی دانند؟


فدراسیون و سازمان لیگ یک بار برای همیشه باید تکلیف خود را مشخص کنند، اگر واقعا هدف، رساندن فوتبال به حقوق حقه اش است، رسانه ها را دلسوز و در کنار خود و در جهت خیر فوتبال ببینند و طالب پررنگ شدن هر چه بیشتر نقش نظارتی و کارشناسی آنها در مدیریت امور باشند، ولی اگر چنانچه روال فعلی ادامه یابد "گسترش فساد" تبدیل به ادبیات غالب در فوتبال ما خواهد شد.

 

نویسنده: شاهین اشکان

دیدگاه‌ها