کد خبر : 1364174 | 21 مهر 1395 ساعت 20:20 | 48.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به رقابت های این فصل اروپا

یادداشت: خوب‌ها، بدها و غیرمنتظره‌ها

با گذشت مقاطع ابتدایی فصل، حالا بهتر می توان چهره مدعیان و تیم های شگفتی ساز لیگ های معتبر اروپایی را شناسایی کرد.

یادداشت: خوب‌ها، بدها و غیرمنتظره‌ها

به گزارش "ورزش سه"، قصد داریم در این مقطع از فصل، عملکرد باشگاه ها در لیگ های مختلف را بررسی کنیم و ببینیم کدام تیم فراتر از انتظار ظاهر شده است و کدام هنوز نتوانسته است عملکردی درخور نام خود، ارائه دهد.

 

عملکردهای خوب:

 

اتلتیکو مادرید / صدرنشین لالیگا

 

 

1146280

 

 

بعد از 2 حضور در مرحله فینال لیگ قهرمانان اروپا در سالهای اخیر، شگفت انگیز است که دیگو سیمئونه هنوز هم انگیزه را در مادریدی ها حفظ کرده و این تیم به صدر جدول لالیگا تکیه زده است. آنها با حفظ سبک بازی خود، نمایش با کیفیت تری نسبت به گذشته ارائه می دهند و با افزایش تعداد پاس های سالم و ضربات به سمت دروازه حریف، به بلوغ تاکتیکی رسیده اند. نقطه قوت اتلتیکو مادرید، کمربند خط میانی این تیم با حضور سائول، کاراسکو، کوکه و گایتان است.

 

بایرن مونیخ / صدرنشین بوندس لیگا

 

 

1146797

 

 

هدف کارلتو، افزایش کارایی استانداردهای بالای تیم گواردیولا در سالهای اخیر است. باواریایی ها تا به حال از 18 امتیاز ممکن، 16 امتیاز را کسب کرده اند؛ اما نمایش های این تیم برابر کلن، هامبورگ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان، این شائبه را به وجود آورده است که شاید این تیم به اندازه سالهای گذشته قدرتمند نیست. باید به این نکته توجه داشت که سال قبل تا این مقطع، 8 پیروزی متوالی به دست آورده بود و در 7 بازی، دروازه خود را بسته نگه داشته بود.

 

موناکو / رده دوم لاشامپیونه

 

 

1148873

 

 

به سان سالهای گذشته، این فصل نیز شاهد حضور فعال موناکو در بازار نقل و انتقالات بودیم. این تیم با خریدهایی در مجموع 160 میلیون یورو و فروش معادل 263 میلیون پوند، نقش پررنگی را در تابستان های پرجنب و جوش اروپا رقم زده است. البته امسال شاهد رفتار متعادل تری از آنها در بازار بودیم و موناکو بهترین مدافعان خود را در ترکیب حفظ کرد؛ همچنین برناردو سیلوا، پلی میکر آماده این تیم، نیز ترجیح داد در موناکو بماند. پیروزی برابر پاری سن ژرمن و همچنین گذر از سد تاتنهام در لندن، بدان معناست که باید آنها را در بین مدعیان به حساب آورد.

 

میلان / رتبه ششم سری آ

 

 

1147245

 

 

بسیاری از کارشناسان، نتایجی بدتر از این را برای میلان متصور بودند. وینچنزو مونتلا، سرمربی جوان و ایتالیایی روسونری ها، تا حدودی موفق به هماهنگ کردن تیمش با افکار خود شده و تیم بسیار جوان میلان روند رو به رشدی را طی می کند. دوناروما، رومانیولی، کالابریا، دی شیلیو، لوکاتلی، سوسا و نیانگ همگی زیر 23 سال هستند و این نشان از جوانگرایی مونتلا در ترکیب تیمش دارد. عدم پذیرش شکست در 4 بازی اخیر، نشانگر شکل گیری شخصیت میلان فعلی است؛ اما هواپیمای تک نفره باید فکری به حال خط دفاعی خود نیز بکند.

 

عملکردهای ضعیف:

 

والنسیا / رتبه 18 لالیگا

 

 

1145628

 

 

از 2 سال پیش که پیتر لیم، مالکیت باشگاه والنسیا را تصاحب کرد، 6 سرمربی مختلف روی نیمکت خفاش ها نشسته اند و پرواضح است که با چنین شرایطی، امکان تغییرات در ساختار و فرهنگ باشگاه به شدت افزایش می یابد. والنسیا تابستان امسال، ستارگانی مثل پابلو آلکاسر و آندره گومس را به بارسلونا واگذار کرد و فیغولی و شکوردان مصطفی نیز مستایا را به مقاصد مختلف ترک کردند. با این شرایط، چزاره پراندلی، سرمربی ایتالیایی و جدید این تیم، کار دشواری برای بهبود شرایط والنسیا خواهد داشت.

 

هامبورگ / رده 18 بوندس لیگا

 

 

1148875

 

 

هامبورگ در سالهای گذشته اصلا شرایط خوبی را تجربه نکرده است و این تیم مقتدر آلمانی در دهه 80، حالا شرایطی همانند آستون ویلا را در انگلیس تجربه می کند. برونو لابادیا، هشتمین سرمربی بندرنشینان از سال 2010 بوده است و شاید بیشترین عامل افت شدید این تیم پرافتخار در سالهای اخیر را بتوان به سوء مدیریت و عدم تصمیمات صحیح از ارکان رده بالای این باشگاه دانست که حتی کار این تیم برای بقا در بوندس لیگا را نیز دشوار کرده است.

 

مارسی / رتبه 14 لاشامپیونه

 

 

1148876

 

 

مارسی نیز شرایط خوبی را در فصول اخیر تجربه نکرده است و زمانیکه به لیست بازیکنانی که این تیم در 5 سال اخیر از دست داده است نگاه می کنیم، متوجه ضعف مدیریتی این باشگاه پرآوازه در دهه 90 خواهیم شد. استیو مانداندا، آندره آیو، دیمیتری پایت، میچی باتشوایی و آندره پیر ژیناک ستارگانی بودند که با جدایی خود، چنین شرایطی را برای مارسی رقم زده اند.

 

کروتونه / رتبه آخر سری آ

 

 

1148877

 

 

برای بسیاری از کارشناسان، کروتونه یادآور درخشش تیم پادوا در فصل 1995 در سری آ بود؛ اما این تیم تا به حال هرگز انتظارت را برآورده نکرده است و با از دست دادن مربی خود، ایوان جووریچ و بهترین گلزن تیم، آنته بودیمیر در تابستان، شرایط سختی را تجربه می کند. حتی برگزاری بازی های خانگی در فاصله 400 کیلومتری پسکارا نیز کمکی به این تیم نکرد و اوضاع برای کروتونه پیچیده تر از گذشته است.

 

شوک آورها:

 

بارسلونا / رتبه 4 لالیگا

 

 

1147272

 

 

با توجه به انتظارات بالا از بارسلونا، شکست های متوالی در برابر سلتاویگو در سالهای گذشته، باخت برابر آلاوز تازه صعود کرده و پیروزی بسیار دشوار برابر مونشن گلادباخ در لیگ قهرمانان، هواداران این تیم را نسبت به آینده نگران کرده است. تاکتیک های غلط و تکیه بیش از حد به سیستم چرخشی، لوییس انریکه را متهم اول نتایج ضعیف بارسلونا قلمداد کرده است و حتی بسیاری از کارشناسان، غیبت مسی بعد از مصدومیت در برابر اتلتیکو را عامل دوم ناکامی های بلوگرانا می دانند.

 

پاری سن ژرمن / رده 3 لاشامپیونه

 

 

1142815

 

 

بدترین شروع از زمان صدارت مالکان عرب بر باشگاه پاریسی، حاصل دوران زندگی بدون زلاتان، جانشین شدن حاتم بن عرفا و هدایت این تیم توسط اونای امری است. اخبار حاکی از بروز تنش هایی بین ناصر الخلیفی و اونای امری بعد از شکست برابر موناکو و از دست دادن امتیاز در برابر تولوز بوده است و هنوز پی اس جی قادر نشده ریتم فوق العاده خود در سالهای گذشته را به دست آورد.

 

شالکه / رده 16 بوندس لیگا

 

 

1148881

 

 

بعد از انتصاب کریس هیدل به عنوان مدیر و مارکوس واینزیل در سمت سرمربیگری، انتظار هواداران شالکه خیلی بالاتر از نتایج فعلی باشگاه بود. این تیم فصل را با 5 شکست متوالی آغاز کرد و توجیه سران این تیم، زمان بردن برای تطبیق پذیری با تاکتیک های سرمربی جدید بود؛ اما بدون شک ادامه این شرایط برای هواداران متعصب شالکه امکان پذیر نخواهد بود.

 

اینترمیلان / رتبه 9 سری آ

 

 

1148882

 

 

شکست در برابر هاپوئل و اسپاراتاپراگ در لیگ اروپا، نشان دهنده حجم وخامت اوضاع در اردوی نراتزوری هاست. آنها بعد از برکناری مانچینی و انتصاب دی بوئر هلندی تنها 10 روز مانده به شروع مسابقات، جایگاهی بهتر از نهم در سری آ نداشته اند و بدون شک با خرید ستاره های بزرگ در تابستان امسال، قادر به برآورده کردن نیمی از انتظارات هواداران نیز نبوده اند؛ البته پیروزی بزرگ در دربی ایتالیا برابر یوونتوس، کورسوی امیدی را در دل هواداران این تیم روشن کرده است.

 

شگفت انگیزها:

 

لاس پالماس / رده 7 لالیگا

 

 

1148883

 

 

کارخانه بازیکن سازی اسپانیا که در سالهای اخیر ستارگانی مثل داوید سسلوا، والرون و ویتولو را به سطح اول فوتبال معرفی کرده است، قادر به کسب نتایج بسیار خوبی در فصل جدید بوده و با متوقف کردن رئال مادرید و ساختن شبی تلخ برای والنسیا، در رده هفتم لالیگا قرار گرفته است. در جدول، تنها بارسلونا موفق به زدن گل های بیشتری از این تیم شده است.

 

لایپزیگ / رتبه 5 بوندس لیگا

 

 

1148884

 

 

دیتریش ماتیچ، مالک شرکت بزرگ ردبل در زمینه باشگاه داری نیز موفق عمل کرده است و عملکرد لایپزیگ در فصل جاری بسیار خوب بوده است. آنها با کسب 12 امتیاز از 6 بازی و قرار گرفتن در رتبه پنجم، روزهای بسیار خوبی را تجربه می کنند و پیروزی برابر دورتموند، نشان داد که شاید این تیم، نیم نگاهی به کسب سهمیه های اروپایی نیز داشته باشد.

 

نیس / صدنشین لاشامپیونه

 

 

1148885

 

 

علیرغم از دست دادن کلود پاول، سرمربی نیس و حاتم بن عرفا، نیس همچنان به روند بسیار خوب در جدول ادامه می دهد. لوسین فاوره، کارنامه ای روشن در گلادباخ داشته و با ستارگانی مثل بالوتلی، بلهندا و دانته، امیدوار به تکرار کارنه درخشان خود در آلمان و هدایت نیس به جاده لیگ قهرمانان است.

 

کیه وو / رده 5 سری آ

 

 

1148886

 

 

علیرغم زدن تنها 2 گل از سوی مهاجمان کیه وو، این تیم نتایج بسیار خوبی در سری آ کسب کرده است و کم کم در حال نزدیک شدن به جمع بالانشینان جدول است. اوج کار آنها، غلبه بر اینتر در خانه بود و شاید کیه وو بتواند با رولاندو ماران، سرمربی جدید خود، افق های دست نیافتنی را تجربه کنند.

 

منبع: espnfc.com

مترجم: آریا فاطمی مقدم

 

دیدگاه‌ها