کد خبر : 1366776 | 01 آبان 1395 ساعت 10:00 | 28.5K بازدید | 2 دیدگاه

همه آنچه از دیدار تاریخی نمی دانستید

شکست دختران ایران خجالت آور نبود

تیم ملی بانوان ایران در حالی رو در روی نایب قهرمان المپیک قرار گرفت که دو نیمه ای متفاوت داشت؛ شکست 7 بر صفر در یک نیمه و تساوی صفر بر صفر در نیمه ای دیگر. راز این تفاوت اساسی چه بود؟

 شکست دختران ایران خجالت آور نبود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بانوان ایران در دیداری مهم و بزرگ مقابل سوئد که رسانه های میزبان لقب "دیدار تاریخی" را به آن داده بودند با نتیجه 7 بر صفر بازی را واگذار کردند تا با اینکه نتیجه ای دور از انتظار به دست آمد اما دستاورد بازیکنان به گفته خودشان فوق العاده بود. اما این دیدار نکات فراوانی داشت که یک به یک آن را خواهیم دانست:


* 7 گل سوئدی ها توسط 3 بازیکن زده شد که دو بازیکن میزبان توانستند در این دیدار هت تریک کنند.

 

1151775


* الیویا شائو با شماره 22 اولین بازیکن سوئد بود که توانست در نیمه اول هت تریک کند.


* مادلنا اریکسون با شماره 6 هم توانست نام خود را به عنوان دوم بازیکنی که در نیمه اول هت تریک می کند ثبت کند تا تنها درخشش دو بازیکن برای نیمه سنگین ایران کافی باشد.

 

1151776


* می می لارسون هم تنها بازیکن تک گله میدان بود تا درخشش این سه 7 گل را در یک نیمه برای سوئد به همراه داشته باشد.


* سوئد بعد از پایان نیمه اول و زدن 7 گل به ایران، 8 بازیکن خود را تعویض کرد در حالیکه ایران تنها یک تعویض داشت.

 

1151777


* حضور سمیه اسدیان به جای پروین فرهادی خواه در دقیقه 42 تنها تغییر ایران در کل بازی بود.


* سرمربی ایران بعد از بیرون کشیدن 8 بازیکن سوئدی در نیمه دوم اعتراف کرد این کار مربی سوئدی ها درس بزرگی برای تمام مربیان بود.

 

1151764


* ورزشگاه گوته‌بورگتا شهر گوتنبرگ سوئد میزبان این دیدار مهم بود که در اقدامی جالب تماشاگران ایرانی حضور پر رنگ تری در ورزشگاه داشتند تا تیم میزبان.


* این دیدار مورد توجه گسترده رسانه های سوئدی بود در حالیکه سایت فدراسیون فوتبال ایران حتی یک خبر در مورد این "رویداد تاریخی" منتشر نکرد.

 

1151765


* پایان این دیدار بازیکنان دو تیم رفتار بسیار دوستانه ای داشتند و بدون توجه به نتیجه بازار سلفی و دوستی ها جدید بسیار داغ بود.


* پس از پایان بازی تجربه حضور بیشتر در ورزشگاه گوته‌بورگتا ترجیح بازیکنان ایرانی بود که تشویق ایرانی های حاضر در محل حس های خوب بازیکنان را چند برابر می کرد.

دیدگاه‌ها