کد خبر : 1367003 | 02 آبان 1395 ساعت 08:44 | 230.7K بازدید | 8 دیدگاه

در تیم برانکو هیچ‌کس فیکس نیست؛

چالش بزرگ ترکیب پرسپولیس در دیدارهای آینده

برانکو ایوانکوویچ دغدغه بزرگی این روزها برای انتخاب ترکیب خود در دیدارهای آتی تیمش دارد و این مساله می‌تواند چالش بزرگی برای این تیم محسوب شود.

چالش بزرگ ترکیب پرسپولیس در دیدارهای آینده

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه برانکو ایوانکوویچ موفق شد فلسفه تاکتیکی مدنظر خود را در پرسپولیس جا بیندازد، اکنون با چالش بزرگی برای انتخاب ترکیب مدنظرش در دیدارهای این تیم روبروست. جایی که تیمش با حضور حداقل 14 بازیکن آماده و تنها 11 جایگاه باید دور از حاشیه به مصاف حریفان برود.


سرمربی کروات پرسپولیس در دیدارهای قبلی این تیم از 11 بازیکن تقریبا ثابت در ترکیب خود سود برد که علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، وحید امیری و مهدی طارمی را در برمی‌گیرد. در این بین علی علیپور، رامین رضاییان، احمد نوراللهی نیز با فاصله کم و نزدیک به صفر نسبت به رقیبان خود در کورس برای رسیدن به ترکیب قرار دارند.


برانکو ایوانکوویچ تا بعد از دیدار هفته ششم برابر استقلال ترکیب ثابتی را برای حضور در برابر رقیبان به میدان می‌فرستاد و این رویه بعد از این دیدار با توجه به محرومیت، مصدومیت و صلاحدید برانکو با تغییراتی مواجه شد و در هر بازی یک بین یک تا دو تغییر در این تیم دیده شد.


پرسپولیس بعد از دیدار برابر استقلال با توجه به محرومیت فرشاد احمدزاده، به احمد نوراللهی فرصت بازی داد تا شماره هشت سرخپوشان جانشین این بازیکن برابر سپاهان شود.
در بازی بعدی و برابر نفت تهران احمد نوراللهی بار دیگر از ترکیب خارج شد تا فرشاد احمدزاده به جای خود در پست وینگر بازگردد.


با تمام اتفاقات رخ داده و تعویض های ثابت سرخپوشان که اختصاص به حضور احمد نوراللهی، صادق محرمی، علی علیپور و این آخری رامین رضاییان داشت به نظر می رسد این تیم در دیدارهای آتی خود تغییرات زیادی را در ترکیب ایجاد کند که عمده آن به دلیل آمادگی و در شرایط مسابقه بودن نیمکت نشینان این تیم است.

 


در ادامه با توجه به بازیکنان آماده روی نیمکت این تیم نگاهی خواهیم انداخت به شرایط و تغییرات احتمالی بازیکنان این تیم در دیدارهای آینده:
علیرضا بیرانوند،  محمد انصاری، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، وحید امیری و مهدی طارمی.


این ترکیب ثابتی که برانکو ایوانکوویچ معمولا در دیدارهای خود مورد استفاده قرار می دهد و تاکنون توانسته اند این تیم را در صدر جدول نگه دارند. خط دفاعی این تیم متشکل از علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری و حسین ماهینی تا به اینجا توانسته اند اجازه تنها 3 بار باز شدن دروازه تیم خود را دهند و حسین ماهینی نیز یک گل برای این تیم به ثمر رسانده است.


در این ترکیب تنها حسین ماهینی و محسن ربیع خواه جایگاه خود را در خطر می بینند و احتمال حضور محمدامین آرام طبع و رامین رضاییان به جای آنها محتمل به نظر می رسد.


در این ترکیب احتمالات دیگری هم محتمل است که از جمله آنها می توان به حضور حسین ماهینی در سمت چپ دفاعی و جایگزینی با محسن ربیع خواه و حضور رامین رضاییان در جناح راست دفاعی دیده می شود.


برانکو ایوانکوویچ با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد می تواند این پست را با ترکیب هایی اینچنینی در دیدارهای پیش رو انتخاب کند:


پلان اول:
علیرضا بیرانوند (رادوشوویچ)
محسن ربیع خواه – محمد انصاری – سیدجلال حسینی – حسین ماهینی
پلان دوم:
علیرضا بیرانوند (رادوشوویچ)
محمد امین آرام طبع – محمد انصاری – سیدجلال حسینی – رامین رضاییان
پلان سوم:
علیرضا بیرانوند (رادوشوویچ)
حسین ماهینی – محمد انصاری- سیدجلال حسینی – رامین رضاییان
پلان چهارم:
محمد انصاری- حسین ماهینی- سیدجلال حسینی – رامین رضاییان


در این ترکیب احتمال حضور صادق محرمی و پریمیوف نیز داده می شود تا برانکو ایوانکوویچ دستش کاملا برای تغییرات در این پست باز باشد و البته با توجه به موفقیت بازیکنانی که در آن حضور داشته اند در بازی های قبلی این احتمال کمرنگ است.

 

1138550


خط میانی پرقدرت برانکو ایوانکوویچ
سخت ترین کار ممکن در حال حاضر پیش روی هافبک های نیمکت نشین پرسپولیس قرار دارد؛ جایی که آنها باید با 4 بازیکنی برای رسیدن به ترکیب اصلی رقابت کنند که گزینه حضور در تیم ملی نیز هستند و البته با هماهنگی بسیار در کنار یکدیگر شرایط مناسبی را برای سرخپوشان به وجود آورده اند. کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه هر کدام با خصوصیات فنی و فردی بالا توانسته اند این نقطه از زمین را برای پرسپولیس به شرایط ایده آلی برسانند.


کامیابی نیا در حال حاضر احمد نوراللهی و محسن ربیع خواه را به عنوان رقیب خود می بیند و برانکو ایوانکوویچ با اعتقاد و اعتماد ویژه به این هافبک دفاعی جنگنده که در گلزنی نیز موفق عمل کرده به او اجازه حضور در ترکیب اصلی را داده است.


فرشاد احمدزاده نیز که در دیدار قبلی این تیم زننده تک گل تک امتیازی این تیم بوده، در کنار محسن مسلمان با قدرت فیزیکی و دوندگی اش به مهره های غیرقابل تغییر این تیم تبدیل شده اند. امید عالیشاه که عنوان برترین پاسور فصل گذشته لیگ را به خود اختصاص داد، علیرغم فاصله ای که با روزهای اوج خود در فصل گذشته دارد همچنان به مهره ای قابل اعتماد برای این تیم در سمت چپ هجومی تبدیل شده است.


پلان اول:
کمال کامیابی نیا – محسن مسلمان – فرشاد احمدزاده- امید عالیشاه


پلان دوم:
رامین رضاییان- کمال کامیابی نیا- محسن مسلمان- فرشاد احمدزاده
در این پلان رامین رضاییان همانند دیدار برابر استقلال خوزستان با حضور در زمین در پست وینگر راست قرار خواهد گرفت و فرشاد احمدزاده که در چند دیدار تجربه حضور در پست وینگر چپ را پشت سر گذاشته به سمت دیگر زمین خواهد رفت.


پلان سوم:
فرشاد احمدزاده- کمال کامیابی نیا- محسن مسلمان- احمد نوراللهی
احمد نوراللهی که در چند دیدار به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و با توانایی هایی که نشان داده می تواند به عنوان یکی از بازیکنان این تیم در پست وینگر نیز به فعالیت بپردازد و قادر به حضور در پست وینگر چپ و جانشینی با امید عالیشاه خواهد بود.


پلان چهارم:
فرشاد احمدزاده- کمال کامیابی نیا- محسن مسلمان- وحید امیری
بازیکن شماره 19 پرسپولیس که در این فصل از نفت به جمع سرخپوشان اضافه شده، در این پلان قادر به حضور در پست وینگر چپ خواهد بود و جانشین امید عالیشاه خواهد شد. این پلان معمولا در جریان بازی هایی که برانکو ایوانکوویچ قصد سود بردن از علیپور و مهدی طارمی را به طور همزمان داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.


پلان پنجم:
فرشاد احمدزاده- احمد نوراللهی – محسن مسلمان – وحید امیری (امید عالیشاه)
احمد نوراللهی که علاقه زیادی به حضور در پست هافبک دفاعی دارد در صورتی که موفق به عبور از کمال کامیابی نیا شود در این پست و به جای این بازیکن حضور خواهد یافت و از بین امید عالیشاه و وحید امیری یک بازیکن حضور در پست وینگر چپ را تجربه خواهد کرد.

 

1144926


برانکو ایوانکوویچ در پست مهاجم، مهدی طارمی، وحید امیری، شهاب زاهدی، امید عالیشاه، علی علیپور و پریمیوف را در اختیار دارد که در شرایط عادی ترجیح می دهد از دو بازیکن ملی پوش خود در این پست سود ببرد.


پلان یک:
مهدی طارمی – وحید امیری
زوج مورد استفاده برانکو ایوانکوویچ در دیدارهای قبل که برای این تیم 4 گل توسط طارمی و 2 گل توسط امیری در پی داشته است و بیش از 50 درصد از گل های این تیم را به نام خود کرده است.


پلان دو:
مهدی طارمی – امید عالیشاه
دو بازیکنی که در بیشتر بازی های فصل گذشته ترکیب خط حمله سرخپوشان را تشکیل داده بودند و در نهایت نیز عالیشاه عنوان برترین پاسور و طارمی عنوان آقای گلی را به نام خود کرد.


پلان سه:
مهدی طارمی – علی علیپور
برانکو ایوانکوویچ در هفته های پایانی فصل گذشته با تغییر پست امید عالیشاه و استفاده از این بازیکن در پست وینگر چپ، به علیپور فرصت داد تا در ترکیب اصلی و در کنار طارمی حضور یابد. قدرت بالای جنگندگی و سرزنی این بازیکن در بیشتر بازی ها گره گشای سرخپوشان شد اما به نظر می رسد این مهاجم شمالی در این فصل آمادگی فصل گذشته را ندارد.


پلان چهارم:
وحید امیری – علی علیپور
در هفته های ابتدایی که مهدی طارمی از شرایط آرمانی به دور بود، این دو بازیکن وظیفه هجومی سرخپوشان را برعهده داشتند و امیری عملکرد مناسبی از خود به جا گذاشت و با دو گل سه امتیازی خود نوید روزهای خوب با پیراهن پرسپولیس را داد.


دیگر مهاجمان پرسپولیس مثل شهاب زاهدی و پریمیوف به نظر می رسد از شرایط ایده آل برای رسیدن به ترکیب اصلی فاصله زیادی دارند و بعید به نظر می رسد با این شرایط بتوانند گزندی به جایگاه بازیکن فعلی بزنند.


برانکو ایوانکوویچ در این فصل شرایط مناسبی روی نیمکت خود می بینند و در بیشتر پست های خود بازیکنان توانایی دارد که قابلیت حضور در ترکیب اصلی را نیز دارا هستند. باید دید این شرایط می تواند در نهایت منتهی به کسب عنوانی که مدنظر آنهاست شود یا خیر.

دیدگاه‌ها