کد خبر : 1367007 | 02 آبان 1395 ساعت 09:14 | 18.5K بازدید | 1 دیدگاه

جزئیات جدید از قرارداد مربی ایتالیایی با اژدهای سرخ

لیپی با قراردادی 16 میلیون یورویی در چین

سرمربی مشهور ایتالیایی در حالی هدایت تیم ناامید چین را در دست گرفت که دو ماه قبل قراردادی به ارزش 4 میلیون یورو در هر فصل با باشگاه گوانگ ژو به امضا رسانده بود.

لیپی با قراردادی 16 میلیون یورویی در چین

به گزارش "ورزش سه"، مارچلو لیپی در کمال تعجب همگان دیروز با امضای قراردادی هدایت تیم ملی چین در مقدماتی جام جهانی را در دست گرفت تا بلکه بتواند این تیم انتهای جدولی گروه A آسیا را به پلی آف رقابت ها برساند، ماموریتی سخت و دشوار و از نظر رسانه های ایتالیایی غیرممکن!


لیپی در حالی هدایت اژدهای سرخ آسیا را در دست گرفت که دو ماه قبل با امضای پیش قراردادی به ارزش 4 میلیون یورو در فصل آتی هدایت گوانگ ژو را برعهده می گرفت اما فدراسیون فوتبال چین برای این که بتواند رضایت این مربی محبوب و موفق ایتالیایی را برای قبول هدایت تیم ملی این کشور جلب کند مجبور شد شرایطی ویژه برای او قائل شود که همین بندهای قرارداد بازتاب گسترده ای در سطح محافل رسانه ای چین و ایتالیا داشت.


چاینادیلی در گزارشی پیرامون حضور لیپی روی نیمکت چین به جای هائو گانگ بو نوشت: «روسای فدراسیون فوتبال چین پیشنهادی 4 ساله به ارزش 16 میلیون یورو در کنار پاداش دو میلیون یورویی برای رساندن تیم به جام جهانی و همچنین قهرمانی در جام ملت های آسیا را به لیپی ارائه دادند  تا این مربی را وسوسه کنند. تصمیمی که جواب داد و باعث شد تا یک مربی بزرگ و خوش فکر هدایت چین را بعد از سال ها در دست بگیرد».


این در حالی است که رسانه های ایتالیا نیز از قرارداد چینی ها با لیپی به عنوان یکی از گران ترین قراردادها در رده ملی نام بردند. سایت مرکاتووب ایتالیا با اشاره به این که لیپی حالا دوباره یکی از گران ترین مربیان دنیاست، آورد:« مارچلو که چند فصلی خانه نشین بود تا درکنار خانواده اش به استراحت بپردازد حالا می تواند خیالش از چهارسال آینده آسوده باشد چون با قراردادی نجومی روی نیمکت پرجمعیت ترین کشور دنیا نشسته بلکه فوتبال چین را متحول کند».

دیدگاه‌ها