کد خبر : 1367335 | 03 آبان 1395 ساعت 14:40 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

قائم‌مقامی: شطرنج‌بازان باید حرفه‌ای‌تر باشند

‌استادبزرگ شطرنج ایران گفت: بازیکنان درجه یک کشور باید حرفه‌ای‌تر به لیگ نگاه کنند.

قائم‌مقامی: شطرنج‌بازان باید حرفه‌ای‌تر باشند

به گزارش "ورزش سه"، ‌احسان قائم‌مقامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری نیم‌فصل نخست پانزدهمین دوره لیگ برتر اظهار کرد: هر چند لیگ نقایصی دارد و برخی تیم‌ها به علت نداشتن اسپانسر مناسب، نتوانستند بهترین ترکیب را داشته باشند اما سطح بازی‌ها واقعاً بالا بود.

 

وی ادامه داد: سطح عمومی و پایه استاندارد شطرنج در ایران بالا آمده و بازیکنان حتی با درجه‌های بین‌المللی متوسط، عملکرد بسیار خوبی دارند و لیگ ما در واقع کارکرد نیمه‌حرفه‌ای پیدا کرده و به نظرم اگر یک مقدار پرداخته‌تر شود، می‌توانیم خیلی زود آن را به لیگ تمام حرفه‌ای تبدیل کنیم.

 

قائم‌مقامی اضافه کرد: این کار مستلزم حضور شطرنج‌بازان خوب خارجی و حمایت اسپانسرهای بیشتری است که امیدوارم بخش خصوصی عنایت ویژه‌ای به شطرنج داشته باشند.

 

عضو تیم سایپا مدعی شد: شطرنج الان یکی از پرامیدترین رشته‌های ورزشی کشور است و آینده بسیار درخشانی دارد. در سال‌های اخیر هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و می‌طلبد از این رشته حمایت‌های بیشتری شود.

 

نوجوانان و جوانان ایرانی نشان داده‌اند که می‌توانند بام‌های شطرنج جهان را زیر پاهای خودشان قرار دهند و این خیلی ارزشمند است.

 

وی تأکید کرد: کیفیت مسابقات لیگ برتر در مجموع قابل قبول است اما بازیکنان درجه یک کشور باید حرفه‌ای‌تر به لیگ نگاه کنند و هر چقدر معرف خوبی برای رشته خودمان باشیم، پذیرش شطرنج در جامعه سریع‌تر صورت می‌گیرد و در سال‌های اخیر شطرنج‌بازان در این زمینه کوشا بوده‌اند و شطرنج به عنوان یکی از رشته‌های افتخارآفرین ورزش ایران بوده و هست.


 

دیدگاه‌ها