کد خبر : 1369563 | 12 آبان 1395 ساعت 10:28 | 48.6K بازدید | 2 دیدگاه

در شب درخشان شاگردان گواردیولا مقابل بارسا

آگوئرو درخشید، مسی محو شد

آگوئرو در تقابل با مسی و سوارز سربلند بود و با استاندارهای گواردیولا، بهترین بازی دوران حرفه ای خود را ارائه کرد.

آگوئرو درخشید، مسی محو شد

به گزارش "ورزش سه"، شاید درک این موضوع که گواردیولا دقیقا چه وظایفی را به سرخیو محول کرده است، کمی دشوار باشد اما نمایش دیشب سیتیزن ها نشان داد که بازی مهاجم آرژانتینی دقیقا مطابق خواسته های پپ بود و این همان نقشی است که در فصل جدید از آگوئرو می بینیم. او نمایش فوق العاده ای در برابر بارسلونا داشت و اگرچه در فهرست گلزنان جایی نداشت، اما نقش موثری در این پیروزی شیرین ایفا کرد.

 

دیشب و از همان لحظه سوت شروع مسابقه، آگوئرو تبدیل به کابوس خط دفاع شکننده بلوگرانا شد. زمانی که خودش پا به توپ بود، حملات خطرناکی را طرح ریزی می کرد و در مواقعی که بازی در اختیار حریف بود نیز آنها را تحت فشار زیادی می گذاشت.

 

 

1154264

 

 

اما اوج کار آگوئرو را باید نقش موثر او در گلهای اول و سوم منچسترسیتی دانست. گل اول گوندغان را باید باید مدیون پاس هوشمندانه او به استرلینگ و قدرت بازیخوانی وی در فضای کوچک محوطه جریمه حریف دانست و روی گل سوم، تکل تاثیرگذار او در محوطه جریمه سیتیزن ها و توپربایی از لیونل مسی، پایه گذار ضدحمله سریع تیم میزبان و به ثمر رسیدن گل سوم شد. اگرچه دیشب لیونل مسی موفق شد تک گل تیمش را به ثمر برساند، اما نباید از نقش پررنگ سرخیو در رقم زدن نتیجه پایانی بازی گذشت.

 

مهاجم گلزن آرژانتینی دقیقا در فصل جاری مطابق خواسته های گواردیولا بازی می کند و شاید عامل اصلی پیشرفت او نیز همین موضوع باشد. حالا آگوئرو نسبت به یک مهاجم کلاسیک بیشتر پرس می کنند و سعی بر تحت فشار گذاشتن مدافعان حریف داشته و مدام با دوندگی قصد به هم زدن تمرکزشان را دارد. او با تحرک بیشتر در هنگام مالکیت توپ برای سیتی، نقش بسیار مهم تری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

 

 

1154263

 

 

بعد از اولین دبل آگوئرو در دومین بازی فصل در برابر استوک سیتی، گواردیولا تاکید کرد که انتظارات بیشتری از او دارد و با این پتانسیل حتی می تواند نمایش هایی از این بهتر هم ارائه دهد. در دیدار ابتدای هفته منچسترسیتی برابر وست بروم، شماره 10 باز هم دبل کرد و گواردیولا از تلاش برای افزایش آمادگی ذهنی وی سخن گفت. سرمربی سابق بارسلونا و بایرن ایمان دارد که می تواند بهترین استفاده از توانایی های آگوئرو داشته باسد و تا بدین مقطع از فصل نیز در اثبات این تفکر توفیق داشته است.

 

در واقعا باید اعتراف کرد در شبی که سیتیزن ها بهترین نمایش خود در همه ادوار لیگ قهرمانمان را نشان دادند و بازیکنان این تیم در بهترین سطح خود ظاهر شدند، این سرخیو آگوئرو بود که رهبری این گروه باکیفیت را در زمین بر عهده داشت.

 

 

1154240

 

 

البته بازیکنان زیادی در ترکیب آبی ها بودند که لایق این تعریف و تمجید بودند. رحیم استرلینگ نمایشی فوق العاده داشت و شب کابوس واری را برای لوکاس دینه رقم زد. کوین دی بروین در نیمه دوم به فرم اصلی خود بازگشت و ضربه آزاد غیرقابل مهار او پایه گذار پیروزی شیرین تیمش بود. داوید سیلوا در مرکز میدان بسیار مفید بود و فرناندینیو روند بی نقص و یکسان خود در فصل جاری را حفظ کرده و مانند دیگر دیدارها خستگی ناپذیر نشان داد. زابالتا و کولاروف در دو سمت خط دفاعی پشتیبانی بسیار خوبی از مدافعان میانی داشتند و ایکای گوندوغان با 2 دبل طی 4 روز، مهر تاییدی بر اصرار گواردیولا برای جذب او زد.

 

 

1154238

 

 

 

اما با این تفاسیر نیز عملکرد آگوئرو با توجه به شرایط خاص او در منچسترسیتی و تیم ملی شایسته تقدیر ویژه ای است. خود سرخیو مدتی پیش اعتراف کرد که اگر در لیست دعوت شدگان به تیم ملی در اردوی بعدی نباشد تعجب نخواهد کرد زیرا عملکرد ضعیفی در ماه های اخیر ارائه داده است. در دیدار هفته آینده برزیل و آرژانتین، تقابل او با گابریل ژسوس، بازیکن جدید و برزیلی سیتیزن ها که بسیاری جذب او را برای جایگزینی آگوئرو قلمداد کردند، قابل توجه خواهد بود.

 

عملکرد او در منچسترسیتی یک بار دیگر توانایی های او را ثابت کرد اما گواردیولا از هر کسی به او نزدیک تر است و به نظر می رسد در این شرایط هم از او خواهان عملکرد بهتری است که البته شاید می توان آن را مرتبط با روحیه کمال گرایانه پپ دانست. البته نمایش او در برابر بارسلونا، حداقل با ملاک های فکری گواردیولا، احتمالا بهترین بازی سرخیو در تمامی ادوار برای سیتیزن ها بوده است.

 

 

1154214

 

 

در تحلیل های قبل از بازی، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که گواردیولا از آگوئرو خواسته تا نقشی همانند لوییس سوارز را در تیمش ایفا کند. اما در شبی که مهاجم اروگوئه ای اصلا در فرم خوبی قرار نداشت، شاید لازم باشد او چند نکته را از نمایش آگوئرو به خاطر بسپارد.

 

بازی دیشب را شاید می توان نقطه عطفی در تاریخ برون مرزی سیتیزن ها قلمداد کرد که آگوئرو در ایفای آن نقش بسیار مهمی داشت و یک بار دیگر ثابت کرد که علاقه ای به اجرای نقش لیونل مسی ندارد.  

 

منبع: سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها