کد خبر : 1372432 | 25 آبان 1395 ساعت 16:00 | 54K بازدید | 0 دیدگاه

بلیت روسیه به دست چه تیمی نمی رسد؟

گزارش: همه غایبان بزرگ جام های جهانی

ممکن است نام آرژانتین و لیونل مسی نیز در بین ناکامانی قرار بگیرد که در عین ناباوری، از صعود به جام جهانی بازمانده اند.

گزارش: همه غایبان بزرگ جام های جهانی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست سنگین آلبی سلسته در خانه برزیل، شرایط این تیم برای صعود، دشوارتر از گذشته شد و قطعا دیدن جام جهانی 2018 روسیه بدون ستارگانی مانند لیونل مسی، آگوئرو، دی ماریا و ایگواین برای طرفداران فوتبال کابوسی تلخ خواهد بود. دیدار بعدی آنها در برابر کلمبیا، می تواند نقش مهمی در سرنوشت سرزمین نقره ای ایفا کند.

 

آرژانتین که در سال 2014 و در برزیل تا آستانه قهرمانی نیز پیش رفت، در سالهای اخیر ناکامی های مختلفی را تجربه کرده است و شکست در 3 فینال متوالی، چهره زخم خورده ای از فوتبال این کشور پرافتخار ترسیم کرده است.

 

 

1156306

 

 

لیونل مسی در سالهای اخیر و برخلاف عرصه باشگاهی، در رده ملی نتوانسته درخشش بی بدیل خود را تکرار کند و حالا چشم هواداران آرژانتین به جادوی این ستاره 29 ساله و دیگر بازیکنان است تا کابوس دیدن جام جهانی روسیه از خانه، به دست فراموشی سپرده شود.

 

در طول تاریخ، تیم های بزرگ زیادی بوده اند که حتی در ابتدا از آنها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یاد شده است، اما حتی در صعود به مرحله نهایی نیز ناکام بوده اند.

 

قصد داریم به تیم هایی بزرگی که در دوره های اخیر قادر به صعود به جام جهانی نبوده اند نگاهی بیندازیم:

 

1982 – هلند

 

بعد از نمایش درخشان لاله های نارنجی در دهه 70 با حضور ستارگانی مانند یوهان کرویف، نیسکنز، آری هان و... و 2 بار صعود به فینال جام جهانی و البته ناکامی، فوتبال این کشور در سراشیبی سقوط قرار گرفت و آنها نتوانستند در بین تیم های حاضر در جام جهانی 1982 اسپانیا قرار بگیرند. بعد از دوران به یاد ماندنی و ارائه توتال فوتبال در دهه 70، دهه 80 را می توان فصل ناکامی لاله های نارنجی قلمداد کرد.

 

1986 – هلند

 

کشور فوتبال خیز هلند، در اواسط دهه 80 فوق ستاره هایی مانند رود گولیت، فرانک رایکارد و مارکو فان باستن را به دنیای فوتبال معرفی کرد اما ستارگان جوان آن روزهای هلند نیز در این دوره نتوانستند این تیم را به جام جهانی برسانند و آنها با احتساب قانون گل زده در مرحله پلی آف در مقابل همسایه خود، بلژیک مغلوب شدند تا برای دومین دوره متوالی ناکام باشند. با توجه به غیبت هلند در یورو 84، آنها 3 تورنمنت مهم فوتبال در دهه 80 را از دست دادند اما با قهرمانی خاطره انگیز و مقتدرانه در یورو 1988، همه چیز به دست فراموشی سپرده شد.

 

 

1156860

 

 

1990 – فرانسه

 

بعد از دوران درخشان دهه 80 که بدون شک تا آن مقطع بهترین دوران فوتبال خروس ها بوده و با ظهور ستارگان بزرگی همانند میشل پلاتینی همراه بود، این تیم در عین ناباوری در راهیابی به جام جهانی 1990 ایتالیا ناکام ماند. میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال فرانسه در سال 1987 از تیم ملی خداحافظی کرد و جدایی او از عرصه ملی، دوران اسف باری را برای این تیم رقم زد.

 

1994 – فرانسه

 

جام جهانی 1994 غایبان بزرگ زیادی مانند انگلیس و دانمارک، قهرمان یورو 92 داشت؛ اما بدون شک غیبت نسل طلایی فرانسه در آن مقطع بسیار دردناک بود. ستارگانی مثل پاپن، ژینولا، کانتونا، مارسل دسایی و دشان نیز نتوانستند مانع حذف تلخ خروس ها شوند و این تیم در حالیکه تنها به یک امتیاز برای صعود نیاز داشت، هر دو بازی آخر خود را با شکست سپری کرد تا تراژدی بزرگی در تاریخ فوتبال آنها رقم بخورد و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، حتی به جام جهانی هم صعود نکند. 4 سال بعد و در خانه، فرانسه زخم خورده، غیبت خود در 2 دوره جام جهانی را با جادوی زیدان و قهرمانی جبران کرد.

 

 

1156863

 

 

1998 – پرتغال

 

طلایی ترین نسل تاریخ فوتبال پرتغال که چند سال قبل افتخارات زیادی را در سنین پایین تر کسب کرده بودند، نتوانستند مسافر فرانسه شوند. ستارگانی مانند لوییس فیگو، روی کاستا، ویتور بایا، فرناندو کوتو، ژائو پینتو و ... در مرحله گروهی ناکام ماندند و بعد از آلمان و اوکراین در رتبه سوم مرحله گروهی قرار گرفتند. تساوی روز آخر در برابر آلمان در برلین، باعث شد تا صعود نکردن این تیم قطعی شده و این نسل فوق العاده، جام جهانی 98 را از خانه تماشا کنند. 2 سال بعد، این نسل به یاد ماندنی نمایشی بسیار خوب در یورو 2000 داشت و تا آستانه فتح جام نیز پیش رفت.

 

 

1156861

 

 

2002 – هلند

 

در حالیکه که تا قبل از مرحله مقدماتی جام جهانی، نام هلند حتی در بین مدعیان قهرمانی قرار داشت، این تیم در روز پایانی در عین ناباوری در در دوبلین مغلوب ایرلند آماده آن سالها شدند و حتی نتوانستند در رتبه دوم نیز قرار بگیرند. لاله های نارنجی با ستارگانی مثل داویدز، سیدورف، اوورمارس، فان درسار، رود فان نیستلروی، یاپ استام و ... و با هدایت فان خال، نتوانست با یکی از طلایی ترین نسل های خود راهی کره و ژاپن شود تا این سیاهه از ستارگان، جام جهانی خاور دور را به راحتی از دست بدهند. بعد از ناکامی نسبی فان خال در بارسلونا، بسیاری از علاقمندان فوتبال در هلند موافق انتصاب او به عنوان سرمربی نبودند و نتیجه این پیشمد، صعود نکردن لاله ها به جام جهانی بود.

 

 

1156862

 

 

2006 – اروگوئه

 

بازی کردن در مرحله پلی آف در برابر استرالیا باعث شد تا یکی از شیرین ترین پیروزی های تاریخ فوتبال استرالیا رقم بخورد. پیروزی در سیدنی و در حضور 80 هزار تماشاگر باعث شد تا خاطره تلخ حذف کانگوروها از جام جهانی 98 کمی تلطیف یافته و ستارگانی مانند آلوارو رکوبا و دیگو فورلان به خانه بازگردند. البته اروگوئه 4 سال بعد، نمایشی دیدنی داشت و تا آستانه فینالیست شدن نیز پیش رفت.

 

منبع: مارکا

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها