کد خبر : 1373478 | 28 آبان 1395 ساعت 15:20 | 114.7K بازدید | 0 دیدگاه

با افزایش سهمیه ایران در جام باشگاه های آسیا؛

مسیر پرسپولیس و استقلال برای آسیا هموار شد

با حذف سهمیه عراق از مسابقات جام باشگاه های آسیا پرسپولیس به دور گروهی خواهد رفت و مسیر استقلال نیز آسان شد.

مسیر پرسپولیس و استقلال برای آسیا هموار شد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که سهمیه ایران در مسابقات جام باشگاه های آسیا در فصل پیش رو 3+1 خواهد بود و این به آن معناست که پرسپولیس به شکل مستقیم راهی مرحله گروهی خواهد شد و استقلال با موفقیت در یک بازی پلی آف به دور گروهی پا خواهد گذاشت.


در آخرین رده بندی کشورها در غرب آسیا عربستان و امارات در رتبه های اول و دوم قرار دارند و ایران در رده سوم حضور دارند. دو کشور اول در رده بندی غرب و شرق آسیا سهمیه 3+1 کسب می کنند و کشورهای سوم و چهارم سهمیه 2+2 خواهند داشت. در این میان کشور عراق که در سهمیه بندی جدید، سهمیه 1+1 کسب کرده بود موفق به دریافت گواهی های فدراسیون فوتبال آسیا در مسیر حرفه ای سازی باشگاه ها نشده تا عراق از مسابقات جام باشگاه های آسیا کنار گذاشته شود.


به این ترتیب سهمیه مستقیم کشور عراق به اولین کشوری که سهمیه کامل دریافت نکرده، یعنی ایران خواهد رسید و سهمیه ایران از 2+2 به 3+1 تغییر خواهد کرد. با این تغییر سهمیه پرسپولیس مستقیما به دور گروهی جام باشگاه های آسیا خواهد رفت و استقلال سهمیه چهارم ایران که پیش از این باید دو بازی پلی آف در داخل و خارج از ایران برگزار می کرد، با قرعه راحت تری رو به رو می شود. شاگردان منصوریان برای حضور در مسابقات گروهی آسیایی اگر شگفتی ایجاد نشود، برابر السد قطر در ورزشگاه آزادی قرار خواهند گرفت که در صورت کسب پیروزی در این بازی، استقلال سهمیه چهارم ایران خواهد شد.


به این ترتیب عربستان، امارات و ایران با سه سهمیه مستقیم، قطر دو و ازبکستان یک سهمیه مستقیم تا به امروز سهمیه های قطعی دور گروهی جام باشگاه های آسیا در منطقه غرب خواهند بود و 4 سهمیه دیگر در دیدارهای پلی آف مشخص خواهد شد.


این سهمیه بندی در دستور کار جلسه فدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد و با توجه به حضور نماینده امارات در فینال آسیا، حتی در صورت قهرمانی این تیم با توجه به اینکه امارات سهمیه کامل را کسب کرده باز هم تغییری در سهمیه بندی رخ نخواهد داد و در روزهای 23 و 24 نوامبر از سوی AFC این سهمیه بندی اعلام نهایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها