کد خبر : 1375043 | 05 آذر 1395 ساعت 10:29 | 58.7K بازدید | 0 دیدگاه

٣+١ نکته از دیدار پیکان و پرسپولیس

رادوشویچ در راه نیلسون (گزارش)

دیدار دو تیم پیکان و پرسپولیس در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر با تساوی صفر صفر پایان پذیرفت.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مجید جلالی و برانکو ایوانکوویچ از ساعت 15:15 در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند. این بازی، پیکار یکی از بهترین خط حمله های لیگ و بهترین خط دفاع لیگ بود و باتوجه به نتایج دو تیم در بازی های قبل، همگان انتظار دیداری هجومی و پرگل از این دو تیم داشتند. در این فوتبالِ مهیج، رکوردهای مختلفی شکسته شد و رکوردهای بسیاری هم پابرجا ماند که گزیده ای از هر دو را در ادامه خواهید خواند.

 


رادو و تاریخ سازی با دومین کلین شیت

 

بوژیدار رادوشویچ دروازبان پرسپولیس در بازی با پیکان برای دومین بار متوالی موفق شد به خوبی از دروازه تیمش محافظت کند و دومین کلین شیت را ثبت کند. آخرین بار که یک گلر خارجی در پرسپولیس موفق شده بود بیش از یک بازی به صورت متوالی دروازه تیمش را بسته نگه دارد، 2 سال و 10 ماه و 13 روز پیش بود که نیلسون کوریا جونیور پس از ثبت 4 کلین دروازه اش باز شد. کار دروازبان صربستانی سرخ ها بسیار ارزشمند است زیرا لوبانف که با سروصدای بیشتر و به عنوان دروازبان ملی پوش پرسپولیسی شده بود، موفق به ثبت این رکورد نشد. حال باید دید با بازگشت علیرضا بیرانوند، برانکو کدام گزینه را برای سنگربانی تیمش در دیدارهای آینده انتخاب خواهد کرد.

 

1152727

 


طلسمی به نام استاد مجید جلالی!

 

سرمربی کنونی پیکان به طلسم جدید پرسپولیسی ها تبدیل شده است. سرخپوشان با احتساب بازی امروز، 5 بازی است که مقابل تیم های تحت هدایت جلالی پیروز نشده اند. آخرین بار در لیگ 92-93 شاگردان علی دایی در اولین بازی فصل موفق شدند با تک گل سید صالحی، تراکتورسازی را شکست دهند. پس از آن آقا معلم در 4 بازی با سایپا و یک بازی با پیکان، به پرسپولیس نباخته است و او در این دیدارها 9 امتیاز کسب کرده و مهاجمانش 6 گل به ثمر رسانده اند. ارزشمند ترین امتیاز او را می توان دیدار برگشت پرسپولیس و سایپا در فصل قبل دانست، نتیجه آن دیدار در حالی که تا دقیقه 90 با یک گل به سود پرسپولیس بود، با ضربه سر دغاغله به تساوی کشیده شد و سرخ ها نیز در نهایت به واسطه تفاضل گل کمتر قهرمانی را از دست دادند.

 

 

 

پیکان، این بار شش تایی نشد

 

سرخپوشان تهرانی در پنج دیدار گذشته مقابل پیکان پیروز شده بودند و امیدوار بودند با دست پر خارج شدن از این بازی، بردهای متوالی برابر پیکان را به عدد شش برسانند اما از یک سو نمایش خوب شاگردان جلالی و از سوی دیگر فرصت سوزی مهاجمان پرسپولیس، سبب شد تا آسمانی پوشان پیکان شش تایی نشوند. آخرین بار که آن ها برابر پرسپولیس پیروز شدند 6 سال پیش بود که موفق شدند با سه گل پرسپولیس را شکست دهند. البته پس از آن بازی، سرخ ها در دیدارهای پر گل با شش، پنج و سه گل پیکان را در هم کوبیدند.

 

1159271

 


پرسپولیس سوار بر روند سینوسی

 

بازی های این هفته لیگ در حالی آغاز شده که این رقابت ها به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی نزدیک به یک ماه تعطیل بود. البته این اولین بار نیست که لیگ امسال به این دلیل تعطیل می شود و پرسپولیسی ها در اولین هفته پس از اردوهای تیم ملی روندی کاملا سینوسی داشته اند. پس از اولین اردو مقابل تراکتور مساوی کردند و در ادامه هم همان روند را طی کردند، پس از دومین اردو با سه گل نفت را شکست دادند و در دو بازی بعد هم موفق عمل کردند و حالا پس از سومین اردو هم به نتیجه تساوی رسیدند. حال باید دید شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ادامه هم سوار بر این روند سینوسی خواهند بود یا خیر؟!

 

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها