کد خبر : 1377037 | 13 آذر 1395 ساعت 17:30 | 30K بازدید | 0 دیدگاه

یک تیم ملی امید تاریخی

مردان زیر 23سال ایران روبروی منچستریونایتد !

تیم های پایه فوتبال ایران در دهه 50 روزهای بسیار شیرینی داشتند. تیم ملی جوانان ما از سال 49 تا سال 1356 و در 8 سال متوالی بین 3 تیم برتر آسیا بودند.

به گزارش "ورزش سه"، در این 8 سال تیم های جوانان ما 4 بار اول، یک بار دوم و 3 بار سوم شدند.


تیم های جوانان ما در ادامه فعالیت خود تیم های امید زیر 23 سال را می ساختند. نسل لیگ تخت جمشید ما به خاطر همین لیگ منسجم و عملکرد بسیار خوب در سطح جوانان آسیا آینده تیم ملی را به خوبی ساختند.


در سال 1354 تیم ملی فوتبال  امید ما برابر منچستر یونایتد یک بازی دوستانه برگزار کرد. منچستر یونایتد با حضور استیو کاپل، گلن هاف، استیو جیمز، جیم هولتون، سامی مک لروی و... به ایران آمدند. تامی داکرتون مربی حریف بود. آنها برابر تیم ملی امید ما که در واقع همان تیم ب بود 2-0 برنده شدند.
در دیگر بازی هم پرسپولیس و منچستر 1-1 کردند که گل پرسپولیس را علی پروین از روی نقطه پنالتی زد و مربی منچستر درباره این پنالتی گفت این پنالتی شوخی بود.

 

 

 

1161034


بازیکنان تیم ملی ایران در بازی
ایستاده از راست: کامل انجینی، محمد پنجعلی، کاظم سیدعلیخانی، مصطفی مسلمی، نادر فریادشیران و حسن نظری(کاپیتان)
نشسته از راست: عباس کارگر، رضا نعلچگر، مرحوم مسلم خانی، ابراهیم قاسمپور و خبیری.

 

 

بعدها از این تیم امید، فوتبال ما استفاده ای بسیار تاریخی داشت، همین که از جمع 11 نفره تیم اصلی 7 نفر به جام جهانی 1978 رفتند نشان از آن دارد که فوتبال چهل و چند سال قبل ما سازمان داشت و اداره اش دست آدم هایی بود که می دانستند از فوتبال و برنامه ریزی آن چه می خواهند.

دیدگاه‌ها