کد خبر : 1380035 | 24 آذر 1395 ساعت 19:41 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

آشنایی با حریف روز پنجشنبه استقلال؛

پدیده؛ تیمی که برابر قدرتها کوتاه نمی آید

تیم تحت هدایت رضا مهاجری با قابلیت های تاکتیکی که دارد یکی از تیم های دردسرساز لیگ به شمار می رود که در نبرد با بزرگان لیگ نیز همواره نمایش خوبی داشته است.

پدیده؛ تیمی که برابر قدرتها کوتاه نمی آید

به گزارش "ورزش سه"، پدیده مشهد در لیگ شانزدهم به ویژه در دیدارهای بزرگ نمایشی متفاوت داشته است. شاگردان مهاجری هفته اول لیگ در مشهد موفق به شکست سپاهان شدند و برابر تراکتورسازی در تبریز به تساوی رسیدند. دیدار هفته سیزدهم پدیده مشهد برابر پرسپولیس نیز دیداری بسیار نزدیک بود و تیم صدرنشین لیگ در نهایت در ثانیه های پایانی توانست تیم مهاجری را مغلوب خود کند. این تیم خصوصیات تاکتیکی زیادی دارد که چند ویژگی بارز آن در ادامه می آید:

 

1.دو مدافع کناری تیم فوتبال پدیده یعنی جعفری و ناصحی بازیکنانی هستند که میل به هجوم زیادی دارند و با توجه به اختیارات و شعاع حرکتی که کادرفنی پدیده برای آنها تعریف می کند، بارها در محوطه جریمه حریف ظاهر می شوند. با توجه به اینکه استقلال مانند پرسپولیس با ترکیب 2-4-4 لوزی بازی می کند، در کانال های کنار دچار مشکل خواهد بود. دفاع های کناری این تیم در دیدار با تراکتورسازی و پرسپولیس نیز بارها تیم حریف را تحت فشار قرار دادند.

 

1163801

 

2.بالهای کناری این تیم نیز از دیگر نقاط قوت پدیده به شمار می رود. معین عباسیان و میلاد کمندانی در دیدار برابر پرسپولیس در ترکیب اولیه قرار گرفتند و مهاجری برای این پست دو بازیکن آماده دیگر یعنی زامهران و سوبا نیجریه ای را در اختیار دارد. این بازیکنان در کنار دفاع های کناری پدیده در حملات، پدیده را غیرقابل پیش بینی می کنند.

 

3.پدیده نیز مانند بسیاری دیگر از تیم های لیگ 1-3-2-4 بازی می کند اما سیستم مورد استفاده این تیم، با استراتژی هجومی در زمین پیاده می شود. دلیل این موضوع نیز حضور بازیکنی مانند محسن یوسفی در پست شماره 10 است که پشت تنها مهاجم این تیم یعنی یونس شاکری است. محسن یوسفی با توجه به خصوصیاتی که دارد، همواره به سمت جلو حرکت می کند تا این تیم در خط حمله دو مهاجم عرضی با خصوصیات مختلف داشته باشد. یوسفی و شاکری در خط حمله در کنار قدرت حمل توپ قدرت بالایی در سر زنی دارند. حضور بازیکنی مانند یوسفی با توجه به خصوصیات امید ابراهیمی می تواند برای استقلال دردسری مانند آنچه پرسپولیس با وجود کامیابی نیا تجربه کرد را تجربه کند. به طور مثال در صحنه گل تیم پدیده برابر پرسپولیس غفلت کامیابی نیا از یوسفی باعث شد تا اضافه شدن این بازیکن به خط حمله تنها گل پدیده را رقم بزند.

 

 

1163802

 

4.تیم پدیده با رضا مهاجری به هیچ وجه تسلط حریف را نمی پذیرد. این تیم که از نظر ذهنی و روانی همواره با آمادگی کامل وارد زمین می شود، بعد از آنکه صاحب توپ می شود به خوبی فوتبال مورد نظر خود را پیاده می کند و با عرض دادن به زمین، از تسلط خود بر زمین مسابقه استفاده می کند. این تیم شجاعت فنی و روانی کامل را برای حضور برابر تیم های بزرگ دارد و به همین دلیل در دیدار با تیم های بزرگ پدیده تیمی متفاوت است.

 

نویسنده: محمدرضا فرهمند

دیدگاه‌ها