کد خبر : 1389759 | 04 بهمن 1395 ساعت 10:32 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

آزمون و خطا تا رتبه چهارم 

منصوریان عقب نکشید، پیشروی کرد

سرمربی استقلال با پذیرفتن بخشی از اشتباهات خود و انجام برخی اصلاحات، تیمی متفاوت را روانه دیدار با نفت آبادان کرد.

منصوریان عقب نکشید، پیشروی کرد 

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان هفته های سخت و دشواری را در اولین سال حضور در استقلال پشت سر می گذارد که البته به نظر می رسد برد برابر نفت آبادان می تواند حسن ختامی برای آزمون بزرگ منصوریان باشد.


سرمربی استقلال که در صحبتهای پیشین خود بارها بر این نکته که از "اصول خود کوتاه نخواهد آمد" اصرار کرده و البته هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده بود، ترجیح داد تا مسیر خود را از اصولگرایی عوض کند. منصوریان جوان که اختلاف او با رحمتی باعث شد تا کاپیتان اول و البته دوست صمیمی اش را نیمکت نشین کند، در دیدار با صنعت نفت آبادان چرخشی قهرمانانه داشت. منصوریان البته در راه تکیه بر این اصول هزینه هایی مانند از دست دادن بختیار رحمانی را نیز متحمل شد که انتقادات زیادی در فضای مجازی برای او در پی داشت اما نشان داد که اگر تصمیمی اتخاذ کند، ابایی از هزینه دادن برای آن نخواهد داشت.


منصوریان اما در بازی برابر نفت آبادان که برای او به مثابه جلسه رای اعتماد دوباره بود، نرمشی به جا داشت. سرمربی آبی ها در این بازی که مشخص بود نفتی ها کمتر به دنبال استفاده از سانتر هستند و تصمیم دارند تا با یک بازی روی زمین برابر استقلال قرار بگیرند، از مهدی رحمتی استفاده کرد تا مشخص شود که سیاست های او با ظرف زمان و مکان در تناسب است. تصمیمی که باعث شد تا مهدی رحمتی در بازگشت به دروازه استقلال روز پرفروغی داشته باشد و سه سیو زیبای او در ابتدای نیمه دوم، پایه گذار برد استقلال باشد. دروازه بان اول استقلال در این بازی اثبات کرد که همچنان دروازه بانی قابل اعتماد است و کادرفنی آبی ها می توانند با خیالی آسوده از این انتخاب خود لذت ببرند.


دیگر اصلاحات منصوریان در ترکیب آبی ها نیز برای او خوش یمن بود. استفاده از غفوری در پست تخصصی در حالی که او پیش از این از حضور او در مرکز خط میانی دفاع کرده بود در کنار نیمکت نشین کردن دو چهره ضعیف دیدار با استقلال خوزستان یعنی حیدری و یعقوب کریمی باعث شد تا آبی ها طعم شیرین این اصلاحات را بچشند و برد بزرگی خارج از خانه کسب کنند.


استقلال منصوریان حالا تلفیقی از اصول گرایی و اصلاح طلبی سرمربی جوانی است که نشان داده رویایش، استقلال، را به آسانی از دست نمی دهد و برای اجرایی کردن برنامه سه ساله در این تیم کاملا مصمم است.

دیدگاه‌ها