کد خبر : 1393318 | 17 بهمن 1395 ساعت 14:46 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

با صدور روادید برای کشتی گیران آمریکایی؛

کشتی ایران رسم میزبانی و پهلوانی را به جا آورد

با وجود تنش هایی که رییس جهمور جدید آمریکا برای روابط بین ایران و آمریکا به وجود آورده بود، اما با پیگیری فدراسیون کشتی و مساعدت وزارت امور خارجه ایران راه حضور کشتی گیران آمریکایی در ایران باز شد.

کشتی ایران رسم میزبانی و پهلوانی را به جا آورد

به گزارش "ورزش سه"، اولین تصمیم جنجالی و مهم رییس جمهور جدید آمریکا چالش های بسیاری را با خود به همراه داشت که ورزشکاران بیش از همه برای رفت و آمد به مسابقات بین المللی با مشکل رو به رو شدند. اولین رویدادی که تیم های ایرانی و آمریکایی باید به مصاف هم می رفتند مسابقات جهانی کشتی بود که به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد. وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تصمیمات رییس جهمور آمریکا اجازه ورود به ورزشکاران آمریکایی را متقابلا به ایران نداد اما بعد از اینکه آمریکا قانون محدودیت روادید را به صورت تعلیق درآورد فورا اجازه ورود کشتی گیران به ایران صادر شد.


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد با صدور روادید برای تیم ملی کشتی آمریکا موافقت شد. او در بیانه ای این طور آورد:« با توجه به توقف اجرای محدودیت های تبعیض آمیز علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا بر اساس حکم قاضی فدرال آمریکا و با عنایت به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رییس فدراسیون بین المللی کُشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت شد.»


این شاید پایانی بر نگرانی های به وجود آمده ای باشد که در آینده برای ورزشکاران دو کشور مشکل آفرین خواهد بود. مسابقات جهانی شطرنج و تور جهانی والیبال ساحلی دو رویداد مهم دیگری است که در ماه جاری به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که ورزشکاران آمریکایی در این مسابقات قصد حضور داشتند.


به نظر می رسید مشکلات برای رفت و آمد به صورت موقت از بین رفته و این از نگرانی ها خواهد کاست چرا که در رشته هایی مثل کشتی، والیبال، والیبال ساحلی، شطرنج و شمشیربازی ایران و آمریکا رقبای مستقیم یکدیگر هستند که در آینده بیش از این باید رفت و آمد داشته باشند و در صورت حل نشدن مشکلات روادید چالش هایی جدی پیش رو خواهد بود.

دیدگاه‌ها