کد خبر : 1395050 | 24 بهمن 1395 ساعت 09:03 | 64.4K بازدید | 0 دیدگاه

از این دربی بترسید؛ خرافه‌ها قبل از بازی ٨٤

استقلال - پرسپولیس و کابوس یک تساوی دیگر؛ آماری که نشان می دهد دربی 84 هم مساوی می شود.

از این دربی بترسید؛ خرافه‌ها قبل از بازی ٨٤

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از 6 ساعت تا آغاز هشتادو چهارمین دربی پایتخت زمان باقی مانده و هر چه به سوت آغاز این دیدار نزدیک می شویم استرس برای هواداران و اعضای دو تیم بیشتر می شود. شکست در این دیدار برای هر کدام از سرمربیان دو تیم، اگر چه در وضعیت متفاوتی قرار دارند می تواند تلفات سنگینی را به جای بگذارد. در اکثر دربی های پایتخت مربیان ترجیح می دهند با یک مساوی بی دردسر خود را از هزینه های ریسک کردن و شکست احتمالی دور کنند. 


دربی 84 نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر کدام از مربیان در صورت شکست در این دیدار شرایط پیچیده ای را تجربه خواهند کرد. از سویی برانکو ایوانکوویچ که در حال سپری کردن فصلی فوق العاده با پرسپولیس است خوب می داند شکست در دربی می تواند حلاوت این فصل رویایی را به کام طرفداران تلخ کند و از طرف دیگر هم منصوریان با پشت سر گذاشتن حواشی زیادی که در طول فصل او و تیمش را اسیر خود کرده بود اکنون که به ساحل آرامش رسیده و هرگز علاقه ای به از دست دادن آن ندارد. البته در خصوص دربی آمار و ارقامی وجود دارد که برای آن دسته از فوتبالدوستانی که به آمار  علاقه زیادی دارند و آن را در پیش بینی یک مسابقه فوتبال مهم می شمارند، نشانگر آن است که دربی 84 پتانسیل بالایی برای یک تساوی دیگر دارد. 


اولین نکته در این خصوص این است که سرمربیان هر دو تیم سعی دارند لقب "دربی نباز" را در کنار اسم خودشان داشته باشند. برانکو تا کنون 4 بار و منصوریان یکبار در شهرآورد پایتخت حضور داشته اند و هیچ شکستی در کارنامه خود نداشته اند. برانکو در طول مدت سکانداری اش بر پرسپولیس دو برد و دو تساوی برابر رقیب دیرینه کسب کرده و منصوریان هم هرگز به برانکو چه در نفت و چه در استقلال نباخته است. 


از سویی در ترکیب حال حاضر پرسپولیس هیچ بازیکنی سابقه شکست در دربی را ندارد اما در طول برگزاری دربی ها، هر وقت تیمی بیش از 8 امتیاز از رقیبش در جدول رده بندی پیش بوده نتوانسته پیروز میدان شود. 
همچنین سید جلال حسینی 5 بار سابقه ی حضور در دربی را دارد که در تمامی آنها بازی با نتیجه ای برابر به پایان رسیده است.


نکته دیگر آن است که آبی ها ده بازی اخیر خود در برابر پرسپولیس را نتوانسته اند با پیروزی پشت سر بگذارند و همانطور که گفته شد منصوریان هم شکستی برابر برانکو در کارنامه خود ندارد.گفتنی است در طول لیگ برتر هر زمان که یک مربی 3 بار در برابر برانکو شکست ناپذیر بوده، بار چهارم هم این روند را ادامه داده است.


 اینها آماری است که نشان می دهد اگر یک تساوی دیگر را پس از سوت پایان فغانی در دربی 84 را شاهد بودیم چندان توی ذوقمان نزند. باید منتظر ماند و دید دربی 84 چه سرنوشتی را به خود خواهد دید؟ آیا 39 مین تساوی دو تیم رقم خواهد خورد؟!

دیدگاه‌ها