کد خبر : 1399046 | 09 اسفند 1395 ساعت 09:16 | 63.8K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده‌های منصوریان می‌خواهند بین‌المللی شوند؛

10 نکته درباره استقلال آسیایی – مدل بیست هفده

آبی پوشان تهرانی که دوران پرافتخاری در این رقابت ها داشته اند و همواره به رقبایشان در این خصوص فخر می فروشند، امسال برای چهاردهمین بار در رقابت های آسیایی حضور دارند.

 10 نکته درباره استقلال آسیایی – مدل بیست هفده

به گزارش "ورزش سه"، استقلال ورژن 2017 اما داستان های متفاوتی دارد. داستانی بنجامین باتن وار که در طول فصل مدام سنش پایین تر آمد و این موضوع آن ها را متفاوت تر، قوی تر و دوست داشتنی تر کرد. 


اما 10 نکته آسیایی درباره شاگردان منصوریان در آستانه هشتاد و پنجمین بازی آنها در آسیا می توان عنوان کرد که آنها را مرور می کنیم.

 


بازگشت به آسیا، بعد از سه سال
پس از 6 فصل حضور متوالی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و یک بار حضور در بین چهار تیم برتر در این بازه، آبی ها سه فصل را دور از این رقابت ها سپری کردند. اتفاقی که برای طرفداران این تیم قابل قبول نبود و آنها بی صبرانه در انتظار بازگشت به این رقابت ها بودند. بزرگترین خواسته هواداران استقلال از عوامل تیمشان کسب سومین ستاره برای اضافه کردن ستاره های پیراهنشان است و گزاف نیست اگر بگوییم قهرمانی های داخلی آنها را ارضا نمی کند. 

 

 

السد؛ کلید فصل
 آسیا یک بار دیگر برای تیم استقلالی ها نقش منجی را بازی کرد. این بار بحث بقای علیرضا منصوریان و البته تثبیت عملکرد جوانان این تیم در پیش بود. تیم استقلال در حالی که طرفدارانش هم نسبت به پیروزی برابر السد، ژاوی و رفقایش خوشبین نبودند، توانست این تیم را شکست دهد و بعد از آن هم پیروزی در دربی و سایر اتفاقات شیرین در اردوی آبی ها. منصوریان خود را در تیم استقلال تثبیت کرد. 

 

 

رونمایی از پدیده ها در سطحِ بین الملل

درخشش جوان های استقلال در ترکیب این تیم برای هواداران این تیم و البته فوتبال ایران بسیار خوشحال کننده است. علاوه بر آنکه می توان آینده آبی ها را با این جوانان، روشن پیش بینی کرد. حضور بازیکنان متولد 1376 و امثال آن برای فوتبال ایران که اصولا جوان شمرده نمی شوند، جذاب است. اکنون این بازیکنان فرصت آن را دارند تا در رقابت های جام باشگاه های آسیا که تورنمنتی بین المللی است و استعدادیاب های زیادی از اقصی نقاط دنیا این مسابقات را زیر نظر دارند، بدرخشند و میانبری برای رسیدن به سطح اول فوتبال دنیا داشته باشند.

 

 

صعود: ضامن آینده / قهرمانی: بُت

پس از پشت سر گذاشتن بحرانی سنگین که تا آستانه اخراج نیز پیش رفت، اکنون منصوریان به ساحل آرامش رسیده و توانسته اعتماد هواداران و کادر مدیریتی استقلال را جلب کند. علی منصور خوب می داند صعود از مرحله گروهی آینده او را تضمین می کند، حتی اگر از همین هفته، تمام دیدارهای باقی مانده لیگ برتر را با شکست پشت سر بگذارد. اگر هم او فردی باشد که آبی ها را به آرزوی قهرمانی در آسیا می رساند، خود را محبوب ترین استقلالی تاریخ معرفی خواهد کرد، بلاشک.

 

 


پر کردن آزادی؛ فقط در آسیا!

آبی ها بر خلاف حریف سنتی شان در مسابقات لیگ برتر، سال ها در تکمیل ظرفیت ورزشگاه آزادی نا موفق بوده اند و حتی در دربی نیز صندلی های خالی به وفور به چشم می آمد. اما هواداران این تیم در دیدار برابر السد در پلی آف ای سی ال2017 ( ACL) نه تنها ظرفیت ورزشگاه را کامل پر کردند، بلکه تعدادی از آنها نیز به دلیل تکمیل ظرفیت به خانه بازگشتند. اکنون طرفداران استقلال در دو دیداری که در ورزشگاه آزادی میزبان حریفان هستند می توانند بار دیگر آزادی را یکدست آبی رنگ کنند. 

 

 


کاوه و خودنمایی برای کی‌روش

کاوه رضایی از معدود بازیکنان شاغل در لیگ ایران است که در طول 90 دقیقه مسابقه فوتبال مدام در کورس است. او علاوه بر آنکه یکی از دونده ترین بازیکنان استقلال است و در هر دیدار بیش از 11 کیلومتر دوندگی دارد، در طول این بازی به صورت دائم در حال استارت زدن و دویدن با حداکثر سرعت ممکن است و به اصطلاح بازیکن زون 5 است. برای کارلوس کی روش که تاکتیک پرس شدید و دویدن های بی امان را در صدر برنامه هایش قرار می دهد ، حضور بازیکنی مانند کاوه رضایی می تواند کارآمد باشد. حال مهاجم آماده استقلال فرصت آن را دارد تا به سرمربی تیم ملی اعلام کند که  استعداد درخشیدن در بازی های آسیایی را نیز دارد.

 

 

صعود در آسیا؛ عدم پاسخگویی جریمه فیفا

بعد از کنار گذاشتن تیم استقلال توسط ای اف سی در سال 2007 و مسائل مربوط به ارسال دیرهنگام لیست تیم و فجایع مدیریتی، ممنوعیت نقل و انتقال بازیکن از سوی فیفا، دومین شاهکار کادر مدیریتی تیم استقلال در قرن 21 بوده که البته تحت نتایج خوب تیم منصوریان در نیم فصل دوم فعلا به فراموشی سپرده شده است. صعود از مرحله گروهی رقابت ها می تواند این مسئله را به کلی از یادها ببرد و مسئولان تیم استقلال نیز پشت این مسئله پنهان شوند. اینگونه می توان برداشت کرد که رقابت های آسیاییِ امسال، بیش از همیشه برای مدیران استقلال مهم است.

 

 

اهمیت صعود در نقل و انتقالات تابستانی

شانس بزرگی که تیم استقلال نسبت به دیگر تیم محروم شده فوتبال ایران، یعنی تراکتورسازی آورده آن است که آبی ها تنها از یک پنجره ترانسفرینگ محروم شده اند و این موضوع به آنها فرصت می دهد تا در تابستان آینده بتوانند بازیکنان دلخواه خود را جذب نمایند. این اتفاق در صورتی که آبی ها بتوانند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کنند و در تابستان آینده نیز همچنان در مسابقات حاضر باشند، دست بالا و موضع قدرتمندی در نقل و انتقالات خواهد داد و ستاره های لیگ علاقمند به حضور در این تیم حتی به قیمت های پایین تر از تیم های دیگر خواهند شد. 

 

 

رحمتی باز هم می تواند ناجی باشد

با حضور رحمتی درون دروازه، خیال استقلالی ها نسبت به رقیبان خود در ضربات پنالتی راحت تر خواهد بود. شاگردان منصوریان در صورت صعود از مرحله گروهی، در مرحله حذفی می توانند به درخشش رحمتی در ضربات پنالتی نیز دل خوش کنند. همان حربه ای که در برابر السد نیز پاسخگو بود، باز هم می تواند تکرار شود و استقلال را به مراحل بالاتر سوق دهد. 

 

 

فرصت های آخر برای ستاره

خسرو حیدری و سید مهدی رحمتی بدون شک ستاره های اصلی تیم استقلال در سال های اخیر بوده اند و دوران با شکوهی را با این تیم پشت سر گذاشته اند. آنها  4 سال پیش فرصت حضور در فینال رقابت ها را داشتند اما در مرحله نیمه نهایی اسیر اف سی سئول کره شدند. آنها سال های انتهایی فوتبال خود را پشت سر می گذارند و کسب یک عنوان آسیایی می تواند حسن ختامی باشد بر دوران باشکوهِ این دو ستاره.

دیدگاه‌ها