کد خبر : 1399152 | 09 اسفند 1395 ساعت 15:40 | 23.5K بازدید | 5 دیدگاه

حضور سیزدهم مردان پرسپولیس در آسیا

پرسپولیس برای سیزدهمین بار در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانانی حضور می یابد که پیش از سال 2001 میلادی به جام باشگاه های آسیا موسوم بود .

حضور سیزدهم مردان پرسپولیس در آسیا 

به گزارش "ورزش سه"، حضور پرسپولیس در میادین آسیایی پر از حرف وحدیث واتفاق ناب وخواندنی بوده است .


1-پرسپولیس به جز جام باشگاه های آسیا ،در مسابقاتی دیگر موسوم به جام در جام آسیا، 3 بار حاضر بوده است. در این مسابقات پرسپولیس یک بار قهرمان وبار دیگر نایب قهرمان شد. جالب این که تیم های حریف پرسپولیس در این 3 سال قدرتمند بودند .تیم هایی چون الهلال عربستان،الاتحاد عربستان،یوکوهاما مارینوس ژاپن، بن یاس امارات،العربی قطر،فانجای عمان، المحرق بحرین و....


2-پرسپولیس اولین نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا بود که در سال 1969 برابر 4 تیم در گروه خودش قرار گرفت که 2 تیم از این 4 تیم کوگیوی ژاپن ومکابی رژیم اشغالگر بودند .جالب این که در سال 1970 که استقلال قهرمان شد تنها تیم قدر قاره در مسابقات نماینده اسرائیل غاصب بود وهیچ تیمی از کره وژاپن واز جمع تیم های صاحب فوتبال آن دوران قاره یعنی عراق وسوریه وکویت در مسابقات حضور نداشتند .


3-در سال 1972 پرسپولیس نماینده ایران در فوتبال قاره بود،اما ای اف سی به علت تحریم دائم مسابقات توسط اعراب ،مسابقات این دوره را تعطیل کرد واین مسابقات تا سال 1985 برگزار نشد .


4-در سال 1988 تیم پرسپولیس نماینده ایران در مسابقات بود اما یک درگیری تاریخی یعنی اخراج علی پروین که بسیار مورد حمایت بازیکنان وتماشاگران بود باعث بازی غیر معمول بازیکنان برابر تیم محمدان بنگلادش بود ونوع بازی مردان تیم به گونه ای بود که به نظر میرسید صحنه سازی برای نشان دادن عصبیت ونارضایتی بازیکنان از غیبت علی پروین است .وقتی پرسپولیسی ها به ایران برگشته ومسئولان اداری تیم علی پروین را به تیم برگرداندند ،آن وقت بازیکنانی که 2-1 به نماینده بنگلادشی ها باخته بودند،بدون باخت مسابقات سال 1367 را با قهرمانی به پایان رساندند .


5-در سال 1996 پرسپولیسی ها با برد برابر تیم فوتبال الریان قطر،الزورای عراق ،آلیمای قزاقستان،کوپتداق ترکمنستان وباخت برابر تیم فوتبال پوهانگ کره جنوبی،تیم سوم قاره شدند .باخت 3-1 به پوهانگ زمانی رخ داد که 7 مرد پرسپولیس 3 ماه قبل در تیم ملی ایران که تیم ملی کره را 6-2 برده بود حضور داشتند .


6-در سال 1997 تیم پرسپولیس به عنوان نماینده ایران بار دیگر به نیمه نهایی رسید، آنها در نیمه نهایی در غیاب 4 بازیکن اصلی 4-1 به تیم الهلال باختند که تا آن زمان بدترین باخت بین المللی پرسپولیس محسوب می شد.


7-در سال 1999 پرسپولیس در حالی به عنوان سوم قاره رسید که باز هم تنها یک باخت داشت،باخت برابر جوبیلو ایواتای ژاپن که سال قبل در تهران استقلال را هم در فینال برده بود .


8-در سال 2000 پرسپولیس برای آخرین بار در جام باشگاه های آسیا شرکت کرد  وبار دیگر سوم شد .این بار پرسپولیس به تیم فوتبال سوون سامسونگ باخت .این بار علی کریمی برای آخرین بار در ترکیب پرسپولیس بازی کرد ورفت تا 7 سال دیگر که در 31 سالگی به پرسپولیس برگشت .


9-پرسپولیس در سال 2003 اولین نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان بود که در گروه خود دوم شد اما تنها تیم های اول به دور دوم می رفتند .پرسپولیس برابر تیم پاختاکور تاشکند باخت .مسابقات این گروه به طورمتمرکز در تاشکند برگزار شد .


10-پرسپولیس در سال 2007 هم نکاینده ایران بود اما در گروهش علیرغم باخت 5-1 به الغرافه قطر اول شد با این حال در مرحله یک هشتم نهایی 1-0 به تیم بنیادکار ازبکستان باخت که مربیش اسکولاری وبازیکنش ریوالدو بود .ریوالدوی 36 ساله  تک گل تیم فوتبال بنیادکار را از روی نقطه پنالتی زد .


11-پرسپولیس در سال 2012 در مسابقات گروه خود برابر تیم نماینده امارات یعنی الشباب یک برد شش گله نوروزی به دست آورد .در این مسابقات که در زمستان 90 وبهار 91 برگزار شد دنیزلی مربی پرسپولیس بود .


12-پرسپولیس در آخرین حضورش در آسیا با یکی از تیم های نه چندان قوی خود برا برابر تیم های فوتبال الهلال عربستان،النصر عربستان،لخویا قطر وبنیادکار برنده شد اما در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد .برانکو با پرسپولیس تا به حال 2 تیم عربستانی را برده است .


13-پرسپولیس در حالی برای سیزدهمین بار در این عرصه شرکت میکند که اولین بازیش،بازی برابر تیم فوتبال الهلال بوده است که رکورد هماوردی برابر تیم فوتبال پرسپولیس بود اما الوحده،برای سومین بار است با پرسپولیس روبرو می شود در حالی که هیچ وقت پرسپولیس این تیم را نبرده است .

دیدگاه‌ها