کد خبر : 1401496 | 18 اسفند 1395 ساعت 14:59 | 39.1K بازدید | 1 دیدگاه

زیزو پایان فصل می خندد؟

خوش شانسی، راموس و قمار خطرناک زیزو

سرخیو راموس و صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، تنها نکات مثبت رئال مادرید در شب جهنمی سن پائولو بودند.

خوش شانسی، راموس و قمار خطرناک زیزو

به گزارش "ورزش سه"، واقعیت این است که کمتر هوادار رئال پس از پایان نیمه اول بازی در سن پائولو به صعود امید داشت. تیم زیدان فوتبال بازی نمی کرد و به صورت جدی سایه حذف را بالای سر خود می دید.

 

 

1185835

 

 

زیدان بار دیگر روی سیستم 3-3-4 و استفاده از مثلث BBC حساب باز کرده بود ولی وقتی تیم او نیمه اول را بازنده به رختکن رفت، خودش نیز به این نتیجه رسیده بود که ریسکش جواب نداده است. در واقع ترکیب اولیه رئال جواب نداده بود تا اینکه راموس، فاکتور غیر قابل کنترل رئال در بازی های حساس، جور بیل، بنزما و رونالدو را کشید و کاری که این سه در نیمه اول یکی دو بار موقعیتش را یافته بودند را انجام داد.

رئال تا قبل از گل راموس تنها یک گل با حذف از لیگ قهرمانان فاصله داشت و یک پایش هم بیرون جام بود؛ ولی ژن تسلیم ناپذیری خود و کاپیتانش یک بار دیگر سرنوشت را به نفعش رقم زد.

 

 

1185914

 

 

واقعیت این است که رئال راه سختی کشیدن برای رسیدن به موفقیت در لیگ قهرمانان را یاد گرفته است. ناپولی پس از یک نیمه اول رویایی که رئال را در منگنه خود قرار داده بود، فقط به یک گل دیگر نیاز داشت تا شگفتی را کامل کند. شاید اگر 10 سال پیش بود، این رئال مادرید حالا از گردونه رقابت ها حذف شده بود.

تا پیش از آمدن مورینیو به رئال، این تیم 6 سال متوالی در حسرت صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بود ولی پایه خودباوری و اعتماد به نفس را ابتدا مورینیو در رئال بنا نهاد و حالا این تیم به درجه ای از اطمینان رسیده و بازیکنانی در اختیار دارد که می توانند در دیدارهایی که تقریبا همه چیز برای رئال تمام شده، ورق را برگردانند.

حالا رئال می تواند در دشوارترین ورزشگاه ها مثل همین سن پائولو، از زیر فشار سنگین حریف و تماشاگرانش خارج شده و پیروز میدان شود. امری که یک دهه پیش تصورش هم مشکل بود.

 

 

1185485

 

 

اصرار بیهوده زیدان روی یک سیستم خاص

«وقتی BBC آماده باشد، در ترکیب قرار خواهد داشت»، زیدان با اصرار روی این عقیده، که تا به امروز کمتر هواداری را قانع کرده، امتیاز ویژه ای به سه فوق ستاره خود داده است. واقعیت این است که خیلی از بازیکنان ثابت فعلی رئال، از روزهای اوج خود به دورند و وقتی در میدان هستند، این حس را به تماشاگر انتقال می دهند که در حد خود نمی دوند و تلاش نمی کنند.

رئال بدون خلاقیت های فردی بازیکنانش و گاه کمک های داوری، در زمین رنج می کشد و زیدان باید به این فکر کند که در بازی های مهم، همیشه نباید 11 بازیکن روتین و تکراری به میدان بروند. اگر BBC، مودریج، کاسیمیرو، و دیگران در شرایط ایده آل قرار ندارند، نباید بازی کنند. در رئال مادرید فعلی، این اصل رعایت نمی شود و یا حداقل در دیدارهای حساس چنین چیزی را شاهد نبوده ایم.

 

 

1185804

 

 

قمار خطرناک مرد فرانسوی

زیزو باید نیمه اول دیدار با ناپولی را بارها تماشا کرده و آنالیز کند. رئال در ادامه راه دشوارش در فصل جاری، نیاز به یک تغییر استراتژی فوری دارد. راموس نمی تواند و نباید به مرد همیشه ناجی رئال تبدیل شود. او در واقع انعکاسی از شرایط فعلی رئال است.

شاید شخصیت قهرمانی رئال و حضور کاپیتانش در بسیاری مواقع برای پیروزی این تیم و مغلوب کردن هر حریفی در هر سطحی کفایت کنند؛ اما این 2 فاکتور در همه مسابقات به کار رئال نخواهند آمد.

 

راموس شب گذشته ناپولی را نیز به لیست طولانی قربانی هایش اضافه کرد ولی رئال به صورت جدی باید نگران این همه وابستگی به کاپیتانش در بازی های بزرگ باشد.

راموس در لادسیما نقش اصلی را داشت و راه برای رسیدن به اوندسیما را هم او هموار کرد و شاید، دو گل شب گذشته او به ناپولی، مسیر رئال برای یک قهرمانی اروپایی دیگر را نیز بازکرده باشد؛ ولی در فوتبال همیشه نمی توان بر پایه خلاقیت های فردی یک یا دو بازیکن و نیز صرف داشتن شخصیت قهرمانی پیروز شد.

رئال با ادامه این روند، قمار خطرناکی کرده است.

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها