کد خبر : 1402184 | 21 اسفند 1395 ساعت 12:46 | 15.1K بازدید | 1 دیدگاه

پیکان باید سهمیه بگیرد؟ (یادداشت)

مصاحبه روز گذشته مدیرعامل باشگاه پیکان پس از شکست خانگی این تیم مقابل پدیده نشان می دهد جاه طلبی های مجید جلالی و شاگردانش به بدنه باشگاه پیکان هم منتقل شده است!

پیکان باید سهمیه بگیرد؟ (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، تیم پیکان که در ابتدای این فصل لیگ برتری شد، با استخدام مجید جلالی و خرید بازیکنانی اغلب متوسط، تمام توان خود را معطوف به حفظ تیمش در لیگ برتر کرد. اتفاقی که هم سرمربی و هم مدیران این باشگاه در تمام مصاحبه های خود از ابتدای فصل روی آن تاکید داشتند. عملکرد دور از انتظار شاگردان جلالی و کسب 25 امتیاز از نیم فصل اول، آنها را در رتبه دور از انتظار چهارم قرار داد؛ آن هم تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب آهن!


شاید همین اتفاق و نمایش های دور از انتظار بود که باعث شد توقعات از شاگردان جلالی رفته رفته بیشتر شود. موضوعی که استارت آن را خود جلالی زد و با وجود تاکید مداوم روی تلاش برای بقای پیکان، در گوشه ذهن خود حضور در رتبه چهارم و کسب سهمیه آسیایی را مرور می کرد. اتفاقی که در کنفرانس مطبوعاتی این هفته پیکان پیش از دیدار مقابل پدیده علنی شد و جلالی از هدف بزرگی گفت که خودش و شاگردانش به دنبال آن هستند.


با نتایجی که حریفان پیکان در جدول به دست آورده بودند، تیم جلالی این شانس را داشت که با شکست پدیده بازهم به رتبه چهارم برگردد و سال را در این رتبه باورنکردنی تمام کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و در روزی که پیکان موقعیت های فراوانی را از دست داد، دومین شکست خانگی فصل خود را به ثبت رساند.


این اتفاق باعث شد مدیرعامل باشگاه پیکان پس از پایان این مسابقه از جریمه 5 میلیونی بازیکنانش خبر بدهد و از عملکرد بسیار بد این تیم در نیم فصل دوم انتقاد کند. به گفته محمود شیعی، بازیکنان این تیم قدر فرصتی که سایر تیم ها برای پیکان ایجاد کرده بودند را ندانسته و به دلیل عدم صعود این تیم به رتبه چهارم، آنها شایسته جریمه شدن هستند.


در اینکه پیکان در نیم فصل دوم عملکرد بسیار بدی نسبت به نیم فصل اول داشته تردیدی وجود ندارد. آنها از 9 بازی دور برگشت، 6 بازی را باخته اند و در همه این مسابقات هم دروازه شان باز شده اما نکته اصلی، توقعی است که باید از تیم تازه لیگ برتری شده ای مثل پیکان داشت. این آیا این تیم واقعا ابزار لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان یکی از چهار نماینده ایران در فصل آینده دارد؟ 


تیمی که در 6 فصل اخیر یک سال در میان بین لیگ یک و لیگ برتر در رفت و آمد بوده و اولین برد این فصل آنها مقابل استقلال خوزستان آنها را پس از دو فصل در لیگ برتر صاحب پیروزی کرده، آیا می تواند آسیایی شود؟


البته از نظر امتیازات و جدول و شرایط عجیبی لیگ امسال، پیکان هنوز شانس زیادی برای حضور در رتبه چهارم و حضور احتمالی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و اصلا ممکن است به این هدف دست پیدا کند اما اینکه ابه این هدف نرسد، چیز عجیب و دور از انتظاری رخ داده باشد، قطعا این طور نیست.


تیم فوتبال پیکان هیچ وقت در تاریخ خود حضور در مسابقات آسیایی را تجربه نکرده و اگر امسال به این هدف دست پیدا کند، قطعا یکی از عجیب ترین اتفاقات فوتبال ایران رقم خورده است. اینکه تیمی از لیگ یک بیاید و سهمیه بگیرد، اتفاقی است که هرگز در تاریخ لیگ برتر رخ نداده است. هدفی که هنوز هم دستیابی به آن اصلا بعید نیست.

دیدگاه‌ها