کد خبر : 1402344 | 22 اسفند 1395 ساعت 09:50 | 37.7K بازدید | 6 دیدگاه

به بهانه تصمیمات داوری اخیر به سود بیانکونری

چرا همیشه پای یوونتوس در میان است؟

بعد از پیروزی های بحث برانگیز برابر اینتر و ناپولی، پنالتی جنجالی دیدار با میلان باعث شده تا یک بار دیگر انگشت اتهامات به سوی یوونتوس نشانه رود.

چرا همیشه پای یوونتوس در میان است؟

 

به گزارش "ورزش سه"، راجا ناینگولان، ستاره  خط میانی رم مدتی پیش در مورد احساس خود به بیانکونری ها گفت: "من همیشه از یوونتوس متنفر بوده ام زیرا آنها یا با یک پنالتی یا ضربه ایستگاهی بالاخره پیروز می شوند."

 

حالا به نظر می رسد بعد از پیروزی بحث بر انگیز آنها برابر میلان، دوباره کمی زمان برای تغیر ذهنیت ها نسبت به یووه لازم است. نیمی از جمعیت متعصب طرفدار فوتبال در سرزمین آتزوری معتقدند که در همه ابعاد از جمله مسائل اقتصادی و جغرافیایی، نه تنها بین شمال و جنوب، بلکه بالاخص برای یوونتوس تفاوت هایی وجود دارد.

 

 

1186745

 

 

تقریبا 5 دقیقه وقت اضافه نیز رو به پایان بود که ارسال استفان لیخشتاینر، مدافع کناری یوونتوس در فاصله 1.87 سانتیمتری به دستان دی شیلیو برخورد کرد و با تصمیم بحث برانگیز داور کناری و مشورت دادن او به قاضی میدان، جنجال های ورزشگاه اختصاصی یوونتوس کلید خورد.

 

بازیکنان خشمگین میلان معتقد بودند که برخورد توپ به دست دی شیلیو عمدی نبوده و با توجه به فاصله کوتاه توپ با دست و عدم امکان راهی برای جلوگیری از اتفاق، این موقعیت پنالتی محسوب نمی شود.

 

 

1186751

 

 

داویده ماسا، قاضی میدان بعد از مشورت با همکاران خود صحت این تصمیم را تایید کرد و علیرغم اعتراضات فراوان بازیکنان قرمز و مشکی حاضر در میدان، نقطه پنالتی را نشان داد.

 

پائولو دیبالا، ستاره جوان بیانکونری ها نیز با ضربه ای دقیق موفق شد دروازه دوناروما را باز کند تا شاگردان آلگری علاوه بر کسب 3 امتیاز، رکورد پیروزی های خانگی خود را به 31 برد افزایش دهند.

 

 

1186752

 

 

در پایان بازی، مونتلا سعی بر کنترل بازیکنان خشمگین میلان، از جمله باکا که موفق شده بود گل تساوی را به ثمر برساند داشت. اما شاید حالا بهترین همدرد برای آنها، رقیب همشهری این تیم یعنی اینتر باشد.

 

در اواخر ماه قبل، نراتزوری ها نیز با چنین شرایطی تورین را به مقصد خانه ترک کردند و آنها نیز نیکولا ریتزولی را مقصر شکست در برابر یوونتوس قلمداد می کردند.

 

 

1186744

 

 

از نگاه هواداران اینتر، این ضربه دیدنی خوان کوادرادو نبود که عامل شکست آنها برابر یوونتوس بود. آنها عدم اعلام دو ضربه پنالتی و در نهایت اخراج پرسیچ و ایکاردی را عامل این شکست دشوار قلمداد می کنند.

 

در آن دیدار، ایکاردی را باید نقش اول همه منازعات میانه میدان دانست. پاس به عقب کیه لینی که توسط این مهاجم جوان قطع و وارد دروازه بوفون شده بود نیز از سوی ریتزولی مردود اعلام شد تا خشم نراتزوری ها به اوج برسد.

 

ریتزولی معتقد بود که مدافع یووه توپ را به قصد اینکه بوفون بازی را مجددا آغاز کند برای او ارسال کرده اما بازیکنان اینتر نظر دیگری داشتند و متاسفانه صحنه این اتفاق دیگر هرگز از سوی گروه فیلمبرداری باشگاه یوونتوس که پوشش دهنده اصلی مسابقه بود پخش نشد.

 

با توجه به افکار بدبینانه ای که همیشه بر بطن فوتبال ایتالیا حاکم بوده، احتمالا بازی های بعدی یوونتوس و داوری آن به شدت زیر ذره بین قرار خواهد گرفت. این اتفاق با توجه به پیروزی بیانکونری ها در کوپا ایتالیا برابر ناپولی با اعلام دو پنالتی که هر دوی آن به نظر تیم مهمان صحیح نبود، خیلی هم عجیب نخواهد بود.

 

 

1184254

 

 

پنالتی دوم تنها لحظاتی بعد از برخورد پبانیچ و رائول آلبیول اتفاق افتاد و مدافع سابق رئال مادرید آن را به مثابه یک رسوایی برای فوتبال ایتالیا قلمداد کرد و مدیر ورزشی ناپولی نیز این اتفاق را برای فوتبال ایتالیا خجالت آور و مخرب توصیف کرد.

 

اما در دیدار جمعه شب برابر میلان، باز هم این اتفاقات در زمین نمود پیدا کرد. البته شاید نکته نا امید کننده اینجاست که به دلیل این مسائل، خیلی عملکرد خیره کننده دوناروما منعکس نشد. اما این سنگربان جوان یک بار دیگر ثابت کرد که جانشینی به حق برای جان لوییجی بوفون در دروازه لاجوردی پوشان خواهد بود.

 

1186746

 

 

دوناروما نمایش شگفت انگیزی در برابر مدافع عنوان قهرمانی سری آ ارائه داد و با 9 عکس العمل فوق العاده، به تنهایی در آستانه شکستن رکورد پیروزی های خانگی شاگردان آلگری بود.

 

اما در پایان بازی، دوناروما اعتراض فراوانی به اتفاقات داوری داشت و حتی وینچنزو مونتلا نیز که در پایان مسابقه سعی بر آرام کردن فضای متشنج تیمش داشت اعتراف کرد که جلوگیری از اعتراض بازیکنان غیرممکن بوده است.

 

مونتلا گفت: "حتی در چنین روزهای داوری نیز من ترجیح می دهم در مورد عملکرد داوران صحبت نکنم. ماسا به من گفت که خودش شخصا این پنالتی را اعلام کرده اما من معتقدم با این فاصله فراوان، تشخیص صحیح صحنه ممکن نیست.

 

 

1186748

 

 

جان لوییجی بوفون، سنگربان کهنه کار یوونتوس قبل از شروع این دیدار در مورد زیر سوال بردن مشروعیت قهرمانی های تیمش توسط دیگر رقبا واکنش تندی نشان داد و تاکید کرد که کسانی که این ادعاها را مطرح می کنند، بهتر است ساکت باشند و با رفتن به خانه، سعی بر پیشرفت و بهبود شرایط خود داشته باشند.

 

 

1186747

 

 

اما علیرغم همه اتفاقات، همان طور که مونتلا اشاره کرد، قاضی مسابقه تنها با استناد به مشورت کمک داور که برخورد توپ به دست دی شیلیو را تایید کرده، نقطه پنالتی را نشان داد و قطعا انتقادات از این شرایط به این زودی به پایان نخواهد رسید.

 

در پایان بازی، فریادهای دونارومای خشمگین را می توان نماینده نیمی از کشور ایتالیا که به این تئوری اعتقاد دارند دانست؛ "این ممکن نیست. اتفاقات همیشه به سود آنهاست."

 

 

منبع: سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها