کد خبر : 1402444 | 22 اسفند 1395 ساعت 14:16 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

کربکندی: مظاهری و بیرانوند می‌توانند فیکس باشند

از نظر رسول کربکندی، بیرانوند و رشید مظاهری در مقطع کنونی می توانند برای تیم ملی بازی کنند.

کربکندی: مظاهری و بیرانوند می‌توانند فیکس باشند

به گزارش "ورزش سه"، رسول کربکندی سرمربی سابق ذوب آهن درباره وضعیت دروازه بان های تیم ملی گفت:« بعد از چند سال که مشکل دروازه بانی داشتیم، حالا چند دروازه بان در تیم ملی حضور دارند که فوق العاده کار می کنند و به تناوب به اردوهای تیم ملی دعوت می شوند. بیرانوند، مظاهری و اخباری نشان داده اند که می توانند خیال کی روش را آسوده کنند. به نظر من کی روش نباید فقط به بیرانوند اتکا کند. او باید فرصت بازی به امثال مظاهری را بدهد تا او هم بتواند عرض اندام کند و خودی نشان بدهد. »


کربکندی صحبتهایش را اینگونه ادامه داد:« همیشه اینطور بوده که برخی دروازه بان ها پشت خط دروازه بان اصلی می مانند و از بین می روند. زمان بازی ما خیلی ها پشت سر مرحوم ناصر حجازی ماندند، زمان عابدزاده همینطور بود و البته این شرایط در دوران حضور رحمتی درون دروازه تیم ملی ادامه داشت. البته زمان حجازی و عابدزاده بیشتر بود و طی سالیان اخیر کمتر. به نظر من نباید در مقطع فعلی این اتفاق بیفتد. باید به دروازه بان هایی نظیر رشید مظاهری فرصت بازی بدهیم تا آنها هم تلاش کنند و به دروازه تیم ملی برسند. آنوقت شاهد یک رقابت برابر خواهیم بود. رقابتی در شرایط بازی که می تواند عادلانه تر باشد.»


سرمربی سابق سپاهان و ذوب آهن در ادامه گفت: « وقتی دو دروازه بان در تیم ملی فرصت بازی پیدا کنند، آنوقت رقابت برابر خواهد بود. دیگر هیچ دروازه بانی مدعی نمی شود که فرصت بازی به دست نیاورده. در این شرایط هر دروازه بانی ، مثلا از بین مظاهری و بیرانوند بهتر کار کرد می تواند جای دیگری را تنگ تر کند و فضای کار را بگیرد.»


دروازه بان سابق تیم ملی درباره بیرانوند هم صحبت کرد:« بیرانوند دروازه بان خوبی است اما یکسری نقاط ضعف دارد که باید آنها را برطرف کند. باید بپذیریم که بازی در پرسپولیس آسانتر از تیمهای دیگر است. به خصوص تیم فعلی که مدام به سمت دروازه حریفان حمله می کند و کمتر اجازه می دهد تیم مقابل صاحب موقعیت شود. عیار بیرانوند تحت فشار مشخص خواهد شد. باید ببینیم او در این شرایط چگونه عمل خواهد کرد.» 


کربکندی صحبتهایش را با بررسی شرایط رشید مظاهری به پایان برد:« روند مظاهری واقعا خوب بوده و او در دروازه بانی ثبات داشته. هر دروازه بانی ممکن است نوسان داشته باشد اما مظاهری با کمترین نوسان درون دروازه ذوب آهن ایستاده و نشان داده که دروازه بان قابل اعتمادی است. حتی برای حضور درون دروازه تیم ملی. مدافعان مرکزی ذوب آهن جوان هستند و همین مساله فرصت را برای مظاهری فراهم کرده تا خودنمایی کند و موقعیت های حرفان را یکی پس از دیگری مهار کند.»

دیدگاه‌ها