کد خبر : 1402692 | 23 اسفند 1395 ساعت 15:25 | 34.4K بازدید | 4 دیدگاه

اختلاف‌نظر شدید در افتتاح غیرفوتبالی ورزشگاه مشهد؛

پرتاب نیزه و چکش در بهترین استادیوم فوتبال ایران؟

در حالی که هیات فوتبال تنها به صرف کاربری فوتبالی از ورزشگاه بی‌نظیر امام رضا(ع) اصرار دارد، مسئول تربیت‌بدنی آستان قدس خبر از انجام رقابت‌های دوومیدانی در این ورزشگاه می‌دهد.

پرتاب نیزه و چکش در بهترین استادیوم فوتبال ایران؟

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که اصرار شدید مهدی برادران رئیس هیات فوتبال خراسان برای استفاده تیم‌های فوتبال لیگ‌برتری استان خراسان از ورزشگاه سطحA امام رضا(ع) با مخالفت اولیه رئیس هیات‌مدیره تربیت‌بدنی آستان قدس مواجه شد و این ورزشگاه متعلق به کی روش و بازی‌های ملی عنوان شد، حسین یوسفی امروز مجوز بازی‌های لیگ‌برتری پدیده و سیاه‌جامگان را در این ورزشگاه صادر کرد.


مدیرعامل تربیت‌بدنی آستان قدس گفت :«ما آمادگی داریم دغدغه مجموعه‌های داخلی از جمله تیم‌های لیگ‌برتری که در برهه کنونی نیاز به حمایت دارند را برطرف کنیم. می‌توانیم این ظرفیت را در اختیار تیم‌ملی کشورمان هم بگذاریم تا به صورت کامل از این امکانات مدرن و استاندارد بهره مند شوند.»


اما قراردادن پیست تارتان و اضافه شدن مواد دوومیدانی از جمله اختلافات بزرگ هیات فوتبال خراسان با تربیت بدنی آستان قدس است، خصوصا آنجا که حسین یوسفی چنین می‌گوید :«خوشبختانه از پتانسیل ورزشگاه به صورت هدفمند بهره خواهیم برد به عنوان مثال رقابت‌های دوومیدانی آسیایی سال آینده در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مشهد برگزار خواهد شد و در ورزشگاه امام رضا(ع) میزبان این مسابقات خواهیم بود.»


اما پرتاب چکش و نیزه در بهترین استادیوم فوتبال ایران به شدت صدای رئیس هیات فوتبال خراسان را درآورده است :«مگر این ورزشگاه با قابلیت‌های بالا به آسانی درست شده که با اجرای مواد دوومیدانی همچون پرتاب نیزه و چکش و وزنه، چمن خوب و یکدست آن را نابود کرد. شاید برخی دوستان متوجه ارزش و اهمیت این ورزشگاه نیستند. با این اقدامات این ورزشگاه عمری نخواهد داشت.»


مهدی برادران به شدت به برنامه افتتاحیه غیرفوتبالی این ورزشگاه نیز انتقاد داشته و ادامه می‌دهد :«در استادیوم فوتبال نمی خواهند یک فوتبال ساده را برگزار کنند. کاری که در دنیا رایج است و همیشه بزرگترین ورزشگاه‌ها را با خاص‌ترین مسابقات محلی یا ملی افتتاح کرده‌اند. ما پیشنهاد داده‌ایم تا لااقل یک نیمه بین پیشکسوتان فوتبال خراسان و ترکیبی از لیگ‌برتری‌های استان در افتتاحیه انجام شود و از شعائر مذهبی یا امام رضا و یا جوادالائمه که همواره تیم های پدیده و سیاه‌جامگان ما به این دو متوسل بوده‌اند استفاده شود والا غیر از اینکه افتتاحیه زمین فوتبال نیست.»


رئیس هیات فوتبال تاکید کرد :«آیت‌الله رئیسی، عنایت خاصی به ورزشگاه امام رضا(ع) و تکمیل و بهره‌برداری آن داشته اند و اگر توجه ویژه ایشان نبود سرنوشت این ورزشگاه و همچنین افتتاح رسمی آن نامعلوم بود. افتتاح استادیوم فوتبال بدون انجام مسابقه مثل این است که رستورانی افتتاح شود و در شروع غذایی سرو نکند. یا حسینیه ای افتتاح شود و یک خط نوحه در آن خوانده نشود و ... امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر حل شود تا فردا شب برای فوتبال استان رویایی شود.»

دیدگاه‌ها