کد خبر : 1403885 | 29 اسفند 1395 ساعت 18:59 | 186.2K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان ، مدعی لیگ نود و شش 

ورود ناگهانی کرانچار از مسیر برانکو

اگر مصاحبه رسانه سپاهان با زلاتکو کرانچار را دیده باشید از شور و شعف عجیب مجری این گفت و گو تعجب می کنید اما بعد از دوره تلخ با عبدالله ویسی شاید حق با او باشد .

ورود ناگهانی کرانچار از مسیر برانکو 

به گزارش "ورزش سه" ، زلاتکو کرانچار درحالی برای سومین بار به ایران برمی گردد که در مرتبه های قبلی نیز شرایطی دشوار پیش روی او بود و دو ویرانه را تحویل می گرفت . اول ، تیم درهم شکسته پرسپولیس با مدیریت عجیب سازمان تربیت بدنی وقت و دوم ، سپاهان رده دوازدهمی که در تضاد بین بازیکنان و لوکا بوناچیچ به وضع بدی گرفتار شده بود . 


کرانچار در این بین دو بار دیگر هم احتمال حضور در ایران را داشته ، اول بار ، جانشینی علی دایی در پرسپولیس و بار دوم هدایت تیم امید . دو موقعیتی که از پی هم از دست رفتند تا در تیم اول زمینه بازگشت برانکو ایوانکوویچ فراهم شود و در تیم امید هم محمد خاکپور کار را دست بگیرد و البته با شکست تمام کند ، درحالی که خود خاکپور مدافع حضور کرانچار در ایران بود . 


این مربی خوش اخلاق و باشخصیت کروات که رابطه خوبی با سرمربی پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ دارد ، درپی تصمیم گیری درست مدیران وزارت ورزش (امیرخادم) و استخدام برانکو برای تکرار همان مدل به اصفهان رفته و هوشمندانه سپاهان را خانه اش می خواند اگرچه در این بین در دو تیم الاهلی قطر و دیناموزاگرب حضور داشته و موفقیتی را تجربه نکرده است . با این حال ، سابقه مناسب در سپاهان و دو قهرمانی لیگ و حذفی و البته اقبال هواداری ، مدیران سپاهان را مجاب به بازگرداندن او می کند تا بعد از آزمون و خطای شش هفته ای ، سپاهان مثل پرسپولیس پارسال در هیئت یک قهرمان وارد لیگ شود . 


او جانشین عبدالله ویسی ، سرمربی قهرمان فصل گذشته لیگ شده است که سپاهان تاب و حوصله رژیم جدیدش را نداشت . مردی که اگرچه در اهواز به خواسته بزرگ خود رسید اما در نقش جهان هرگز محبوب سکوها نشد تا شاید دوباره با یک تیم دیگر استعداد و علاقه خود به مربیگری را به نمایش بگذارد . 


کرانچار  برخلاف حسین فرکی و عبدالله ویسی دو مربی قبلی مشکل بی اعتمادی هواداران را ندارد و می تواند با حوصله تیم مورد نظرش را در اصفهان بسازد ، جایی که تشنه بازگشت به سطحی است که به آن تعلق داشته و می خواهد قهرمان شود . با این وصف ، سپاهان سال 96 ، یک مدعی جدی در لیگ خواهد بود ، به خصوص که آنها یکی از زیباترین و بهترین ورزشگاه های ایران را نیز در اختیار دارند . نقش جهانی که اگر چه افتتاحش طول کشید اما عمر مربیگری کرانچار به حضور در آن قد داد تا شاید فصل بعد ، سپاهان با هواداران پرشورش ، هیجان جدید لیگ باشد .

دیدگاه‌ها