کد خبر : 1404034 | 01 فروردين 1396 ساعت 12:08 | 21.5K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره سابق قطر: بازی ایران آخرین امید ماست 

فوساتی جادوی جمال حاجی را تکرار می‌کند؟

عبدالله جاسم بازیکن سابق تیم ملی قطر عقیده دارد تیم ملی فوتبال این کشور قادر است 3 امتیاز دیدار مقابل ایران را به دست بیاورد.

فوساتی جادوی جمال حاجی را تکرار می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، جاسم که در تیم سرسخت مقدماتی جام جهانی 1998 که ایران را در دوحه شکست داد حضور داشته است، ضمن شمردن خاطراتی از آن دوره بازیکنان کشورش را به مبارزه با ایران تشویق می کند. البته جاسم در این گفت و گو با احترام از ایران صحبت می کند و عقیده دارد کار مقابل ایران بسیار دشوار خواهد بود مگر آنکه قطر بتواند در دقایق اولیه به گل برسد. این گفت و گو را بخوانید:


بازی مقابل ایران را چگونه می بینید؟
رقابت بسیار دشواری پیش روی ماست و باتوجه به اینکه ما چاره ای جز پیروزی نداریم کار برای ما سخت تر هم خواهد بود.


انتظار شما از این بازی چیست؟
به نظر من نتیجه مطلوب تنها پیروزی در این مسابقه است و این توقع زیادی از تیم ملی ماست.


آیا در چهره تیم ملی قطر سیمای یک تیم پیروز را می بینید؟
چراکه نه؛ در حال حاضر ایران با 11 امتیاز صدرنشین است و اگر ما این تیم را شکست دهیم فاصله ما به 4 امتیاز کاهش خواهد یافت. 7 امتیازی شدن در این گروه بسیار مهم است و بعد از آن هم ما باید پیروزی را در دو بازی دیگر مقابل کره جنوبی و چین جستجو کنیم که در این صورت می توانیم در مسابقات ازبکستان و سوریه هم با یک تساوی خودمان را به جام جهانی برسانیم. 


اما تیمی که فقط 4 امتیاز جمع کرده چطور ممکن است در دور دوم تا این حد موفق باشد؟
این مساله نیاز به قربانی کردن دارد و بازیکنان باید منافع شخصی و رنگ های باشگاهی را کنار بگذارند و بدون توجه به رقابت های لیگ فقط به تیم ملی قطر و تیم عنابی فکر کنند، اینکه ما در دو بازی آینده مقابل ایران و ازبکستان با نیروی کامل به میدان برویم و به مرور خود را به صدرجدول نزدیک کنیم. 

 

آیا شما خاطره مشابهی از این موفقیت دارید؟
بله من در زمانی که بازیکن تیم ملی قطر بود در مقدماتی جام جهانی 98 جو بنفرر سرمربی تیم ملی ما بود و دور اول نتایج بدی گرفت و جای خود را به جمال حاجی داد و ما نتایج بسیار خوبی گرفتیم و اگر در بازی آخر مقابل عربستان در دوحه به پیروزی می رسیدیم به پلی آف صعود می کردیم ولی ما این شانس را در بازی آخر از دست دادیم در حالی که بسیار به جام جهانی نزدیک بودیم.


چه ترسی از ایران در این دیدار حساس دارید؟
من بیش از هر چیزی از خستگی بازیکنان وحشت دارم چون ما در دو بازی سنگین مقابل ایران و ازبکستان به میدان خواهیم رفت. بازیکنان اصلی ما در الریان و لخویا در لیگ قهرمانان آسیا خسته هستند و امیدوارم این پیش بینی من حقیقت نداشته باشد.


آیا نسبت به انتخاب بازیکنان تیم ملی نظر خاصی دارید؟
به نظر من جای محمد جمعه هافبک چپ السیلیه و علی قادری از الاهلی در این تیم خالی است. 


فکر می کنید ایران مقابل ما چگونه ظاهر شود؟
به نظر من ایران با احتیاط فراوان مقابل ما حاضر خواهد شد. آنها سعی می کنند بازی را آرام کنند و یک تساوی از این مسابقه هم برایشان خوب است چراکه با یک امتیاز مثل یک برنده دوحه را ترک خواهند کرد اما ما عجله داریم که به پیروزی برسیم و این تفاوت ما و ایران است.


به نظر شما کلیدی ترین بازیکن قطر در این دیدار چه کسی خواهد بود؟
رودریگو تاباتا برگ برنده تیم ماست به شرطی که او در همان سطحی باشد که در لیگ قهرمانان با الریان بازی کرد. همچنین حسن هیدوس، خوخی بوعلام، کریم بوضیاف و سباستین سوریا بازیکنان مهم ما در این دیدار هستند.


آیا فکر می کنید ما در نهایت به جام جهانی صعود می کنیم؟
این یک نسل منحصر به فرد در فوتبال ماست که توانسته جام خلیج فارس در عربستان سعودی شود. تیمی که خیلی از آنها می تواند در جام جهانی 2022 بازی کنند اما صعود مستقیم به این رقابت ها یک رویای بزرگ است و به نظر من تیم ملی قطر از نظر نیروی انسانی واجد شرایط این آرزوی بزرگ است. نسلی که من امیدوارم به رویای شان که حضور در بزرگترین تورنمنت جهان است برسند. 


حرف آخر؟
بازیکنان قطر باید بدانند که 5 بازی باقیمانده در این مسابقات 5 فینال جداگانه و هر بازی یک تورنمنت متفاوت است و بازیکنان باید به این نکته توجه نکنند که برای رسیدن به هدف بزرگ چاره ای جز این دیدگاه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها