کد خبر : 1404529 | 04 فروردين 1396 ساعت 18:00 | 75.1K بازدید | 0 دیدگاه

زوجی که سرمربی تیم ملی ساخت؛

عزت‌اللهی مرد اصلی کی‌روش در راه جام‌جهانی

سعید عزت اللهی هافبک تدافعی تیم ملی زیر نظر کارلوس کی روش پیشرفتی چشم‌گیر داشته و حالا می توان از او به عنوان جانشین خلف شماره ۶ تیم ملی نام برد.

عزت‌اللهی مرد اصلی کی‌روش در راه جام‌جهانی

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته تیم ملی ایران در یک بازی حساس دیگر با پیروزی های کی روشی از زمین خارج شد. پیروزی های که یادآور سبک مربیان مطرح فوتبال دنیا نظیر هکتور کوپر، مورینیو، سیمئونه و ... است؛ سبک فوتبالی که بر اولویت شکل دهی ساختار دفاعی و سپس حمله شکل می گیرد. در این سبک فوتبال تمامی بازیکنان با دوندگی های خود نقش تعیین کننده ای در سیستم طراحی شده دارند اما نقش برخی بازیکنان کلیدی تر از سایرین است.


در این گونه سیستم ها وظیفه هافبک های تدافعی که درگیری بر زدن توپ های اول جلو مدافعین میانی در حملات زمینی و‌ ارسال های هوایی حریف را بر عهده دارند و همینطور به مقصد رساندن و دفع توپ های سرگردان که توسط مدافعین به پشت محوطه جریمه می آید، بسیار حساس و‌ تعیین کننده است؛ وظایفی که زوج‌ خط میانی ایران به خوبی از عهده انجام آن برآمدند. عزت اللهی در دیدار مقابل قطر مرد اول میانه میدان بود؛ درست مانند پنج بازی قبلی که توسط کی روش به عنوان بازیکن فیکس به زمین فرستاده شد تا از این حیث تنها بازیکن ایرانی باشد که در تمام دیدارهای تیم ملی حاضر بوده است. بازیکنی که در اکثر درگیری های هوایی برنده دوئل با بازیکنان رقیب شد و‌با استفاده از قامت بلند و‌ زمان بندی مناسب در پریدن به هوا روز فوق العاده ای را در خط میانی پشت سر گذاشت.


کی روش از دیدار مقابل ازبکستان در دور رفت با اضافه کردن احسان حاج صفی به خط میانی شرایط بسیار مطلوبی را در این نقطه از زمین ایجاد کرده و‌ ویژگی های این دو بازیکن در خط اول شکل گیری حمله های ایران باعث برتری سیستم ایران بر حریفانش شده است؛ حاج صفی با استفاده از سرعت و ‌تکنیک خود با شرح وظایف بیشتر که توسط کی روش برای شرکت در حملات به او داده شده است، کاملا با نوع بازی درگیرانه عزت اللهی که توپگیری و‌ خراب کردن بازی حریف است تطبیق پیدا کرده است و‌ پیدا کردن این زوج را می توان یکی از ارزشمندترین و هوشمندانه ترین کارهای کی روش در ترکیب تیم ملی دانست.


البته این دو بازیکن در مقابل قطر و به خصوص در نیمه دوم که تیم ملی برتری محسوسی بر حریف داشت می توانستند در گلزنی نیز موفق باشند که کم تجربگی و بی دقتی آنها مانع شد، اما با توجه به شرایط سنی حاج صفی که در ۲۷ سالگی قرار دارد و‌عزت اللهی که در ۲۰ سالگی به سر می برد، می توانیم امیدوار باشیم که این دو بازیکن در جام جهانی نیز می توانند با نمایش های خود باعث تحسین همگان شوند.

دیدگاه‌ها