کد خبر : 1404583 | 05 فروردين 1396 ساعت 11:48 | 50.4K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت جادوگر سفید از رقیب ایران

تروسیه: چین با لیپی می‌تواند به جام جهانی برسد

جدال چین با کره جنوبی در آغاز دور برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 مهمانان ویژه زیادی داشت از جمله مرد مشهور فرانسوی که در فوتبال جهان به جادوگر سفید مشهور است.

به گزارش "ورزش سه"، جایگاه ویژه ورزشگاه شهر چانگشا در جریان دیدار حساس چین با کره جنوبی میزبان چهره های سرشناس زیادی بود از جمله فیلیپ تروسیه فرانسوی که فوتبالدوستان جهان او را با لقب جادوگر سفید می شناسند. مردی که در این سال ها ترجیح داده با دوری از هیاهوی فوتبال حرفه ای تجربیاتش را به عنوان مدیر آکادمی باشگاه چون کینگ لیفان در چین به استعدادهای این کشور منتقل کند در کنار فرزند مارچلو لیپی مصاف با کره را تماشا کرد و سپس به تمجید از توانایی های سرمربی ایتالیایی پرداخت.


تروسیه در گفتگویی با سایت dayoo news چین گفت:«تصور نمی کردم در چنین مدت کوتاهی بتوانم تاثیرات حضور مارچلو لیپی را در تیم ملی چین ببینم اما کاری که این مربی در مصاف با کره انجام داد واقعا حیرت آور بود و نشان از هوش و تجربه بسیار بالای او می داد».

 

1188983


مرد فرانسوی ادامه داد:«خیلی خوشحالم که مارچلو توانست با ایده های ناب خود تغییر بزرگی در افکار بازیکنان تیم ملی چین ایجاد کند. من هم به مانند بسیاری از چینی های علاقمند به فوتبال از این برد شیرین احساس غرور و خوشحالی کردم چون نه تنها این برد فشار روحی روانی را از دوش تیم ملی چین برداشت بلکه باعث شد تا آنها با روحیه بهتر برای ادامه این چالش مهییج آماده شوند».


تروسیه در پایان برد برابر کره جنوبی را کلیدی ترین نتیجه ممکن در راه زنده ماندن امیدهای صعود چین به روسیه قلمداد کرد و مدعی شد:« با این سه امتیاز و همچنین سایر نتایج رقم خورده می توان این گونه برداشت کرد چین جان دوباره ای در گروه گرفته است چون کسب امتیاز از خانه ایران می تواند باعث شود این تیم یک گام دیگر به روسیه 2018 نزدیک شود. اعتقادم این است چین حالا با حضور مردی مثل مارچلو لیپی شخصیت رسیدن به جام جهانی را پیدا کرده و باید از این فرصت نهایت بهره را ببرد».


نکته جالب این که سایت dayoo news در گزارشی جالب از حضور تروسیه در ورزشگاه به انتشار متن صحبت های جادوگر سفید با فرزند مارچلو لیپی در جایگاه ویژه پرداخت جایی که مربی فرانسوی و مشهور دو دهه گذشته به فرزند لیپی گفت:« پدر شما بار دیگر امید را به مردم چین بازگرداند و باعث شد تا رشته فوتبال دوباره محبوبیتش را به دست بیاورد. امیدوارم که این تیم بتواند در مصاف دشوار با ایران در تهران هم دست پر زمین را ترک کند».

دیدگاه‌ها