کد خبر : 1404746 | 06 فروردين 1396 ساعت 14:50 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

روزهای تلخ اشتیلیکه روی نیمکت کره جنوبی

اولی اشتیلیکه، سرمربی تیم ملی کره جنوبی، روزهای خوبی را روی نیمکت این تیم سپری نمی‌کند.

روزهای تلخ اشتیلیکه روی نیمکت کره جنوبی

به گزارش "ورزش سه"، کره جنوبی روز سه شنبه مقابل چین که در رنکینگ فیفا، رتبه بسیار پایین تری نسبت به آنها دارد، 1-0 شکست خورد ولی چیزی که فوتبال دوستان کره ای را ناراحت کرده، این شکست نیست . در حقیقت این بی برنامه بودن و بی تاکتیکی تیم اشتیلیکه است که هواداران را شاکی کرده و این وضعیت در طول مقدماتی جام جهانی بهبود نیافته است. این دومین شکست کره جنوبی در سی و دو بازی بود که دو تیم مقابل هم قرار گرفته اند. در دیگر 30 بازی، کره 18پیروزی به دست آورده و 12 بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

 

با وجود این شکست، کره همچنان با 10 امتیاز در رده دوم قرار گرفته و تنها ایران را با 4 امتیاز اختلاف، بالاتر از خود می‌بیند ولی این موضوع هم نمی‌تواند پوششی برای وضعیت نه چندان خوب این تیم باشد.

 

در حمله، کره جنوبی 64 درصد مالکیت توپ داشته ولی کاری با این مالکیت توپ نکرده است. اولین باری نبود که کره نمی‌توانست توپ های پشت محوطه جریمه اش را به موقعیت تبدیل کند و اشتیلیکه باز هم دچار همان مشکل هجومی قبل شد.او بیش از حد به مدافعین کناری اش تکیه داده تا با استفاده از سانترهای آنها، مهاجمین را صاحب موقعیت کند .

 

1189169

 

 

چین تحت هدایت مارچلو لیپی، تیمی کاملا متفاوت نسبت به تیمی شده که در ماه سپتامبر، 3-2 مقابل کره شکست خورد. دفاع مستحکم آنها مانع حرکت بازیکنان کره ای در خط حمله می‌شد و اشتیلیکه نتوانست کاری کند که این خط دفاعی شکسته شود.

 

کره جنوبی روی ضربات ایستگاهی نیز نتوانست موقعیتی روی دروازه کره ایجاد کند و همینطور کنترل خط میانی را نیز از دست داد. در خط دفاعی نیز عملکرد کره تعریفی نداشت. آنها در دقیقه 34 روی یک ضربه کرنر به گل رسید، جایی که کره ای ها در مهار یو دابائو موفق ظاهر نشدند.

 

1189170

 

 

پیش از بازی اشتیلیکه عنوان کرده بود که تیمش هم از لحاظ تاکتیکی و هم روحی ، آماده تقابل با چینی متفاوت از بازی رفت است. در حالی که تغییرات لیپی کاملا کارآمد بوده، ولی هر تغییری که اشتیلیکه با توجه به فلسفه فوتبالی اش ایجاد کرد، به ضرر تیمش تمام شد. اشتیلیکه به این معروف است که بازیکنانی که در باشگاه هایشان بازی نمی‌کنند را نیمکت نشین کرده و به جایش به بازیکنانی بازی می‌دهد که در فرم بهتری هستند. با این حال در بازی های اخیر او از بازیکنانی استفاده کرده که کمتر در ترکیب اصلی قرار می‌گرفتند و بیشتر نیمکت نشین بوده اند.

 

1189171

 

 

با این حال مشکل اصلی تیم همچنان خط حمله آن شناخته می‌شود. پارم مون سونگ، یک کارشناس کره ای در مصاحبه با SBS گفت:"  مشکل اصلی تیم این است که بر اساس حریفان، تغییری در تاکتیک‌هایش ایجاد نمی‌کند. همچنین اینکه اشتباه قبلی دوباره تکرار شد، مشکلی جدی است."

 

ایران در حال حاضر با 14 امتیاز پیشتاز گروه است. شاید کره دیگر نتواند به ایران برسد ولی باید رتبه ای که در آن حضور دارد را حفظ کند. کره روز سه شنبه میزبان سوریه در سئول خواهد بود ولی سوریه نیز در رده 95 فیفا قرار گرفته است و پیروزی کره قطعی نخواهد بود. دیدار اخیر دو تیم نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید و سوریه با پیروزی 1-0 مقابل ازبکستان، وضعیت خوبی در جدول دارد.

 

اشتیلیکه پیشتر هم پس از تساوی مقابل سوریه و شکست 1-0 مقابل ایران تحت فشار قرار گرفت ولی پیروزی مقابل ازبکستان، کمی به او زمان داده بود. چونگ مونگ جیو، رئیس فدراسیون کره، تاکید کرد که جایگاه اشتیلیکه امن است ولی ممکن است شکست مقابل سوریه شرایط را عوض کند.

دیدگاه‌ها