کد خبر : 1408790 | 26 فروردين 1396 ساعت 10:11 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

همه جدال های مرگ و زندگی در تهران

استقلال تهران و استقلال قم در پوشش صبا!

آخرین بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر را دو تیم استقلال و صبا در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد جایی که میزبان به دنبال نایب قهرمانی است مهمان به دنبال بقا در لیگ.

استقلال تهران و استقلال قم در پوشش صبا!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس ترین مصاف های تاریخ دو تیم شاهد رویارویی بازیکنانی خواهیم بود که هر یک انگیزه های متفاوتی در زمین خواهند داشت به خصوص استقلالی های سابق که بعد از قرار گرفتن در فهرست مازاد این باشگاه امروز برای اولین بار مقابل هم تیمی ها و طرفداران شان قرار می گیرند. از همین رو به نبردهای تن به تن این مصاف که می تواند صحنه های جذابی را رقم بزند نگاهی گذرا انداختیم.


حنیف – رحمتی؛انتقام با طعم رفاقت


در سال هایی که در استقلال حضور داشتند همواره جزو نزدیک ترین دوستان قلمداد می شدند تا جایی که در اردوهای شبانه روزی همواره هم اتاقی بودند. رحمتی و حنیف به عنوان دو بزرگ استقلال از اواسط فصل قبل با یکدیگر اختلافات فاحشی پیدا کردند تا جایی که بسیاری قرار گرفتن مدافع شمالی در فهرست مازاد علیرضا منصوریان را به تیره و تار شدن این ارتباط ربط دادند و خود حنیف هم در ماه های گذشته بارها به صورت غیرمستقیم حرف هایش را زد گرچه در مصاف پلی آف لیگ قهرمانان برابر السد عمران زاده با حضور در رختکن استقلال با رحمتی آشتی کرد اما این تنها ظاهر امر بود و هنوز دو طرف با هم اختلافاتی دارند که رویارویی این دو در بازی امروز می تواند فرصتی برای گرفتن انتقام باشد.

 

1000408


وریا – مجیدی؛ چپ و راست سابق


وریا غفوری بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت در بازگشت به ترکیب استقلال مقابل لوکوموتیو چندان عملکرد رضایت بخشی نداشت اما با این حال انتخاب اول منصوریان برای دفاع راست است به خصوص در بازی امشب که باید مقابل رفیق سابق خود میثم مجیدی از عهده وظایف خود برآید. مدافع چپ سابق استقلالی ها با حضور در صبا دوباره به روزهای اوج خود بازگشته و امروز انگیزه های زیادی برای نشان دادن توانایی هایش به منصوریان و استقلالی ها دارد از همین رو جنگ او با مدافع راست ملی پوش استقلال می تواند جذابیت های فراوانی داشته باشد.


نورافکن – جهانبخش؛ امید اول کیست؟


هر دو تیم در بازی امشب می توانند از پدیده های جدید خود به عنوان مهره ای کلیدی بهره ببرند با این تفاوت که پدیده استقلال بعد از چند بازی تنبیه انضباطی به میدان می رود اما پدیده صبا بعد از چند بازی درخشش در ترکیب تیمش قرار می گیرد. امید نورافکن که به اندازه کافی بعد از اتفاقات بازی با فولاد تنبیه شد امروز در حالی برای استقلال به میدان می رود که مامور مهار امید جهانبخش ستاره جوان این روزهای صبا خواهد بود. جنگ دو امید در میانه میدان می تواند سرنوشت بازی را رقم بزند و باید منتظر ماند و دید کدام یک می تواند امید اول شود.


کاوه – فروزان؛ گل بزن، گل نخور 


کاوه رضایی یا همان فرشته نجات استقلالی ها در تاشکند بعد از چند روز دوری از تمرینات بار دیگر در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت. بازیکنی که همه از قهر و اعتراض به مسائل مالی باشگاه توسط او صحبت می کردند بعد از این که منصوریان مدعی شد غیبت هایش با تصمیم او و در راستای ریکاوری روحی و جسمی بود امروز بار دیگر امید اول گلزنی تیمش خواهد بود تا استقلال یک گام دیگر به نایب قهرمانی نزدیک شود. البته کاوه امروز سد محکمی روبروی خود می بیند به نام محسن فروزان که انگیزه های زیادی برای گل نخوردن در جنگ امشب دارد. گلری که در نیم فصل دوم یکی از دلایل اوج گیری صبایی ها قلمداد شده امشب اصلا دوست ندارد دروازه اش به روی مهاجمان استقلال باز شود.

 

عنایتی – رابسون؛ خداحافظ آقای گل 


رضا عنایتی یا همان مهاجمی که در استقلال با القاب زیادی روبرو شد و بالاجبار اردوی تیمش را ترک کرد امروز برای آخرین بار مقابل طرفدارانش به میدان خواهد رفت تا ورق آخر کتاب فوتبالی اش با استقلالی ها را پر کند. مهاجم مشهدی که در بیشتر افتخارات یکی دو دهه گذشته استقلال نقش داشته امروز در حالی به میدان می رود که برای گلزنی به رحمتی یک مدافع برزیلی جوان و سرحال را مقابل خود می بیند. جنگ عنایتی کهنه کار آن هم در جدال خداحافظی اش با طرفداران با رابسون جان واریو برزیلی و قبراق می تواند صحنه های خاصی را در آزادی رقم بزند.

 

1192682


منصوریان – مرفاوی؛ رفقای دیروز، رقبای امروز

 

اواسط دهه 70 این فرصت را داشتند تا در کنار هم برای استقلال بازی کنند. یکی در پیکان خط حمله به عنوان مهاجمی کهنه کار تشنه گلزنی بود و دیگری در اولین روزهای حضورش در استقلال تشنه کسب محبوبیت و شهرت. آقا صمد و علی منصور در آن مقطع همواره همکاری خوبی داشتند تا این که با حضور مرفاوی در کادر فنی استقلال در اوایل دهه 80 این فرصت پیش آمد تا منصوریان شاگرد مرفاوی هم قلمداد شود. دو چهره محبوب و درخشان استقلالی ها حالا دست بر قضا امروز باید در شرایط کاملا متفاوت مقابل هم به عنوان سرمربی قرار بگیرند و برای شکست یکدیگر تلاش کنند. رقابتی که در بازی رفت حاشیه های فراوانی برای هر دو طرف رقم زد و جنجال ساز شد.

 

1192929

دیدگاه‌ها