کد خبر : 1408834 | 26 فروردين 1396 ساعت 13:05 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

اعلام دلایل تعویق تور بین المللی دوچرخه سواری تبریز

رئیس هیات دوچرخه سواری تبریز به دنبال تعویق تور بین المللی از اردیبهشت به مهرماه سالجاری گفت: تداخل با انتخابات ریاست جمهوری و ماه رمضان عامل تعویق این تور است.

اعلام دلایل تعویق تور بین المللی دوچرخه سواری تبریز

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، ناصر هوشیار ضمن اعلام این خبر گفت: ما امسال سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان را در برنامه کاری این استان داریم اما طبق زمان بندی سالهای گذشته روز پایانی این تور همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و به همین دلیل تصمیم برآن گرفتیم تا زمان آن را به تعویق بیاندازیم.

 

وی با بیان اینکه این تغییر زمان برگزاری تور به تائید فدراسیون جهاین دوچرخه سواری نیز رسیده است ، افزود: همواره در سی و یک دوره برگزاری این تور، زمان برگزاری این رقابتها اردیبهشت ماه یا خردادماه بوده است تنها یک بار دیگر نیز در سال ۸۸ و به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری زمان این تور به مهر ماه موکول شد و این بار نیز دومین سالی است که زمان برگزاری این مسابقات تغییر کرده است.

 

دبیر هیات دوچرخه سواری تبریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل تعویق این تور نزدیک بودن ماه مبارک رمضان بود. چنانچه این همزمانی وجود نداشت قطعا این رقابتها در خردادماه برگزار می شد.

 

وی با بیان اینکه هنوز جزئیات برگزاری تور مشخص نیست، گفت: قرار است این تور همچون سالهای قبل در ۶ مرحله برگزار شود. از استانها و شهرهایی که درخواست میزبانی دارند خواسته ایم تا آمادگی خود را اعلام کنند تا بتوانیم مسیرها را نهایی کنیم. قبل از این به طور معمول این تور بین المللی در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار می شد و دو دوره نیز با همکاری جمهوری نخجوان یک مسیر تور در این کشور برگزار شده بود.

 

هوشیار در مورد جوایز و شرایط برگزاری تور نیز افزود: جوایز تور همچون سال قبل است و جزء یکی از جوایز مطرح در بین تورهای آسیایی است. از آن سو تغییر زمان برگزاری تور نیز به تائید اتحادیه جهانی دوچرخه سواری رسیده است. هنوز برای مشخص شدن تعداد تیم ها فرصت داریم. برخی تیم ها اتوماتیک وار بسته به زمان برگزاری تور در آن ثبت نام می کنند و برخی را نیز ما خودمان دعوت خواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: همیشه تلاش بر این بوده است که بهترین تیم های مطرح قاره آسیا و تیم های بین المللی دوچرخه سواری برای شرکت در این تور بین المللی که قدمتی سی و یک ساله دارد دعوت شوند.

 

هوشیار در پایان در خصوص اینکه زمان برگزاری این تور مناسب است، گفت: زمان آن هرچند مهرماه است اما زمان خوبی است چرا که اردیبهشت یا مهر فصل مناسبی در استان های آذربایجان است و طبیعت آن بسیار زیباست. هر چند اولویت ما در برگزاری تور بحث فنی آن است اما در کنار آن بحث توریست و معرفی جاذبه های استان نیز به شرکت کنندگان خارجی مد نظر ماست تا آنها جذابیت های طبیعت ایران را از نزدیک ببینند.

دیدگاه‌ها