کد خبر : 1408836 | 26 فروردين 1396 ساعت 13:09 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

هواداران معرفت داشته باشند و طارمی را اذیت نکنند

علی‌عسگر: چرا از قهرمانی پرسپولیس ناراحت شوم؟

مدافع – هافبک سابق پرسپولیسی ها می گوید هواداران اگر پرسپولیس ذره‌ای معرفت داشته باشد این‌قدر طارمی را اذیت نمی‌کنند.

علی‌عسگر: چرا از قهرمانی پرسپولیس ناراحت شوم؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری ورزشی، حمیدرضا علی‌عسگر مدافع - هافبک سابق تیم پرسپولیس که لیگ شانزدهم را با تیم سیاه‌جامگان آغاز کرد، در نیم‌فصل با پیوستن فرهاد کاظمی به تیم ماشین‌سازی، به این تیم رفت تا به همراه این مربی و مانند فصل گذشته بتوانند زمینه ابقای یک تیم دیگر در لیگ برتر را مهیا کنند. حالا از این تیم به عنوان نخستین تیم سقوط‌کرده به دسته اول نام برده می‌شود. آخرین حرف‌های علی‌عسگر در آستانه بازی با پرسپولیس را می‌خوانید.


* ابتدا از آخرین شرایط تیم سیاه‌جامگان برایمان بگو.
** متاسفانه شرایط تیم خوب نیست و خود من هم یکی، دوروزی را به دلیل مریضی سخت نتوانستم تمرین کنم، فقط یک‌جلسه با تیم تمرین کردم. حالا با همین وضعیت مقابل پرسپولیس ظاهر می‌شویم تا ببینیم چه می‌شود.


* با توجه به بیماری که داری به بازی با پرسپولیس می‌رسی؟
** بله، می‌رسم. بازی حساسی هم هست. فقط از لحاظ بدنی عقب هستم، چراکه فقط یک جلسه تمرین داشتم. امیدوارم بتوانم به تیم کمک کنم.


* خیلی‌ها تیم ماشین‌سازی را از هم‌اکنون سقوط‌کرده می‌دانند. در این خصوص چه نظری داری؟ 
** فقط معجزه می‌تواند باعث شود در لیگ برتر بمانیم. با این حال مقابل پرسپولیس تلاش می‌کنیم با تمام قوا ظاهر شویم و خوب و آبرومند بازی کنیم. البته صددرصد بازی خیلی سختی در پیش داریم، چراکه پرسپولیسی‌ها هم می‌خواهند با برد قهرمانی خود را صددرصد کنند.


* به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس از رویارویی با تیم سابقت برایمان بگو.
** فکر می‌کنم بعد از جدایی از پرسپولیس بار سوم است که مقابل این تیم قرار می‌گیرم و می‌دانم بازی سختی در پیش داریم. فقط امیدوارم مریض نشوم و با تمام قوا بتوانم در زمین ظاهر شوم. 


* تو در نیم‌فصل به ماشین‌سازی آمدی، از عملکردت راضی هستی؟
** من روند خوبی داشتم؛ آن‌هم در شرایطی که متاسفانه در بیشتر بازی‌ها در پست غیرتخصصی‌ام بازی می‌کردم. در 7، 8بازی دفاع چپ یا راست بودم. البته برای بازی با پرسپولیس مشخص نیست در چه پستی بازی می‌کنم، چراکه فقط یک جلسه در تمرینات حضور داشتم.


* اگر در بازی با پرسپولیس هم دفاع بازی کنی مقابل مهاجمان آماده پرسپولیس کار سختی خواهی داشت، این‌طور نیست؟
** به هرحال من تمام سعی‌ام را می‌کنم به تیمم کمک کنم. در بازی‌های زیادی هم که در پست خودم نبودم سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم.


* پشیمان نیستی در نیم‌فصل به تیم ماشین‌سازی پیوستی؟
** من در نیم‌فصل پیشنهادات خوبی داشتم اما وقتی آقای فرهادکاظمی پیشنهاد داد به ماشین‌سازی برویم تا این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم (درست مانند کاری که در سیاه‌جامگان انجام دادیم)، قبول کردم به این تیم بروم ولی قسمت نشد. نمی‌توان گفت پیشمان نیستم به این تیم رفتم ولی خیلی هم ناراحت نیستم و یک تجربه جدید بود. این را هم بگویم شاید تیم ماشین‌سازی عملکرد قابل قبولی نداشت ولی من عملکردم خوب بود. حالا اینکه ماشین‌سازی در لیگ برتر نماند یک‌سری مسائلی دارد که آخر فصل می‌گویم.


* پرسپولیس تیم سابقت بعد از 9سال در آستانه قهرمانی در لیگ برتر است. در این‌باره چه صحبتی داری؟
** من در آخرین قهرمانی پرسپولیس در سال86 عضو این تیم بودم و الان خوشحالم که دوباره قهرمان می‌شود. بدون تعصب بگویم لیاقت قهرمانی هم داشت.


* ناراحت نمی‌شوی پرسپولیس با شکست ماشین‌سازی در تبریز جشن قهرمانی بگیرد؟
** چرا باید ناراحت شوم؟ پرسپولیس به هرچه حقش بوده می‌رسد.


* در مورد انتقاداتی که از طارمی بابت از دست دادن پنالتی چیپ در بازی با الریان می‌شود، چه صحبتی داری؟
** آن‌قدر در این مورد صحبت شده آدم خجالت می‌کشد حرفی بزند. طرفداران پرسپولیس اگر یک‌ذره معرفت داشته باشند، مهدی طارمی را سر این پنالتی این‌قدر اذیت نمی‌کنند. شرایطی که الان در مورد طارمی وجود دارد را خودم در پرسپولیس دیده و چشیده‌ام. هواداران متعصب پرسپولیس اگر کمی به عقب نگاه کنند می‌بینند اگر طارمی نبود اینجا (صدرنشین) نبودند و در جام باشگاه‌ها هم این‌طور پیش نمی‌رفتند. بزرگ‌ترین بازیکنان دنیا هم پنالتی از دست می‌دهند.


* سطح لیگ امسال را چطور دیدی؟
** متاسفانه سطح خوبی نداشت. به غیر از دو، سه‌تیم بقیه تیم‌ها مشکل مالی دارند و پسرفت می‌کنیم. حتی تیم‌های بزرگ مانند نفت تهران با علی دایی هم مشکلات عدیده مالی دارند. نباید اجازه دهند هر باشگاهی بدون بودجه لازم در لیگ برتر حضور پیدا کند و باعث افول لیگ شود.

دیدگاه‌ها