کد خبر : 1409759 | 30 فروردين 1396 ساعت 12:39 | 137.9K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی دومین استقلالی در فاصله چند روز

آرش برهانی کفش‌هایش را آویخت

مهاجم سابق استقلال پس از نیم فصل ناموفق در پیکان و منتفی شدن حضورش در لیگ گرجستان تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و در 34 سالگی برای همیشه کفش هایش را آویخت.

آرش برهانی کفش‌هایش را آویخت

به گزارش "ورزش‌سه"، آرش برهانی در 9 سال حضور خود در ترکیب استقلال به یکی از چهره های شناخته شده فوتبال ایران و محبوب استقلالی ها تبدیل شده بود. برهانی در مدت حضورش در استقلال توانست افتخارات زیادی به دست آورد و رکوردهایی نیز از حیث گلزنی به دست آورد. 


برهانی از سال 81 تا 86 پیراهن پاس تهران را در لیگ برتر پوشید و با این تیم به عنوان آقای گلی نیز رسید. بعد از درخشش با پیراهن پاس برهانی با نظر مرحوم ناصر حجازی در سال 86 راهی استقلال شد. نکته قابل توجه درباره استقلالی شدن برهانی این بود که در آن برهه پرسپولیسی ها نیز خواهان جذب او بودند اما این مهاجم پس از دیدار با علی فتح الله زاده، مدیرعامل وقت استقلال و درخواست های مکرر مرحوم حجازی ترجیح داد استقلالی شود. 


برهانی در استقلال توانست از نظر گلزنی آمار بسیار خوبی خلق کند؛ او که یک بار دیگر با استقلال آقای گل لیگ برتر هم شد، در دو قهرمانی این تیم در لیگ برتر سهیم بود. اگرچه برهانی در طول دوران بازی اش در استقلال موقعیت های گل زیادی را از دست می داد و همین مساله با اعتراض هایی مواجه بود اما آمار او در 228 مسابقه ای که برای آبی پوشان در طول 9 سال به میدان رفت، 109 گل زده را نشان می دهد. 


برهانی که مدت کوتاهی را نیز در لیگ امارات و تیم النصر سپری کرد، در تیم ملی نیز سوابق بدی ندارد. او در 37 بازی برای تیم ملی ایران به میدان رفت و 10 گل ملی نیز در کارنامه اش ثبت شده است. اگرچه خیلی ها اعتقاد دارند به خاطر تعدد مهاجم ها در دوره اوج برهانی او نتوانست در تیم ملی به حق واقعی اش دست پیدا کند.


مهاجم 34 ساله فوتبال ایران پس از 9 بازی برای استقلال در لیست این تیم برای لیگ شانزدهم جایی نداشت و به خاطر این تصمیم منصوریان، مجبور به جدایی از جمع آبی پوشان شد. او پیکان را به عنوان مقصد بعدی اش انتخاب کرد. برهانی دوباره شاگرد مجید جلالی شد، به این امید که خاطرات خوب کار کردن با این مربی در پاس را تکرار کند اما این اتفاق رخ نداد. مصدومیت های متوالی اجازه نداد برهانی موفقیت خاصی در پیکان کسب کند و در نهایت هم نیم فصل از این تیم جدا شد. 


آرش استقلالی ها بعد از حضور ناموفق در پیکان به گرجستان سفر کرد تا آنجا با یکی از تیم های فعال در تفلیس مذاکره کند؛ ولی مذاکرات به نتیجه نرسید و حضور برهانی در لیگ گرجستان هم منتفی شد. 


مجموعه اتفاقات برای برهانی در چند ماه گذشته سرانجام باعث شد تا او در سن 34 سالگی تصمیم به خداحافظی از فوتبال بگیرد و کفش هایش را برای همیشه بیاویزد.


نکته قابل توجه درباره خداحافظی برهانی این است که چند روز قبل در جریان بازی صبا و استقلال یک استقلالی دیگر به نام رضا عنایتی از فوتبال خداحافظی کرد. عنایتی و برهانی چند سال در استقلال زوج خط حمله این تیم را تشکیل دادند و موفقیت های چشم گیری همراه یکدیگر به دست آوردند. حالا این دو استقلالی در فاصله چند روز تصمیم به آویختن کفش هایشان گرفتند.

دیدگاه‌ها